Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Koncepce Free Route ve FIR Praha

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Koncepce Free Route ve FIR Praha"— Transkript prezentace:

1 Koncepce Free Route ve FIR Praha
Setkání s leteckými provozovateli Jeneč 30. října 2013 Zdeněk Nohava Divize plánování a rozvoje LNS

2 Krok I ve FIR Praha - Koncepce Validace/Implementace/Publikace
Koncepce Free Route ve FIR Praha Obsah FAB CE FRAC Krok I ve FIR Praha - Koncepce Validace/Implementace/Publikace Vyhodnocení FRAPRA za letní sezónu 2013 1

3 Koncepce FRA ve FAB CE definována ve FAB CE Airspace Plan 2013+
Koncepce Free Route ve FIR Praha FAB CE FRAC Koncepce FRA ve FAB CE definována ve FAB CE Airspace Plan 2013+ Concept of Operations, Roadmap and Implementation Plan Implementace ve třech krocích Krok I – Časově omezené dct v definovaném prostoru (včetně CBO) Krok II – dct v definovaném prostoru H24 (včetně CBO) Krok III – Implemetace Businness trajektorie (s podporou výstupů ze SESAR) FIR Praha (projekt FRAPRA) Krok I – 2. květen 2013 (hotovo) Krok II – (po implementaci nového ATS systému) Krok III – (v závislosti na dostupnosti výstupů ze SESAR) 2

4 Krok I – modrá Krok II – žlutá Krok III – červená No plan – šedá
Koncepce Free Route ve FIR Praha FAB CE FRAC - harmonogram ANSP 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 Austro Control BH ANSA Croatia Control ANS CR HungaroControl LPS Slovakia Slovenia Control Krok I – modrá Krok II – žlutá Krok III – červená No plan – šedá 3

5 Vertikální hranice obecně FL165 – FL660
Koncepce Free Route ve FIR Praha Krok I ve FIR Praha - Koncepce Fáze kroku I: Fáze 1 – Postupné zavádění časově omezených dct (2300 – UTC) tam, kde je to provozně výhodné (v LKAA 2. května 2013) Fáze 2 – přechod z publikovaných dct na FRA s publikovanými omezeními (tbd) Vertikální hranice obecně FL165 – FL660 Plánování dct uvedených v RAD, Appendix 4 (fáze 1) Volné plánování mezi publikovanými vstupními a výstupními body s respektováním publikovaných omezení (fáze 2) Struktura tratí ATS k dispozici současně s nočními dct tratěmi 4

6 Provedena studie bezpečnosti
Koncepce Free Route ve FIR Praha Validace/Implementace/Publikace Validace s Eurocontrolem, koordinace se sousedními ACC s cílem zjistit možnosti dct a zajištění návazností na okolí Provedena studie bezpečnosti Implementace kroku I, fáze 1 k 2. květnu 2013 Úprava LoA se sousedními stanovišti ATC Změny v ATS systému Publikace AIC A 1/13 v březnu 2013 záměr, koncepce, principy, termín zavedení Seznam dct tratí mapa dct tratí (viz další slide) Publikace RAD, Appendix 4 – seznam dct 7

7 Koncepce Free Route ve FIR Praha
Mapka nočních CDR tratí a nočních dct tratí 6

8 Vyhodnocení provedeno za měsíce květen až srpen 2013
Koncepce Free Route ve FIR Praha Vyhodnocení FRAPRA za letní sezónu 2013 Vyhodnocení provedeno za měsíce květen až srpen 2013 Celkem 2550 letů (444, 605, 721, 780) – nárůst využití každým měsícem Nejvyužívanější dct: DITIS-VARIK (638) a DITIS-RAPET (464) – celkový přehled na grafu a mapce na dalších slidech Další kroky Vyhodnocení nejpoužívanější dct a naopak nepoužívaných dct (provedeno) Návrhy na úpravy DCT, včetně navržení některých nových tratí (2014) Posouzení možnosti rozšíření časového využití některých vybraných dct na denní dobu (2014) 7

9 Koncepce Free Route ve FIR Praha
Graf využívání nočních dct tratí Zdroj: DRSL/OBK 6

10 Koncepce Free Route ve FIR Praha
Mapka využívání nočních dct tratí Zdroj: DRSL/OBK 6

11 Děkuju za pozornost


Stáhnout ppt "Koncepce Free Route ve FIR Praha"

Podobné prezentace


Reklamy Google