Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Marketingové aktivity CzechTourism

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Marketingové aktivity CzechTourism"— Transkript prezentace:

1 Marketingové aktivity CzechTourism
Ing. Iveta Jakoubková

2 Státní příspěvková organizace – 1993
Zřizovatel MMR 18 zahraničních zastoupení v 15 zemích světa Cíle: Podpora příjezdového CR a DCR Zvyšování návštěvnosti regionů Zvyšování počtu návštěvníků ČR Sledování turistických trendů – Institut turismu Vytváření strategie propagace CR Nový destinační brand, logo

3 Hlavní marketingové nástroje
Webové prezentace, on-line komunikace , , Public relations – workshopy, roadshow, prezentace, tripy (press, fam, info pro lékaře) Výstavy a veletrhy Tiskoviny Mediální kampaně EDEN – evropská komise /13 – 6.ročník – Cestování bez bariér – Lipno

4 Produkty 2013 Cesty poznání Kulturní produkt Cesty krajinou
Aktivní produkt Cesty pro zdraví Lázeňský produkt MICE Praha Letní cesty České lázně Kongresy Města s příběhem (UNESCO apod.) Zimní cesty Zdravě a zodpovědně (zdravý životní styl) Kulturní krajina (prostor mimo město) Na plný plyn (motorsport) Medicínský turismus Cesty s příběhem (spirituální turismus) Kulturní cesty (tematické cesty) 4

5 Praha z jiné per. Města s příběhem Cyklo-vino Lázeňství/MT
Zážitky na sněhu MICE Španělsko x LatAm+V4 USA + V4 Čína x; V4 Německo UK Rusko V4 Skandin. SP Polsko Slovensko Ukrajina Blízký východ Benelux Rakousko Francie Itálie 5 5

6 LÁZEŇSKÝ PRODUKT Klasické lázně/ medicínský wellness
Kampaň + ostatní nástroje (workshopy, tripy, veletrhy, konference + semináře SLM, edice) Sdělení: Česko jako lázeňská destinace – tradiční elegance v novém hávu. INCOMING Bonitní klientela Trhy: Rusko + SNS, Ukrajina, Německo, Blízký východ, Polsko, Slovensko, Skandinávie Týdenní a více léčebné pobyty s doplňkovou nabídkou wellness Sdělení: tradice, luxus, regenerace DCR Krátkodobé pobyty Sdělení: relaxace, kvalita, zážitek založená na létech tradice 6 6

7 Kampaně kreativa Koncept je postaven na teasingu - headlinu, který vystihne paradox, kontrast konkrétního příběhu dané destinace, náznak, jenž vyvolá zájem turistů dozvědět se víc. Příběhy jsou to, co formuje náš život, co nás spojuje s jinými lidmi, vyprávějí se ve všech kulturách. Např. Praha – příběh astrologie (T. de Brahe), astronomie (Einstein) i hvězd showbusinessu (T. Cruise, Rolling Stones); Praha = příběh hvězd Principielně jde o koncept postavený na konstrukci, např. Praha: „kdybyste věděli, jak blízko tu budete mít ke hvězdám, už se jich dotýkáte“ 7

8 Inzerce Roll-up 8

9 Veletržní expozice 9

10 Inzerce Publikace 10

11

12 Poradenství a poskytování informací
Poskytujeme ostatním organizačním složkám agentury a odborné i široké veřejnosti zpravodajské, analytické a informační služby; Dále poskytujeme pravidelné informace o současném stavu a očekávaném vývoji trhu cestovního ruchu v České republice, jako i informace o vývoji trhu mezinárodního cestovního ruchu. Poradíme Vám při Vašem plánování a rozhodování v oblasti cestovního ruchu – pomůžeme identifikovat příležitosti na trhu z hlediska očekávání jednotlivých cílových skupin. - zapojení do projektu, info se přenáší do czechtourism.com 12

13 Kudy z nudy – fenomén mezi portály cestovního ruchu
Tipy na víkend, kalendáře akcí, zajímavosti, atd.; Průměrně dosahuje portál návštěvníků měsíčně, v sezoně až ; V roce 2012 navštívilo portál přes 5 mil. uživatelů; 50 % návštěvníků se sem opakovaně vrací; Na webu je kolem 10 tisíc registrovaných uživatelů; Prezentace na sociálních sítích – Facebook,Youtube, Tweety. Ceny Kudy z nudy 2012 Možnost bezplatné inzerce Vašeho podniku, zařízení, akce na portále kudyznudy.cz. 13

