Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,"— Transkript prezentace:

1 Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/11.0162 Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400 Mgr. Lukáš Synek Mgr. Petra Sedláčková 30. 6. 2010 TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.

2 Určování zeměpisné polohy

3 Polohu na Zemi určujeme pomocí zeměpisné šířky a zeměpisné délky

4 Zeměpisná délka: určujeme ji pomocí poledníků určujeme ji pomocí poledníků poledníky jsou pomyslné polokružnice vedoucí od severního pólu k jižnímu pólu poledníky jsou pomyslné polokružnice vedoucí od severního pólu k jižnímu pólu

5 zeměpisná délka je vzdálenost určitého místa na Zemi od hlavního (nultého) poledníku vyjádřena ve stupních zeměpisná délka je vzdálenost určitého místa na Zemi od hlavního (nultého) poledníku vyjádřena ve stupních hlavní poledník společně s poledníkem stoosmdesátým (protilehlým) dělí zemskou kouli na............. a............. polokouli hlavní poledník společně s poledníkem stoosmdesátým (protilehlým) dělí zemskou kouli na............. a............. polokouli hlavní poledník prochází greenwichskou hvězdárnou v Londýně; protilehlý prochází............. oceánem hlavní poledník prochází greenwichskou hvězdárnou v Londýně; protilehlý prochází............. oceánem

6 Urči zeměpisnou délku: 100 o z.d., 40 o v.d., 110 o v.d., 50 o z.d. 180 o 160 o 140 o 120 o 100 o 80 o 60 o 40 o 20 o 0 o 20 o 40 o 60 o 80 o 100 o 120 o 140 o 160 o 180 o 180 o 160 o 140 o 120 o 100 o 80 o 60 o 40 o 20 o 0 o 20 o 40 o 60 o 80 o 100 o 120 o 140 o 160 o 180 o

7 Zeměpisná šířka: určujeme ji pomocí rovnoběžek určujeme ji pomocí rovnoběžek rovnoběžky jsou pomyslné kružnice, které jsou vzájemně rovnoběžné rovnoběžky jsou pomyslné kružnice, které jsou vzájemně rovnoběžné

8 zeměpisná šířka je vzdálenost určitého místa na Zemi od rovníku vyjádřena ve stupních zeměpisná šířka je vzdálenost určitého místa na Zemi od rovníku vyjádřena ve stupních rovník je nejdelší rovnoběžka, která rozděluje zeměkouli na............. a.......... polokouli rovník je nejdelší rovnoběžka, která rozděluje zeměkouli na............. a.......... polokouli

9 Urči zeměpisnou délku: 30 o s.š., 60 o j.š., 50 o j.š., 20 o s.š. 90 o 75 o 60 o 45 o 30 o 15 o 0o0o0o0o 30 o 45 o 60 o 75 o 90 o

10 Poledníky a rovnoběžky dohromady tvoří zeměpisnou síť

11 Urči zeměpisnou polohu: 90o 75o 60o 45o 30o 15o 0o 15o 30o 45o 60o 75o 90o 180 o 160 o 140 o 120 o 100 o 80 o 60 o 40 o 20 o 0 o 20 o 40 o 60 o 80 o 100 o 120 o 140 o 160 o 180 o

12 V prezentaci byly použity zdroje z těchto internetových stránek: www.zsdobrichovice.cz www.zsdobrichovice.cz www.zsdobrichovice.cz www.gify.nou.cz www.gify.nou.cz www.gify.nou.cz

13


Stáhnout ppt "Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,"

Podobné prezentace


Reklamy Google