Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

2. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "2. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany"— Transkript prezentace:

1 2. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany
Plzeň

2 Program setkání Dílčí vyhodnocení rozhovorů se školami v území SO ORP Nýřany Tvorba návrhu priorit a cílů Strategického rámce SO ORP Nýřany Doporučená a volitelná témata MAP Prezentace ITI Plzeňská metropolitní oblast

3 Vyhodnocení rozhovorů se školami
Rozhovory proběhly na více než polovině škol z řešeného území (ukončení rozhovorů se školami do konce října) Systémová témata x regionální témata V současné době evidujeme dva projekty do výzvy IROP č. 47 Vyhodnocení reflektuje pohled škol – zatím chybí pohled rodičů, zřizovatelů či veřejnosti

4 Vyhodnocení rozhovorů se školami – předškolní vzdělávání
Děti před vstupem do předškolního vzdělávání nemají základní dovednosti (viz. Desatero pro rodiče – materiál MŠMT) V regionu je mnoho malých MŠ, kde chybí větší zastupitelnost pedagogů Odklad školní docházky je využíván nadměrně často Vybavení i technický stav budov je na dobré úrovni – chybí prostředky na investice do vnějších prostor školy MŠ mají problém s kapacitou (v suburbánních zónách je naplněna a v odlehlejších regionech je dětí málo) – stejný problém je i u ZŠ

5 Vyhodnocení rozhovorů se školami – inkluzivní vzdělávání
Inkluzivní vzdělávání je aktuálně politicky a společensky prosazovaný princip – chybí mu kvalitnější systémové ukotvení PPP je v současné době přetížená, nemá prostor pro důkladnou diagnostiku a metodické vedení Ve školách chybí poskytovatelé poradenských služeb (školní psycholog, speciální pedagog)

6 Vyhodnocení rozhovorů se školami – čtenářská gramotnost
Školy disponují relativně kvalitním vybavením (někde chybí současná populární literatura) a realizují množství projektových i mimoškolních aktivit prohlubujících čtenářskou gramotnost Důraz na interaktivní a IT prvky ve výuce (klipová výuka) částečně upozaďují klasickou práci s textem a vyprávěním, zhoršuje se také hlubší porozumění textu U předškoláků se zhoršuje se hrubá i jemná motorika

7 Vyhodnocení rozhovorů se školami – matematická gramotnost
Na rozdíl od čtenářské gramotnosti je v této oblasti menší důraz na zapracování atraktivnějších forem výuky – náročnější osnovy Chybí větší (vnější i vnitřní) motivace žáků (střední školy jsou dostupné i pro horší žáky, je kladen důraz na potlačování přirozené soutěživosti žáků)

8 Rozhovory a výstupy – pokračování
Výstupy slouží jako podklad pro tvorbu cílů a priorit strategického rámce (primárně - priority a cíle v povinných opatřeních) Investiční i neinvestiční potřeby škol budou součástí zásobníku projektů MAP (každoroční aktualizace) Výstupy týkající se systémového fungování předškolního a základního vzdělávání budou rozpracovány do analýzy MAP a zároveň budou formou „pozičních dokumentů“ předány MŠMT Dokončit rozhovory na ZŠ, MŠ, ZUŠ a SVČ Realizace rozhovorů s rodiči – využití sdružení rodičů při školách i školských rad Oslovení organizací neformálního vzdělávání a poskytovatelů sociálních služeb

9 Strategický rámec MAP Obsahuje priority a cíle v povinných i zvolených tématech MAP Obsahuje seznam investičních potřeb školství i vzdělávání z území SO ORP Nýřany Aktualizace strategického rámce probíhá každých šest měsíců (zejména s ohledem na tabulku investičních potřeb) Soulad se strategickým rámcem povinnou součástí projektů základních škol a investic pro celoživotní a neformální vzdělávání žádajících o podporu z IROP 2.4 (Zvýšení kvality a dostupnosti infrastruktury pro vzdělávání a celoživotní učení)

