Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje"— Transkript prezentace:

1 Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Prezentace pro workshopy ředitelů škol 17. října 2018 PaedDr. Pavel Schneider, vedoucí projektu

2 Realizační tým Realizační tým:
PaedDr. Mgr. Pavel Schneider vedoucí projektu Mgr. Tereza Štvánová finanční a projektová manažerka Bc. Anna Štvánová manažerka aktivit Pavel Krejča koordinátor aktivit Mgr. Hana Bohatová zpracování Školské inkluzivní koncepce kraje

3 Mini týmy A. Spolupráce SŠ se ZŠ, MŠ, kariérové poradenství, polytechnické vzdělávání, podnikavost, iniciativa, kreativita B. Odborné vzdělávání, spolupráce se zaměstnavateli, škola jako centrum celoživotního učení C. Inkluze, absolventi, trh práce, prevence D. Infrastruktura + polytechnické vzdělávání E. Gramotnosti, všeobecně vzdělávací předměty, mládež, sport, kvalita

4 Dokumentace KAP 1 1) Analytická část 2) Prioritizace potřeb
Analýza potřeb v území Analýza potřeb na školách 2) Prioritizace potřeb 3) Návrh řešení – Krajský akční plán Rámec pro podporu infrastruktury Schválen PS Vzdělávání, RSK i MŠMT v lednu a únoru 2017

5 Informace ke KAP 2 Příprava od února 2019
Proces obdobný jako při KAP 1 Započne dotazníkovým šetřením na školách sestaveným NÚV – druhé pololetí 2018 Bez investic, souvislost s minulým dotazníkem, cíle, pokrok

6 Pravidelné aktivity Pracovní setkávání pěti mini týmů (2x ročně workshopy, pravidelná elektronická komunikace prostřednictvím webu projektu) Pořádání workshopů ředitelů škol (1x ročně jednodenní, 1x ročně dvoudenní) Konference 2x ročně, zaměření dle aktuální situace Účast v Řídících výborech MAP, účast škol v MAP a místních akčních skupinách

7 Podpora pořádání krajských soutěží
Výběr 21 škol, pořádajících krajské a regionální soutěže pro rok 2017/2018, 2018/2019 – 30 škol Soulad s KAP – primárně polytechnika, řemesla, gramotnosti, spolupráce se školami, spolupráce se zaměstnavateli, řádově Kč podpory Zábavná maturita – ukázkové hodiny přípravy na maturitní testy

8 Aktuálně První evaluace KAP
Na MŠMT schválena čtvrtá zpráva o realizaci, úspěšně proběhl audit MF a MŠMT Koncept Školské inkluzivní koncepce kraje (ŠIKK), Seminář příprava projektů, šablon… Školení, semináře, setkání –výběr témat – aktivita škol

9 Aktuálně Strojírenský veletrh Brno Workshopy ředitelů
Kavárny asistentů pedagoga – 16 – 18 hod. Kutná Hora, Kladno , Praha Smíchov Minitýmy Konference Čeština jako cizí jazyk – , 10 – 14 hod., Praha 10, Eden Ustavení pracovní skupiny pro rovné příležitosti – z minitýmu inkluze – prosinec - leden

10 Závěry ze setkání škol na Strojírenském veletrhu v Brně
Nepodkročitelná hranice u maturit – ohrožení odborných škol, návrh na zavedení pouze u gymnázií Problematika stejné maturity pro všechny typy škol – nesrovnatelné podmínky, počty hodin atd. Neustále stoupající byrokracie – především z Kraje a v rámci evropských fondů Obava z reformy financování Problematika učňovských zkoušek

11 Závěry ze setkání škol na Strojírenském veletrhu v Brně
Nedostatek učitelů, mistrů a dalších pracovníků a jejich ohodnocení Nedostatek odborného školení učitelů a mistrů včetně podpory – například z fondů Nedostatek učitelů, problematika stejné maturity pro všechny typy škol – nesrovnatelné podmínky, počty hodin atd. Klesající počty hodin odborných předmětů Problematika inkluze a posudků z poradny – nezkoušet, nestresovat… Problematika učňovských zkoušek

