Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Ilona Stieranková Název materiálu: VY_32_INOVACE_ CJ.4.A.05_carodejnice Název: ČARODĚJNICE Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: PRIMA ŠKOLA Anotace: Materiál je určen pro žáky 4. ročníku, slouží k učivu slohové a literární výchovy Datum: Ročník: čtvrtý Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
2
Č A R O D Ě J N I C E 30. dubna FILIPOJAKUBSKÁ NOC
3
Č A R O D Ě J N I C E Tradice – zvyk pocházející ze středověku, kdy se věřilo, že zlé a nečisté síly bývají mocnější právě v noci z 30. dubna na 1. května
4
Č A R O D Ě J N I C E Tradice v našich krajích
Pálení čarodějnic – důležitou roli zde má oheň a víra lidí v jeho sílu a ochrannou moc.
5
Č A R O D Ě J N I C E PĚT JEŽIBAB Pavel Šrut Pět ježibab s jedním okem
letí, letí nad potokem, letí jako hejno ptáků pět ježibab na smetáku.
6
Č A R O D Ě J N I C E Použité zdroje:
Janáčková, Z.; Čítanka pro 4. ročník, Brno, Nová škola, 2004, ISBN Šotnerová, D.; Jaro, Olomouc, Rubico, 2007, ISBN
7
Č A R O D Ě J N I C E METODIKA S dětmi si nejprve povídáme o tradici Čarodějnic. Ptáme se žáků, jak si představují čarodějnici. Společná četba pohádky O čarodějnicích. Básnička Pět ježibab. Zápis a obrázek do sešitů.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.