Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Dotační příležitosti pro obce a školy Brno,
2
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
3
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
4
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
5
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
6
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Do bylo vyhlášeno 46 výzev za 76,5 miliardy korun vydáno bylo rozhodnutí o poskytnutí dotace za 40,6 miliardy korun. příjemcům proplaceno 12,8 miliardy korun
7
Operační programu Výzkum, vývoj a vzdělávání
V roce 2018 plánujeme vyhlásit z OP VVV celkem 20 výzev na podporu výzkumu a vývoje, vysokého i regionálního školství většinou se bude jednat o další vlnu již ukončených výzev alokace byla již stanovena u 18 výzev a činí téměř 20 miliard korun.
8
Vyhlášené výzvy v PO 3 2018 Výzvy č. 02_18_063 a 02_18_064 Šablony II 2017 Výzva č. 02_17_047 Místní akční plány rozvoje vzdělávání II Výzva č. 02_17_051 Inkluzivní vzdělávání pro sociálně vyloučené lokality (SVL) Výzva č 02_16_039 Inkluzivní vzdělávání pro KPSVL (Koordinovaný přístup k sociálně vyloučeným lokalitám) II
9
Avíza výzev: Harmonogram výzev: Plánované výzvy v PO 3
Harmonogram výzev: op-vvv
10
Výzvy PO 3 v roce 2018 Šablony II - Šablony pro MŠ, ZŠ, ZUŠ, SVČ, ŠD a ŠK Šablony pro SŠ a VOŠ II Šablony pro NNO Implementace strategie digitálního vzdělávání II Pregraduální vzdělávání II
11
Výzva 02_17_047 Místní akční plány rozvoje vzdělávání II
12
Co je cílem této výzvy? Cílem výzvy je podpora společného plánování a sdílení aktivit v území. Výzva podporuje intervence naplánované v místním akčním plánu, které vedou ke zlepšení kvality vzdělávání v mateřských a základních školách tím, že podpoří spolupráci zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání včetně organizací neformálního vzdělávání. Tato spolupráce bude zaměřená na společné informování, vzdělávání a plánování partnerských aktivit pro následné společné řešení místně specifických problémů a potřeb a vyhodnocování přínosů spolupráce. Součástí je podpora aktivit vedoucích k podpoře dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem.
13
Kde najdu základní informace ?
WEB MŠMT – OP VVV 047-mistni-akcni-plany-rozvoje-vzdelavani-ii-1 Výzva Monitorovací indikátory Hodnotící kritéria Postupy MAP II Pravidla pro žadatele a příjemce – specifická část Pravidla pro žadatele a příjemce – obecná část Metodika rovných příležitosti ve vzdělávání a další dokumenty….
14
Kde najdu základní informace ?
WEB NIDV – SRP Výzva MAP II Webináře k MAP II Znalostní databáze Inspiromaty FAQ k MAP II Centra podpory projektu Strategické řízení a plánování ve školách a v územích (SRP) budou poskytovat individuální konzultace k projektovým záměrům
15
Výzva MAP II vyhlášení 15. listopadu 2017 od 14:00.
