Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilVítězslav Kolář
2
kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání
3
podstata akčního plánování
4
cyklus strategického řízení
ANALÝZA PLÁNOVÁNÍ VYHODNOCOVÁNÍ REALIZACE
5
postup při akčním plánování
Obecné cíle Konkrétní cíle Kritéria hodnocení Priority Činnosti Předpoklady Termíny PROČ to chceme? CO chceme? JAK toho dosáhneme?
6
postup při realizaci a vyhodnocování ŠAP
Obecné cíle Konkrétní cíle Kritéria hodnocení Priority Činnosti
7
kvalita akčního plánování
CYKLUS analýza plánování realizace vyhodnocování STRUKTURA priority obecné cíle konkrétní cíle (kritéria hodnocení) činnosti SPOLUPRÁCE ředitel školy pedagogičtí pracovníci odborníci partneři
8
kvalita ve vzdělávání
9
cyklus kvality PLÁNOVÁNÍ REALIZACE REVIZE VYHODNOCOVÁNÍ
10
kvalita letem vzdělávacím světem
sítě EQAVET - The European Quality Assurance in Vocational Education and Training = evropský rámec pro podporu zajišťování kvality v odborném vzdělávání strategie Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2020 - podpora kvalitní výuky a učitele - odpovědné a efektivní řízení vzdělávacího systému kritéria model Kvalitní škola - projekt Komplexní systém hodnocení ČŠI nástroje nástroje pro evaluaci škol krajské a školní akční plány cyklus kvality příklady dobré praxe
11
ŠAP podporuje naplňování kritérií Kvalitní školy
kritérium 1.1 | Škola má jasně formulovanou vizi a realistickou strategii svého rozvoje, které pedagogové sdílejí a naplňují kritérium 1.5 | Škola spolupracuje s vnějšími partnery kritérium 2.1 | Vedení školy aktivně řídí, pravidelně monitoruje a vyhodnocuje práci školy a přijímá účinná opatření kritérium 3.5 | Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvoji kritérium 4.2 | Pedagogové využívají široké spektrum výchovně-vzdělávacích strategií pro naplnění stanovených cílů kritérium 6. | Podpora žáků při vzdělávání (rovné příležitosti) Pozn.: vždy však záleží na kvalitě a obsahu školního akčního plánu a popisu konkrétního kritéria
12
metodická podpora akčnímu plánování
13
nové metodické materiály pro KAP II
Základní metodikou jsou v roce 2018 revidované Postupy KAP. doplněk k Postupům KAP = Metodický pokyn pro tvorbu KAP II (P-KAP) upřesňuje zejména podobu (strukturu) jednotlivých částí KAP II k tomu přidává výčty vhodných zdrojů a doporučení pro postup snaha, aby RT KAP mohl maximálně využít KAP I: jen revidovat/aktualizovat rozšířit o SWOT analýzu mít možnost stanovovat zcela nové priority a cíle podle potřeb kraje
14
nové metodické materiály pro ŠAP/PA v období KAP II
Metodika tvorby ŠAP zejména pro školy, které zatím ŠAP netvořily (ale obecně pro všechny školy) Příloha 1: Revize školního akčního plánu pro školy, které už mají ŠAP Příloha 2: Příklady uplatnění oblastí intervence ve školním akčním plánu Příloha 3: Vyhodnocování školního akčního plánu Příloha 4: Specifika tvorby plánu aktivit ve srovnání se školním akčním plánem Příloha 5: tři vzory šablon pro vepisování ŠAP
15
klíčová témata | oblasti intervence v období KAP II
POVINNÉ Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě Podpora polytechnického vzdělávání (přírodovědné, technické, environmentální) Odborné vzdělávání a spolupráce škol se zaměstnavateli Rozvoj kariérového poradenství včetně prevence předčasných odchodů ze vzdělávání Rozvoj škol jako center celoživotního učení Podpora inkluze NEPOVINNÉ Čtenářská a matematická gramotnost Rozvoj výuky cizích jazyků Digitální kompetence
16
pojetí oblastí intervence | klíčových témat
podrobná pojetí tematických oblastí ve verzi pro realizační týmy IPo KAP podzim 2018: projednáván návrh pojetí oblastí intervence ve verzi pro decizní sféru vzdělávací politiky České republiky ve struktuře: úvod manažerské shrnutí ve formátu „Proč? – Co? – Jak?“ SWOT analýza oblasti intervence podrobné pojetí tematické oblasti v projektu P-KAP
17
obsahová manažerka projektu P-KAP
děkuji za pozornost obsahová manažerka projektu P-KAP
18
Národní ústav pro vzdělávání podpora krajského akčního plánování
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.