12 Závěry ze setkání škol na Strojírenském veletrhu v Brně
Klesající počty hodin odborných předmětů Problematika inkluze a posudků z poradny – nezkoušet, nestresovat… Problematika učňovských zkoušek Špatná oborová struktura škol Problematická obnova strojního vybavení a vybavení PC

13 Závěry ze setkání škol na Strojírenském veletrhu v Brně
Model přechodu z maturitních oborů do nematuritních a naopak v rámci jedné školy Model přijetí absolventa nematuritního do maturitního (vyššího ročníku) Problematika zvýšené absence žáků - práce s dětmi, rodiči, menší tolerance Právně náročný postup vyloučení žáka – dočasného či podmíněného vyloučení Obava z reformy financování

14 Koncept Školské inkluzivní koncepce kraje
RSK vzalo na vědomí koncept ŠIKK MŠMT změnilo metodiku – Metodika rovných příležitostí Dopracování konceptu podle metodiky a dodaných podkladů do června 2019 Schválení ŠIKK v PS Vzdělávání, RSK, MŠMT ve druhém pololetí 2019

15 Koncept Školské inkluzivní koncepce kraje
Výběr doporučených zajímavých aktivit:  Studijní cesty/stáže do zemí EU Koordinátor inkluze pro kraj  Metodik asistentů pedagoga a školních asistentů – možno zřídit tuto pozici pro všechny obce se SVL mimo KPSVL  Doučování žáků ohrožených školním neúspěchem  

16 Koncept Školské inkluzivní koncepce kraje
Vytvoření systému spolupráce a podpory všech zainteresovaných stran při vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků z kulturně odlišného prostředí zapojení škol včetně oborů E a H do spolupráce se zaměstnavateli a ÚP  Kariérové poradenství – motivační aktivity pro žáky ve výběru vhodného povolání se zohledněním možností uplatnění na trhu práce Podpora škol zřízených podle par. 16

17 Koncept Školské inkluzivní koncepce kraje
Prázdninové aktivity – eliminace prázdninového propadu vědomostí Workshopy, školení, sdílení zkušeností, konference učitelů, asistentů pedagoga a dalších školských pracovníků Meziresortní spolupráce – sociální služby, lékaři… Návaznost na MAP a místní inkluzivní koncepce Podpora nadaných Zapojení do výzvy Inkluze pro SVL

18 Závěry z evaluace KAP a inkluze
Nedostatek učitelů, asistentů pedagoga, školních psychologů a dalších pedagogických pracovníků a pracovníků poraden Celkové podfinancování školství Velký objem administrativy a byrokracie Malá důvěra ve svobodné a odpovědné rozhodování ředitele Snaha o inkluzi je proces, který je prospěšný, má ale své limity

19 Nedostatek pracovníků v oblasti poradenství
Nedostatečná podpora učitelů v oblasti řešení problémů inkluze v pregraduálním i postgraduálním vzdělávání Malá podpora nadaných

20 Zachování systému speciálních škol, „praktických“ škol a E oborů
V poslední době je snahou školy i společnosti mnohdy nepřiměřená ochrana dítěte před stresem a před neúspěchem. Zapomíná se však na nutnost nácviku vyrovnat se se stresem a neúspěchem

21 Aktualizace rámce pro podporu investic - červen
Vybudování odborné učebny se zázemím ve školním zahradnictví SOŠ a SOU Horky nad Jizerou 2,42 mil. Kč Vybudování moderních výukových prostor ISŠT Mělník 5,00 mil. Kč Výstavba dílen a přestavba odborných učeben a jejich vybavení a modernizace – oprava zaměření SZeŠ, Brandýs nad Labem 10,21 mil. Kč Další aktualizace za 6 měsíců a v září (pro speciální školství).

22 Aktualizace rámce pro podporu investic – výzva č. 86 IROP
„speciální školství“ – školy dle par. 16…, PPP, ŠPP…, tréninková pracoviště, terapie, připravenost… Infrastruktura vedoucí k přechodu do škol hlavního vzdělávacího proudu a k samostatnému způsobu života.  12 projektů, 10 škol, Kč Celková alokace pro ČR Kč (pro SK ,82 Kč)

23 Děkuji za pozornost za realizační tým Pavel Schneider


Stáhnout ppt "Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje"

Podobné prezentace


Reklamy Google