Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Příjezdový cestovní ruch ČR
Výsledky z exkluzivního výzkumu pro MMR – 1. pololetí 2008 Září 2008 / Jan Tuček / STEM/MARK, a.s.
2
PŘEDSTAVENÍ PROJEKTU Zadavatel: Ministerstvo pro místní rozvoj
Cíl projektu: získání datové základny pro tvorbu satelitního účtu cestovního ruchu v ČR => zejména zjistit počet a strukturu zahraničních a tranzitujících návštěvníků a jejich výdaje v souvislosti s návštěvou ČR Metoda: kvantitativní výzkum face-to-face, výběr respondentů metodou náhodného kroku Místo dotazování: silniční hraniční přechody, nádraží, letiště Počet rozhovorů: od dubna 2005 více než 80 tis.
3
ODHAD POČTU ZAHRANIČNÍCH NÁVŠTĚVNÍKŮ 1. pololetí 2008
+ Počet turistů ubytovaných v hromadných typech ubytovacích zařízeních Hromadný versus individuální typ ubytovacího zařízení Celkový počet zahraničních turistů 3 128 tis. (71%) vs + 1 296 tis. (29%) 3 128 tis. 71 % / 29 % tis.
4
ODHAD POČTU ZAHRANIČNÍCH NÁVŠTĚVNÍKŮ 1. pololetí 2008
+ Typ návštěvníka: Podíl (%): Počet (tis.): A. Zahraniční turista = 44 % = tis. B. Jednodenní návštěvník = 42 % = tis. C. Tranzitující návštěvník = 14 % = tis. CELKOVÝ POČET ZAHRANIČNÍCH NÁVŠTEVNÍKŮ (A+B+C) tis.
5
ODHAD POČTU ZAHRANIČNÍCH NÁVŠTĚVNÍKŮ 1. pololetí 2008 vs 2007 vs 2006
Typ návštěvníka: 2008 (tis.) 2007 (tis.) 2006 (tis.) Rozdíl 08/07 (%) A. Zahraniční turista = = = ,6 % B. Jednodenní návštěvník = = = ,4 % C. Tranzitující návštěvník = = = ,1 % 10 188 - 0,4 % 10 227 9 428
6
VÝDAJE ZAHRANIČNÍCH NÁVŠTĚVNÍKŮ 1. pololetí 2008
Průměrné výdaje na osobu a den v Kč Před pobytem Během pobytu Celkem A. Zahraniční turista = = = 2200 B. Jednodenní návštěvník = = = 1870 C. Tranzitující návštěvník = - * = 1005 * U skupiny tranzitujících návštěvníků se výdaje placené před pobytem nezjišťují Pozn.: Výdaje jsou přepočteny kurzem z 1. pololetí 2008
7
VÝDAJE ZAHRANIČNÍCH NÁVŠTĚVNÍKŮ 1. pololetí 2008 vs 2007
Průměrné výdaje na osobu a den v Kč Typ návštěvníka: 2008 (Kč)* 2007 (Kč) Rozdíl (%) A. Zahraniční turista = = ,2 B. Jednodenní návštěvník = = ,9 C. Tranzitující návštěvník = = ,5 * Výdaje za 1. pololetí 2008 jsou přepočteny kurzem z 1. pololetí 2007 Pozn.: Kromě skupiny tranzitujících návštěvníků jsou výdaje sumou výdajů placených před pobytem a během pobytu
8
VÝDAJE ZAHRANIČNÍCH NÁVŠTĚVNÍKŮ 1. pololetí 2008
Zahraniční turisté Jednodenní návštěvníci Nejvyšší útraty: Austrálie 3523 Kč Rusko 3520 Kč USA 3284 Kč Norsko 4536 Kč Finsko 3766 Kč Irsko 3736 Kč Dánsko 3618 Kč
9
STRUKTURA VÝDAJŮ ZAHRANIČNÍCH NÁVŠTĚVNÍKŮ 1. pololetí 2008 vs 2007
Jednodenní návštěvníci Zahraniční turisté Pozn.: Jedná se strukturu výdajů placených během pobytu
10
STÁT TRVALÉHO POBYTU Pouze jednodenní návštěvníci
Němci 62 % Poláci 14 % Rakušané 11 % Slováci 10 % Pouze zahraniční turisté Němci 21 % Britové 15 % Rakušané, Slováci 10 % Poláci 6 %
11
HLAVNÍ DŮVOD NÁVŠTĚVY Pouze jednodenní návštěvníci
nákupy 74 % práce 12 % Pouze zahraniční turisté rekreace & zábava 48 % práce 24 % návštěva příbuzných, známých 22 %
12
FREKVENCE NÁVŠTĚV ČR Pouze jednodenní návštěvníci
minimálně 1x měsíčně 71 % vůbec poprvé 1 % Pouze zahraniční turisté minimálně 1x měsíčně 15 % vůbec poprvé 34 %
13
Jednodenní návštěvníci
NAVŠTÍVENÁ MÍSTA Jednodenní návštěvníci Zahraniční turisté
14
DÉLKA POBYTU (ZAHRANIČNÍ TURISTÉ)
Podle státu trvalého pobytu Rusové 9,3 Ukrajinci 9,0 Američané 7,5 Australané 6,2 Kanaďané 6,0 Podle důvodu návštěvy Ostatní (studium, lázně, …) 18,7 Rekreace & zábava 3,8 Návštěva příbuzných a známých 3,1 Práce 3,0
15
DRUH UBYTOVÁNÍ (ZAHRANIČNÍ TURISTÉ)
Podle státu trvalého pobytu Slováci 49 % Nizozemci 44 % Rakušané 43 % Švýcaři 42 % Němci 38 %
16
SHRNUTÍ NA ZÁVĚR V 1. pololetí 2008 přicestovalo do ČR 10,2 mil. zahraničních návštěvníků Průměrná útrata na den činila 2200 Kč (zahraniční turista) resp Kč (jednodenní návštěvník) Nejčastěji obyvatelé sousedních států (hlavně Němci) Hlavními důvody návštěvy nákupy a rekreace & zábava Vůbec poprvé přicestovalo 17 % zahraničních návštěvníků V centru zájmu Praha, ale i příhraniční nákupní a turisticky zajímavá místa Zahraniční turisté se zdrželi v průměru 5 dní, nejčastěji v hotelech, čtvrtina se ubytovala bezplatně
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.