Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

SSO & DCS I Eva Soldánová SSO & DCS I - VUT FI 12/28/2018

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "SSO & DCS I Eva Soldánová SSO & DCS I - VUT FI 12/28/2018"— Transkript prezentace:

1 SSO & DCS I Eva Soldánová SSO & DCS I - VUT FI 12/28/2018
To replace the title / subtitle with your own: Click on the title block -> select all the text by pressing Ctrl+A -> press Delete key -> type your own text SSO & DCS I - VUT FI 12/28/2018

2 Obsah Organizační struktura Koncept Komunikace Change management
Problem management Nástroje A pot file is a Design Template file, which provides you the “look” of the presentation You apply a pot file by opening the Task Pane with View > Task Pane and select Slide Design – Design Templates. Click on the word Browse… at bottom of Task Pane and navigate to where you stored BlueOnyx Deluxe.pot (black background) or BluePearl Deluxe.pot (white background) and click on Apply. You can switch between black and white background by navigating to that pot file and click on Apply. Another easier way to switch background is by changing color scheme. Opening the Task Pane, select Slide Design – Color Schemes and click on one of the two schemes. All your existing content (including Business Unit or Product Names) will be switched without any modification to color or wording. Start with Blank Presentation, then switch to the desired Design Template Start a new presentation as Blank Presentation You can switch to Blue Onyx Deluxe.pot by opening the Task Pane with View > Task Pane and select Slide Design – Design Templates. Click on the word Browse… at bottom of Task Pane and navigate to where you stored BlueOnyx Deluxe.pot (black background) and click on Apply. Your existing content will take on Blue Onyx’s black background, and previous black text will turn to white. You should add your Business Unit or Product Name by modifying it on the Slide Master You switch to the Slide Master view by View > Master > Slide Master. Click on the Title Page thumbnail icon on the left, and click on the Business Unit or Product Name field to modify it. Click on the Bullet List Page thumbnail icon on the left, and click on the Business Unit or Product Name field to modify it. Click on Close Master View button on the floating Master View Toolbar You can turn on the optional date and footer fields by View > Header and Footer Suggested footer on all pages including Title Page: Presentation Title | Confidential Date and time field can be fixed, or Update automatically. It appears to the right of the footer. Slide number field can be turned on as well. It appears to the left of the footer. SSO & DCS I - VUT FI 12/28/2018

3 IBM International Business Machines
Strategický outsourcing DESET HLAVNÍCH DŮVODŮ, proč firmy sahají k outsourcingu 1. Snížení a kontrola provozních nákladů. 2. Lépe se zaměřit na hlavní předmět podnikání. 3. Získat přístup k prvotřídnímu know-how. 4. Uvolnit interní zdroje pro jiné úkoly. 5. Potřebné zdroje nejsou interně dostupné. 6. Urychlení a zlepšení kvality outsourcovaných procesů. 7. Projekt je interně těžko řiditelný nebo se dostává mimo kontrolu. 8. Snížení investičních nákladů - outsourcing je řazen mezi provozní náklady a zlepšuje tak finanční hodnocení výkonu firmy. 9. Rozložení rizik a jejich společné sdílení. 10. Získání hotovosti z prodeje potřebného zařízení poskytovateli outsourcingu. SSO & DCS I - VUT FI 12/28/2018

4 SLA Service Level Agreement
Metrika pro měření kvality poskytovaných IT služeb Přínosem jsou informace o okamžitém stavu IT prostředí o efektivnosti využití IT prostředí pro plánování kapacit služeb o míře spokojenosti koncových uživatelů SSO & DCS I - VUT FI 12/28/2018

5 IDC Integrated Delivery Center
zákaznická centra IBM poskytující nejširší okruh komplexních služeb v oblasti strategického outsourcingu a vzdálené správy informačních technologií po celém světě. Výhody IDC poskytování servisu z malého počtu fyzických míst kombinace prací z několika oblastí jako jsou například správa serverů a sítí, call centra, servis management (problem a change management) a reportování jsou řízeny jako jedna entita zvyšují kvalitu servisu standardizací, automatizací a konsolidací SSO & DCS I - VUT FI 12/28/2018

6 SSO Server System Operation
Monitoring a správa vzdálených systémů Proaktivní monitoring Správa dávkových operací, tisků, zálohovacích procesů SSO & DCS I - VUT FI 12/28/2018

7 Náš tým CO JAK 1. úroveň podpory OS ERP aplikace databáze … monitoring
nápravné akce batch management SSO & DCS I - VUT FI 12/28/2018

8 DCS Desktop Client Support
Správa koncových stanic: image servis oprava chyb koordinování a provádění instalcí, změn centralizovaná podpora koncových stanic zajištění záchrany a obnovy při výpadku ... Výhody DCS minimalizace nákladů zajištění jednotné konfigurace koncových stanic okamžitý přehled o používaných licencích SSO & DCS I - VUT FI 12/28/2018