10 Strategický rámec MAP – návrh priorit a cílů
Zajištění investičních a materiálních potřeb organizací formálního, zájmového a neformálního vzdělávání Zkvalitnění technického stavu budov škol, školských zařízení i organizací zájmového a neformálního vzdělávání Investice do vybavení pro předškolní, základní, zájmové i neformální vzdělávání Iniciace a rozšíření spolupráce organizací formálního, zájmového i neformálního vzdělávání při využívání budov a vybavení Vytvoření podmínek pro naplňování principů inkluzivního vzdělávání a podpory žáků ohrožených školním neúspěchem Zvýšení počtu bezbariérových budov v rámci formálního, zájmového i neformálního vzdělávání Iniciace vzdělávacích aktivit, výměny zkušeností a spolupráce v oblasti inkluze a podpory žáků ohrožených školním neúspěchem

11 Strategický rámec MAP – návrh priorit a cílů
Zlepšení materiálního i odborného zázemí pro rozvoj čtenářské a matematické gramotnosti a pregramotnosti Zlepšení vybavení mateřských a základních škol v oblasti prohlubování čtenářské a matematické gramotnosti a pregramotnosti Rozšíření místní nabídky vzdělávacích produktů pro zatraktivnění vzdělávání v oblasti matematické a čtenářské gramotnosti a pregramotnosti Iniciace vzdělávacích aktivit, výměny zkušeností a spolupráce v oblasti matematické a čtenářské gramotnosti a pregramotnosti Zkvalitnění využití krajských, národních i evropských dotačních možností Vytvoření systému společného dotačního poradenství v rámci řešeného území

12 Investiční potřeby škol pro IROP
Výzva IROP č. 47 Rekonstrukce školních dílen ZŠ a MŠ Město Touškov Modernizace učeben ZŠ Všeruby Další projekty způsobilé v rámci IROP Rozšíření kapacity ZŠ Líně Rekonstrukce učebny fyziky a chemie ZŠ Třemošná

13 Doporučená a volitelná témata MAP
Doporučená témata MAP: Rozvoj podnikavosti a iniciativy dětí a žáků Rozvoj kompetencí dětí a žáků o oblasti vědy a technologií – polytechnické vzdělávání Kariérové poradenství v základních školách

14 Doporučená a volitelná témata MAP
Doporučená témata MAP: Rozvoj podnikavosti a iniciativy dětí a žáků Rozvoj kompetencí dětí a žáků o oblasti vědy a technologií – polytechnické vzdělávání Kariérové poradenství v základních školách

15 Doporučená a volitelná témata MAP
Rozvoj digitálních kompetencí dětí a žáků Rozvoj kompetencí dětí a žáků pro aktivní používání cizího jazyka Rozvoj sociálních a občanských kompetencí dětí a žáků Rozvoj kulturního povědomí a vyjádření dětí a žáků Investice do rozvoje kapacit základních škol Aktivity související se vzděláváním mimo OP VVV a IROP ………

16 Co bude dál? Dopracování a schválení Strategického rámce MAP (listopad 2016) Tvorba analýzy pro MAP (do konce roku 2016) Realizace rozhovorů s rodiči, subjekty neformálního vzdělávání a poskytovateli soc. služeb (max. do konce dubna 2017) Finalizace a realizace témat vzdělávání a výměny zkušeností (realizační návrh na listopadovém ŘV) Finalizace aktuálního zásobníku projektů a seznamu témat a aktivit spolupráce (vytvoření pracovních skupin k jednotlivým tématům) – realizační návrh na lednovém ŘV

17 Místní akční plán rozvoje vzdělávání SO ORP Nýřany
Děkuji za pozornost. Mgr. Tomáš Svoboda


Stáhnout ppt "2. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany"

Podobné prezentace


Reklamy Google