ukončení příjmu žádostí , 14:00 průběžné uzávěrky příjmu žádostí do 14:00 hod do 14:00 hod do 14:00 hod do 14:00 hod do 14:00 hod Po druhé průběžné uzávěrce 92 předložených žádostí ( ,50 Kč )
16
Základní informace o výzvě MAP II
Alokace: 3 mld. Kč (každé území má zabezpečenou alokaci) Výpočet maximální částky na projekt Kč + IZO zapojené do realizace projektu spoluprací (MŠ,ZŠ, ZUŠ) x Kč – zvýhodnění malých vesnických ORP Paušál 40 % k veškerým mzdovým výdajům – pouze neinvestiční prostředky Za území jen jeden projekt. Nutné opětovné schválení území a žadatele RSK Rozdílné zpětné financování dle jednotlivých aktivit – aktivity vztahující se k plánování (vyjma PS pro rovné příležitosti) – financování od Není určena výše podílu na aktualizaci MAP – možnost flexibilněji použít alokaci dle potřeb území
17
Základní informace o výzvě MAP II
Aktualizace MAP (proces plánování) + financování opatření naplánovaných v MAP I – sloučení výzev MAP II a Implementace MAP I Individuální projekty ostatní – partnerství a sítě – jednokolový model hodnocení Průběžná výzva – možno projekt podat opakovaně a to ve stanovených průběžných termínech realizace projektu – 36 – 48 měsíců Jedna úroveň – jednotný výstup za všechny MAP Prohloubení akčního plánování ve školách – větší zapojení ředitelů škol Financování opatření naplánovaných v MAP I
18
Oprávnění žadatelé ve výzvě MAP II
Místní akční skupiny: Soukromoprávní subjekty vykonávající veřejně prospěšnou činnost (soukromoprávní neziskové organizace – spolek, ústav, obecně prospěšná společnost) uvedené v databázi Místních akčních skupin. Obce, dobrovolné svazky obcí: Svazek obcí zapsaný v rejstříku svazku obcí vedeném podle zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů. Sdružení/spolek obcí (mikroregion, popř. sdružení obcí a mikroregionů) zapsané ve veřejném rejstříku s právní formou zájmové sdružení právnických osob nebo spolek. Městské části hlavního města Prahy. Jeden žadatel maximálně 2 žádosti o podporu
19
Cílové skupiny výzvy MAP II
Děti a žáci. Pedagogičtí pracovníci škol a školských zařízení včetně vedoucích pedagogických pracovníků. Rodiče dětí a žáků . Zaměstnanci veřejné správy a zřizovatelů škol působící ve vzdělávací politice. Veřejnost. Pracovníci organizací působících ve vzdělávání. Pracovníci a dobrovolní pracovníci organizací působících v oblasti vzdělávání nebo asistenčních službách a v oblasti neformálního vzdělávání dětí a mládeže.
20
Základní podmínky výzvy MAP II
Realizátor projektu osloví pro zjištění zájmu o zapojení do projektu tyto školy: základní školy, mateřské školy, mateřské školy zřízené dle §16 odst. 9 základní školy zřízené dle §16 odst. 9 základní umělecké školy minimální počet zapojených škol do projektu je 11 dle IZO musí být deklarováno zapojení zástupců minimálně 70 % škol dle IZO
21
Podporované aktivity výzvy MAP II
Řízení projektu Rozvoj a aktualizace MAP - východiskem jsou Postupy MAP II. Evaluace Monitoring MAP. Vyhodnocování plnění MAP. Implementace MAP povinně volitelné podaktivity – Implementace povinných opatření povinnost vybrat minimálně jedno opatření volitelné podaktivity – Implementace ostatních aktivit
22
1. Řízení projektu Očekávanými výsledky jsou:
Kvalitně řízené a realizované povinné aktivity 2 Rozvoj a aktualizace MAP a 3 Evaluace a monitoring MAP 4 Implementace MAP Odborná a administrativní podpora procesu místního akčního plánování Dosažení výsledku se dokládá předložením těchto dokumentů: Průběžné zprávy o realizaci projektu (ZoR) Závěrečná zpráva o realizaci projektu (ZZoR)
23
Realizační tým Realizační tým - administrativní
Realizační tým MAP – plánovací část – odborný realizační tým Realizační tým – Implementační část – odborný realizační tým (dle pravidel)
24
2. Rozvoj a aktualizace MAP
Očekávanými výsledky jsou: Prohloubení procesu společného plánování v území, včetně procesu strategického plánování v samotných školách, prohloubení procesu spolupráce mezi školami a územím a rozšíření spolupráce v rámci procesu společného plánování i na další subjekty. Rozvoj a aktualizace MAP, aktualizace dokumentace MAP, včetně tvorby akčních plánů. Dosažení výsledku se dokládá předložením těchto dokumentů: Aktualizovaný finální MAP s akčním plánem na dobu minimálně 12 měsíců po ukončení realizace projektu MAP II.
