Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Podpora českého lázeňství
Ing. Iveta Jakoubková
2
Produkty 2013 Cesty poznání Kulturní produkt Cesty krajinou
Aktivní produkt Cesty pro zdraví Lázeňský produkt MICE Praha Letní cesty České lázně Kongresy Města s příběhem (UNESCO apod.) Zimní cesty Zdravě a zodpovědně (zdravý životní styl) Kulturní krajina (prostor mimo město) Na plný plyn (motorsport) Medicínský turismus Cesty s příběhem (spirituální turismus) Kulturní cesty (tematické cesty) 2
3
Praha z jiné per. Města s příběhem Cyklo-vino Lázeňství/MT
Zážitky na sněhu MICE Španělsko x LatAm+V4 USA + V4 Čína x; V4 Německo UK Rusko V4 Skandin. SP Polsko Slovensko Ukrajina Blízký východ Benelux Rakousko Francie Itálie 3 3
4
Kampaně kreativa Koncept je postaven na teasingu - headlinu, který vystihne paradox, kontrast konkrétního příběhu dané destinace, náznak, jenž vyvolá zájem turistů dozvědět se víc. Příběhy jsou to, co formuje náš život, co nás spojuje s jinými lidmi, vyprávějí se ve všech kulturách. Např. Praha – příběh astrologie (T. de Brahe), astronomie (Einstein) i hvězd showbusinessu (T. Cruise, Rolling Stones); Praha = příběh hvězd Principielně jde o koncept postavený na konstrukci, např. Praha: „kdybyste věděli, jak blízko tu budete mít ke hvězdám, už se jich dotýkáte“ 4
5
LÁZEŇSKÝ PRODUKT Klasické lázně/ medicínský wellness
Kampaň + ostatní nástroje (workshopy, tripy, veletrhy, konference + semináře SLM, edice Sdělení: Česko jako lázeňská destinace – tradiční elegance v novém hávu. Lázeňský trojúhelník + ZČ: Karlovy Vary, Mariánské Lázně, Františkovy Lázně, Teplice, Jáchymov Moravské lázně, Třeboň INCOMING Bonitní klientela Trhy: Rusko + SNS, Ukrajina, Německo, Blízký východ, Polsko, Slovensko, Skandinávie Týdenní a více léčebné pobyty s doplňkovou nabídkou wellness Sdělení: tradice, luxus, regenerace DCR Krátkodobé pobyty Sdělenmí: relaxace, kvalita, zážitek založená na létech tradice 5 5
6
Inzerce Roll-up 6
7
Veletržní expozice 7
8
Inzerce Publikace 8
9
Co ovlivnilo CR v roce 2012? Politická nestabilita a násilí (Egypt, Řecko, Izrael,…) Dlouhodobá krize v tzv. „starých“ ekonomikách (západní Evropa, USA, Japonsko) Boom v tzv. „nových“ ekonomikách (Brazílie, Mexiko, Rusko, Čína) – nárůsty platů, masivně rostoucí střední třída (Cestování je součástí jejich životního stylu, do roku 2030 vzroste o 1,5 mld)
10
Cestovní ruch 2012 – další rekordní rok
Počet cest do zahraničí + 4% Počet přenocování + 2% Výdaje na CR + 7%
11
Kdo utrácel nejvíce? Asiaté € 1 723,- Jižní Amerika € 1 546,- Severní Amerika € 1 347,- Evropa € 831,- (ale ve vzdálených destinacích € 1 953,-)
12
Předpověď 2013 – Výjezdový CR
Evropa + 2 % Asie +7 % S. Amerika + 3 % Zdroj: CzechTourism 12
13
Pozice lázeňství v příjezdovém CR
2012 Počet osob Průměrná doba pobytu Počet přenocování Zahraniční hosté v HUZ 3,9 Zahraniční hosté v LUZ 8,705 Podíl láz. hostů na celkovém počtu hostů 4,9 14,9% Zdroj: ČSÚ 13
14
Hosté v LUZ
15
Srovnání 1Q 2013/2012 PŘÍJEZDY Počet hostů celkem ,2 % z toho zahraniční ,1 % domácí ,8 % PŘENOCOVÁNÍ Přenocování celkem ,7 % z toho zahraniční ,1 % domácí ,1 %
16
Hosté v LUZ v ČR 1Q
17
Hosté v LUZ v ČR – kraje – 1Q 2011 - 2013
18
Lázeňské statistiky 2012 – TOP 10
Země Počet hostů % Průměrná doba pobytu Německo 46,5 7,9 Rusko 91 698 26,1 12,6 Ostat. asijské země 29 395 8,4 21,2 Ukrajina 8 677 2,5 11,9 Rakousko 7 907 2,2 4,6 Izrael 6 921 2,0 9,9 Slovensko 6 810 1,9 4,0 USA 3 210 0,9 Francie 2 708 0,8 3,2 Polsko 2 506 0,7 3,1 Celkem 8,7 Zdroj: ČSÚ
19
Lázeňské statistiky 1Q 2013/2012 – TOP 10
Země Hosté 2012 Hosté 2013 Změna (%) Německo 41 109 40 072 -2,5 Rusko 20 130 23 994 19,2 Ostat. asijské země 4 452 4 776 7,3 Ukrajina 2 301 2 511 9,1 Rakousko 1 834 2 236 21,9 Slovensko 1 296 1 507 16,3 Polsko 632 1 046 65,5 Itálie 410 714 74,1 Francie 349 656 88 Nizozemsko 243 571 135 Zdroj: ČSÚ 19
20
produktový specialista lázeňství
Ing. Iveta Jakoubková produktový specialista lázeňství ČCCR – CzechTourism Vinohradská 46, Praha 2 tel
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.