14 Manuál produktů - proč? „Konkurenceschopné produkty cestovního ruchu představují klíč k úspěšnosti destinace na trhu“ Tvořit produkty cestovního ruchu je žádoucí Kvalitní produkt pro návštěvníka znamená: jedinečnost, autenticitu, zážitky, provázanost služeb a dostupnost informací Potřeba vytváření produktů cestovního ruchu vychází ze strategických dokumentů Současný stav produktů cestovního ruchu v ČR není vyhovující Množství produktů není zpracováno komplexně Nedostatečná provázanost nabídky podnikatelů a spolupráce s organizacemi dest. managementu Pro návštěvníky nejsou často dostupné informace na jednom místě Chybí jednotná metodika Absence přehledné metodické příručky Nejasné používání pojmů Schází návod, jak produkty tvořit 14

15 Co by měl Manuál přinést?
Manuál by měl pomoci lépe a efektivněji identifikovat a využít místní potenciál k tvorbě inovativních a konkurenceschopných turistických produktů. Měl by podnítit tvorbu produktů v regionech. 15

16 Komu je Manuál určen? Manuál produktů cestovního ruchu
Organizace destinačního managementu Turistická informační centra Neziskové organizace Profesní sdružení Cestovní kanceláře 16

17 Manuál produktů cestovního ruchu
Metodická příručka Katalog produktů Vymezení základních pojmů a návod, jak postupovat při tvorbě turistických produktů. Popis 12 nadregionálních a 33 regionálních produktů napříč celou ČR 17

18 Pozice lázeňství v příjezdovém CR
2012 Počet osob Průměrná doba pobytu Počet přenocování Zahraniční hosté v HUZ 3,9 Zahraniční hosté v LUZ 8,705 Podíl láz. hostů na celkovém počtu hostů 4,9 14,9% Zdroj: ČSÚ 18

19 Hosté v LUZ

20 z toho zahraniční 185 325 +11,4 % domácí 175 946 +0,1 %
Srovnání 2Q 2013/2012 PŘÍJEZDY Počet hostů celkem ,6 % z toho zahraniční ,4 % domácí ,1 % PŘENOCOVÁNÍ Přenocování celkem ,7 % z toho zahraniční ,4 % domácí ,3 % Za 1Q byl pokles rezidentů -2,8, přenocování -26,1

21 Hosté v LUZ v ČR 2Q

22 Hosté v LUZ v ČR – kraje – 2Q 2011 - 2013

23 Lázeňské statistiky 2012 – TOP 10
Země Počet hostů % Průměrná doba pobytu Německo 46,5 7,9 Rusko 91 698 26,1 12,6 Ostat. asijské země 29 395 8,4 21,2 Ukrajina 8 677 2,5 11,9 Rakousko 7 907 2,2 4,6 Izrael 6 921 2,0 9,9 Slovensko 6 810 1,9 4,0 USA 3 210 0,9 Francie 2 708 0,8 3,2 Polsko 2 506 0,7 3,1 Celkem 8,7 Zdroj: ČSÚ

24 Lázeňské statistiky 2Q 2013/2012 – TOP 10
Země Hosté 2012 Hosté 2013 Změna (%) Německo 79 983 81 129 +1,4 Rusko 45 556 53 413 +17,2 Ostat. asijské země 12 156 13 646 +12,3 Ukrajina 4 374 4 813 +10,0 Rakousko 3 223 3 731 +15,8 Slovensko 3 224 3 577 +10,9 Polsko 1 364 2 404 +76,2 Izrael 1 245 1 916 +53,9 Francie 1 308 1 868 +42,8 USA 1 315 1 600 +21,7 Zdroj: ČSÚ 24

25 produktový specialista lázeňství
Ing. Iveta Jakoubková produktový specialista lázeňství ČCCR – CzechTourism Vinohradská 46, Praha 2 tel

26


Stáhnout ppt "Marketingové aktivity CzechTourism"

Podobné prezentace


Reklamy Google