25
2. Rozvoj a aktualizace MAP
Řídící výbor Pracovní skupiny Místní akční plánování Monitoring a evaluace Spolupráce s projektem Strategické řízení a akční plánování
26
2. Rozvoj a aktualizace MAP
Realizační tým Řídící výbor MAP Pracovní skupina - ČG Pracovní skupina MG Pracovní skupina Rovné příležitosti Ředitelé škol Pracovní skupina pro financování
27
2. Rozvoj a aktualizace MAP - podaktivity
Řízení procesu rozvoje a aktualizace MAP (povinná) Zpracování komunikačního plánu, zpracování a realizace konzultačního procesu jako součásti komunikačního plánu (povinná) Pracovní skupina pro financování (povinná) Pracovní skupiny pro rozvoj čtenářské a matematické gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka (povinná) Pracovní skupina pro rovné příležitosti (povinná) Pracovní skupiny pro další témata (volitelná) Podpora škol v plánování (povinná)
28
2. Rozvoj a aktualizace MAP - podaktivity
Místní akční plánování (povinná) Spolupráce s individuálním projektem systémovým Strategické řízení a plánování ve školách a v územích (SRP) (povinná) Spolupráce s ostatními projekty IPs, IPo koncepčními (volitelná) Místní lídři (volitelná) Podpora znalostních kapacit Řídicího výboru (povinná) Podpora znalostních kapacit – workshopy, výměna zkušeností a další formy podpory kapacit v tématech rozvoje kvalitního inkluzivního vzdělávání (povinná) Podpora znalostních kapacit – workshopy s rodiči (povinná)
29
3. Evaluace a monitoring Očekávanými výsledky jsou:
Vyhodnocení procesů partnerství podle metodiky ŘO OP VVV (aktualizovaná verze) – co se podařilo a co by bylo potřeba zlepšit. Vyhodnocení účinnosti, přínosů a dopadů aktivit na podporu rozvoje partnerství a podporu rozvoje kapacit, zejména Vyhodnocení přínosů/dopadů realizovaných aktivit Implementace Dosažení výsledku se dokládá předložením těchto dokumentů: Aktualizovaná analytická část MAP (dokládá se v rámci doložení celé aktualizované dokumentace MAP). Průběžné sebehodnotící zprávy a závěrečná sebehodnotící zpráva.
30
3. Evaluace a monitoring - podaktivity
Monitoring a evaluace MAP Zpracování sebehodnotících zpráv Podaktivity jsou podrobně popsány v příloze Postupy MAP II Cíle a popis realizace Výsledek realizace Doložení výsledku realizace podaktivity v ZoR Monitorovací indikátor Dílčí výstup k naplnění MI
31
4. Implementace MAP Cílem je podpora spolupráce (škol, školských zařízení, místních knihoven, muzeí, mimoškolních vzdělávacích a kulturních center zřizovaných NNO) při realizaci zastřešujících aktivit naplánovaných v místním akčním plánu. Realizované aktivity jsou komplementární s aktivitami škol podporovanými z výzev Podpora škol formou zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I a Šablony II.
32
4. Implementace MAP Při naplňování aktivity č. 4 musí žadatel vycházet z priorit, které jsou uvedeny ve schváleném finálním MAP, případně ve Strategickém rámci MAP (pouze v případě, že žadatel realizoval ve výzvě 02_15_005 Místní akční plány rozvoje vzdělávání I úroveň preMAP). V záložce žádosti o podporu „Jaké aktivity v projektu budou realizovány?“ je žadatel povinen uvést, které dílčí cíle schváleného Strategického rámce MAP nebo schváleného finálního MAP projekt řeší, a to včetně kódu, jenž je zde uveden. Žádost o podporu musí obsahovat konkrétní informace o tom, jak bude žadatel aktivitu č. 4 realizovat, tj. uvede do žádosti o podporu specifikaci výstupů a podrobný popis její realizace
33
4. Implementace MAP Povinně volitelná témata – implementace aktivit k naplnění povinných opatření (žadatel volí min. jedno povinně volitelné téma) Předškolní vzdělávání a péče: dostupnost, inkluze a kvalita. Čtenářská a matematická gramotnost v základním vzdělávání. Inkluzivní vzdělávání a podpora dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem.
34
4. Implementace MAP Volitelná témata:
Implementace aktivit k naplnění doporučených opatření místního akčního plánu (v případě, že je obsahuje SR MAP zpracovaný pro ORP). Implementace aktivit k naplnění průřezových a volitelných opatření místního akčního plánu (v případě, že je obsahuje MAP zpracovaný pro ORP). Žadatel volí minimálně jedno z povinně volitelných témat, případně další volitelné téma/témata.