9 CHANGE & PROBLEM MANAGEMENT
Komunikační plán Databáze: Instrukce / Procesy / atd. MONITORING CHANGE & PROBLEM MANAGEMENT Podpora na telefonu Administrátoři na místě Command Centrum H O T L I N E S M A G SSO & DCS I - VUT FI 12/28/2018

10 Change management Vytvořen tiket NE Schválena?
ANO Vytvořen tiket Tiket musí být schválen všemi podpůrnými týmy Schválena? NE Administrátoři opraví tiket Administrátoři informují CC, když začínají Administrátoři informují CC, když končí Po dokončení je tiket uzavřen SSO & DCS I - VUT FI 12/28/2018

11 Pomocí adapteru ověříme nutnost restartu
Problem management Server má problém Pomocí adapteru ověříme nutnost restartu Server restartoval? ANO Vzdáleně restartovat? NE NE ANO Kontakt OSS Kdy OSS dorazí na místo OSS restartoval server Server OK Tiket SSO & DCS I - VUT FI 12/28/2018

12 Shift2Shift Co to je? Proč? Co obsahuje SSO & DCS I - VUT FI
12/28/2018

13 Tiket jedinečnost status popis problému řešení problému kam s ním?
vyřešení problému SSO & DCS I - VUT FI 12/28/2018

14 CC Command Centrum Monitoring Vzdálená připojení Citrix MetaFrame
TEC, WebTEC Patrol Vzdálená připojení Citrix MetaFrame pro Unix, Windows, SAP, Oracle SSO & DCS I - VUT FI 12/28/2018

15 Tivoli - infrastruktura
SSO & DCS I - VUT FI 12/28/2018

16 TEC Tivoli Enterprise Console
monitoring SSO & DCS I - VUT FI 12/28/2018

17 Alert informační alert pro stop monitoringu:
Y31_BWLAF01P :40:36 console07 Maintenance is starting on Y31_BWLAF01P Netview_Maintenance_St následný alert pro návrat monitoringu: Y31_BWLAF01P :55:39 console07 Maintenance is over on Y31_BWLAF01P Netview_Maintenance_St SSO & DCS I - VUT FI 12/28/2018

18 Web TEC co vidí operátor SSO & DCS I - VUT FI 12/28/2018

19 PATROL SSO & DCS I - VUT FI 12/28/2018

20 Citrix MetaFrame maximální flexibilita univerzální přístup
jakékoliv zařízení jakékoliv místo jakákoliv síť SSO & DCS I - VUT FI 12/28/2018

21 Okna v oknech SSO & DCS I - VUT FI 12/28/2018

22 Vzdálená připojení Unix putty, tera term, … telnet, ssh, … Windows
Carbon Copy, PC Anywhere, RAdmin, Remote Desktop, Terminal Services, Client Connection Manager, VNC, SSH, … SAP SAPlogon (SAPgui) Oracle sqlplus SSO & DCS I - VUT FI 12/28/2018

23 Komunikace SSO & DCS I - VUT FI 12/28/2018

24 Automatizace CC? Rozlišení problému reálnost návaznost důležitost
SSO & DCS I - VUT FI 12/28/2018

25 Proč? SSO & DCS I - VUT FI 12/28/2018

26 Příklad z praxe Date Message Class Hostname R SSO & DCS I - VUT FI
dk01ap118masre.v511.cts.com :06:05 1 dk01ap118masre IBM_ANN_MDLOG triggered a FATAL alarm on Status for instance ( RLOG002W_se01x171mlc010 ) at Sun Jan 29 01\:05\: The current value = 1\ Alarm range is 0 to 0 PATROL_APP SSO & DCS I - VUT FI 12/28/2018

27 Použité zkratky IBM = International Business Machines
IDC = Integrated Delivery Center GSDC = Global Services Delivery Center SSO = Server System Operation DCS = Desktop Client Support HW = Hardware SW = Software OS = Operating System SLA = Service Level Agreement IT = Information Technologies SNMP = Simple Network Management Protocol TCP/IP = Transmission Control Protocol / Internet Protocol ERP = Enterprise Resource Planning PC = Personal Computer CC = Command Center HD = HelpDesk TEC = Tivoli Enterprise Console ICQ = I seek you OSS = On Site Support RSA = Remote Supervisor Adapter LAN = Local area network WAN = Wide area network TMR = Tivoli Management Region lcfd = Lightweight Client Framework Daemon SSO & DCS I - VUT FI 12/28/2018

28 Zdroje The Blue Rose 2/2003 http://www.ibm.com/cz/
SSO & DCS I - VUT FI 12/28/2018


Stáhnout ppt "SSO & DCS I Eva Soldánová SSO & DCS I - VUT FI 12/28/2018"

Podobné prezentace


Reklamy Google