Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Chytré řízení dopravy v IDS JMK
Doprovodný program veletrhu URBIS Brno Brno | 27. dubna 2017 Chytré řízení dopravy v IDS JMK KORDIS JMK | Ing. Jiří Horský, ředitel společnosti
2
HLAVNÍ TÉMA PŘEDNÁŠKY Jak a proč chytře řídit veřejnou dopravu ve městě a regionu - proč je potřeba je propojit? European Union funding programme that encourages transnational cooperation beyond borders in central Europe
3
PROČ DOPRAVU CHYTŘE ŘÍDIT
IDS JMK vznikl v roce 2004 a do roku 2010 se rozšířil na celé území Jihomoravského kraje. Nyní pokrývá 743 obcí s 1,3 mil. obyvateli a provoz je zajištěn 23 dopravci na 334 linkách městské dopravy, vlaků a reg. autobusů. Systém od počátku budován „chytře“ – tzn. s cílem maximalizovat efektivitu provozu díky provázání všech druhů dopravy, nastavení systému páteřních linek a napaječů a garantování návazností.
4
centrální dispečink ids jmk
Provázání linek a spojů bez ohledu na dopravce a využití předností páteřní kolejové dopravy umožňuje efektivněji využít finanční prostředky investované Jihomoravským krajem, Brnem a dalšími samosprávami a současně zajistit výrazně lepší dopravní obsluhu území. Už od počátku bylo jasné, že kritickým parametrem systému bude zajištění více než 32 tisíc návaznosti mezi spoji denně. Proto v roce 2005 zahájil provoz Centrální dispečink - CED. Goals for a competitive and resource efficient transport system: benchmarks for achieving the 60% GHG emission reduction target
5
Hlavní úkol CED – hlídání návazností
CED sbírá a vyhodnocuje data o všech vozidlech veřejné dopravy v kraji. Data nepřetržitě vyhodnocuje a na základě předem nastavených parametrů rozhoduje o tom, zda má navazující vozidlo vyčkat na přípoj nebo nikoli. Vozidlo nebo dispečera automaticky informuje.
6
informační služby ced CED umožňuje poskytovat informační služby pro cestující formou infopanelů na zastávkách nebo na webu či v aplikacích. K dispozici tak jsou aktuální odjezdy z každé zastávky v kraji! Toto je jedinečné v EU! Existence CED umožňuje provádět řadu interních analýz např. jízdních dob, zdržení vozidel, nedodržení návazností. Goals for a competitive and resource efficient transport system: benchmarks for achieving the 60% GHG emission reduction target
7
Volná data - budoucnost
Jsme přesvědčeni o tom, že data mají být dostupná i pro další zájemce. Vnikají nové zajímavé aplikace třetích stran – nejznámější je iRIS, ale i řada dalších. Cílem je on-line informování cestujících přímo ve vozidlech o návazných spojích a mimořádnostech a propojení s dalšími městskými / krajskými službami – např. P+R. Goals for a competitive and resource efficient transport system: benchmarks for achieving the 60% GHG emission reduction target
8
projekt solez - Smart parking
Využití ITS pro efektivní regulaci parkování KORDIS připravuje opatření pro monitoring obsazenosti P+R u 2-3 vybraných železničních stanic v JMK Zveřejnění počtu volných parkovacích míst na webu a v mobilní aplikaci. Součástí řešení bude i dynamický informační systém zobrazující aktuální počet volných míst a čas odjezdu nebližšího spoje z terminálu. KORDIS přirpaví akční plán na podporu efektivního uplatnění politiky omezení vjezdu motorových vozidel.
9
ředitel společnosti KORDIS JMK, a.s.
Děkuji za pozornost Ing. Jiří Horský ředitel společnosti KORDIS JMK, a.s.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.