35
4. Implementace MAP – podporované oblasti
Povinně volitelná témata a volitelná témata v aktivitě č. 4 budou naplněna v následujících oblastech: A) Inkluzivní vzdělávání B) Otevřená škola C) Předškolní vzdělávání D) Rozvoj gramotností a kompetencí E) Kompetence pro demokratickou kulturu F) Regionální identita – spolupráce s komunitou G) Polytechnické vzdělávání H) Tvořivost, iniciativa a podnikavost I) Kariérové poradenství
36
4. Implementace MAP – příklady zaměření podpory
Podpora pedagogických pracovníků škol a školských zařízení prostřednictvím síťování, poradenství, mentoringu, metodického vedení, supervize a spolupráce škol, školních poradenských pracovišť a školských poradenských zařízení Podpora a prohloubení vzájemné spolupráce pedagogů a možnosti sdílení profesních zkušeností Podpora zvýšení kompetencí pedagogických pracovníků Prohloubení a podpora spolupráce škol s rodiči a zřizovateli škol Podpora spolupráce mezi školami vzájemně a mezi školami a dalšími školskými, vzdělávacími zařízeními a dalšími organizacemi a aktéry v území
37
4. Implementace MAP – příklady zaměření podpory
Podpora předškolního vzdělávání s důrazem na usnadňování přechodu dětí z MŠ na ZŠ prostřednictvím zavádění nových metod a forem práce do výchovně vzdělávacího procesu v MŠ Podpora aktivit prohlubujících spolupráci státních a samosprávných orgánů se školami pří aktivitách spojených s občanským vzděláváním, včetně podpory zvyšování kompetencí pedagogických pracovníků motivovat děti a žáky ke spolupráci s místní samosprávou. Podpora polytechnického vzdělávání. Podnícení zájmu dětí a žáků o polytechnické vzdělávání Podpora rovných příležitostí dětí a žáků na vzdělávání
38
Vyloučené aktivity V rámci výzvy nejsou podporovány tyto aktivity:
Zřizování následujících pracovních pozic ve školách: školní asistent, asistent pedagoga, školní psycholog, speciální pedagog, sociální pedagog, kariérový poradce, zapojení ICT technika do výuky, koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele, odborník z praxe ve výuce. Stáže pedagogů škol u zaměstnavatelů. Aktivity vedoucí k zařazování a udržení dětí a žáků ve školách zřizovaných dle § 16 odst. 9 školského zákona ve znění pozdějších předpisů. Aktivity vedoucí k technickému zhodnocení budov, k pořízení dlouhodobého hmotného/nehmotného investičního majetku. Realizace individuálních vzdělávacích kurzů pedagogických pracovníků uvedených v databázi DVPP. Zahraniční pobyty dětí a žáků ZŠ. Adaptační pobyty dětí a žáků, vícedenní akce typu motivačního soustředění. Pohybové (sportovní) aktivity.
39
Monitorovací indikátory - příklady
Výstupové MI Počet regionálních systémů Počet produktů polytechnického vzdělávání Počet produktů vzdělávání k podnikavosti Počet platforem pro odborná tematická setkání Počet mimoškolních aktivit vedoucích k rozvoji kompetencí Počet uspořádaných jednorázových akcí Výsledkový MI Počet organizací, které byly ovlivněny systémovou intervencí
40
průběžné uzávěrky příjmu žádostí 31. 12. 2017 do 14:00 hod
Výzva MAP II - termíny průběžné uzávěrky příjmu žádostí do 14:00 hod do 14:00 hod do 14:00 hod do 14:00 hod do 14:00 hod Po druhé průběžné uzávěrce 92 předložených žádostí
41
Kontrola přijatelnosti a formálních náležitostí
Nejčastější chyby v oblasti formálního hodnocení: Nedoložení ČP o oslovení všech ředitelů MŠ, ZŠ a ZUŠ Nedoložení přílohy Komentář k rozpočtu Neúplnost v příloze Prokázání vlastnické struktury Nedoložení Dokladu o obratu žadatele Nedoložení dokumentů v požadované formě originálu/úředně ověřené kopii, nevložení elektronických podpisů Nejčastější chyby v oblasti hodnocení přijatelnosti neuvedení dílčích cílů schváleného Strategického rámce MAP/schváleného finálního MAP vč. kódu v žádosti o podporu Nesouhlas /nevyplnění dílčích listů přílohy Seznam MŠ, ZŠ a ZUŠ zřizovaných v území správního obvodu ORP/městské části Nesouhlas /přílohy Souhlas školy se zařazením do MAP II s přílohou Seznam… Aktivita 4. Implementace MAP
42
Děkuji za pozornost.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.