Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilFilip Valenta
1
PODPORA SOCIÁLNĚ-PRÁVNÍ OCHRANY DĚTÍ NA KRAJSKÉM ÚŘADĚ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE II
Metodické setkání na téma „Standardy kvality sociálně-právní ochrany na obcích I. typu v Jihomoravském kraji“ Krajský úřad Jihomoravského kraje Brno,2017
2
ZÁKLADNÍ INFORMACE O PROJEKTU
Realizátorem projektu je Jihomoravský kraj Operační program Zaměstnanost Registrační číslo projektu CZ /0.0/0.0/15_007/ Realizace projektu od do Přepokládané celkové způsobilé výdaje Kč Dotace z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR Kč (95% z celkových způsobilých výdajů) Vlastní zdroj financování (finanční prostředky z rozpočtu kraje) Kč (5% z celkových způsobilých výdajů) Další informace o projektu
3
HLAVNÍ CÍL A Předmět projektu
zefektivnění a rozvoj kvality služeb poskytovaných orgánem sociálně- právní ochrany dětí Krajského úřadu Jihomoravského kraje prostřednictvím naplňování standardů kvality sociálně-právní ochrany rozvoj a rozšiřování systémů kvality v oblasti sociálně-právní ochrany dětí v Jihomoravském kraji podpora procesu metodické podpory a kontroly naplňování standardů kvality sociálně-právní ochrany vytvoření kontrolních mechanismů v oblasti naplňování standardů a jejich pilotní ověřování
4
klíčové aktivity projektu
KA01. Metodická podpora při implementaci a následné revizi standardů kvality OSPOD KrÚ JMK KA02. Zpracování metodiky kontrol naplňování standardů kvality SPOD na obecních úřadech obcí v JMK a jejich pilotní ověření KA Pilotní ověření metodiky kontrol během realizace kontrol naplňování standardů kvality SPOD na OÚ ORP KA Pilotní ověření metodiky kontrol na OÚ KA03. Podpora profesního rozvoje pracovníků OSPOD KrÚ JMK KA04. Prohloubení odborné spolupráce s dalšími subjekty působícími v oblasti SPOD KA05. Podpora rozvoje náhradní rodinné péče KA06. Informační aktivity projektu KA07. Závěrečná konference
5
STANDARDY KVALITY SPO Manuál pro obce I. typu v Jihomoravském kraji
Rozdělení: - obce s uzavřenou veřejnoprávní smlouvou - obce s pracovníkem, zařazeným k výkonu SPO - obce, v nichž výkon SPO zajišťuje starosta (tajemník)
6
STANDARDY KVALITY SPO Celkem – 14 standardů (38 kritérií)
Obce, v nichž výkon SPO zajišťuje starosta (tajemník) – naplňují 9 standardů (20 kritérií)
7
STANDARD Č. 2 – Prostředí a podmínky
Vhodné prostory pro klienty: - místo, kde lze s klientem jednat v soukromí - pro práci s dětmi – omalovánky, pastelky, hračky materiální vybavení – např. fotoaparát na šetření v domácnosti
8
STANDARD Č. 3 -informovanost
Zveřejnění informací o SPO na webových stránkách, nástěnce úřadu, obecním zpravodaji či na letáku: - údaje o výkonu SPO - kontakt na pracovníka (starostu, tajemníka) - úřední hodiny Informace by měly být také ve formě srozumitelné dětem.
9
STANDARD Č. 7 - prevence aktivně vyhledávat potenciálně ohrožené děti na území obce spolupracovat s ORP a dalšími subjekty pořádat preventivní akce
10
Standard č. 8 – přijetí oznámení, posouzení naléhavosti …
není nutné zpracovávat písemně, ale je dobré mít zavedený jednotný postup: - při přijetí oznámení případu a jeho evidenci - posouzení naléhavosti
11
Standard č. 9 – jednání, vyhodnocování, ipod
je vhodné mít k dispozici seznam externistů, kteří v případě potřeby zprostředkují komunikaci s klienty se specifickými potřebami tlumočník odborník na znakovou řeč
12
STANDARD Č. 11 – rizikové a nouzové situace
RIZIKOVÁ SITUACE – situace, při které může být ohrožen život nebo zdraví zaměstnance, klienta či dalších osob. Např. agresivní klient. NOUZOVÁ SITUACE – situace, kdy je ohrožen nebo znemožněn řádný výkon sociálně-právní ochrany. Např. služebního automobilu při cestě za klientem. Je vhodné mít zpracované postupy pro jejich řešení.
13
STANDARD Č. 12 - dokumentace
14
STANDARD Č stížnosti zpracovaný materiál, který upravuje podání, vyřízení a evidenci stížností srozumitelný zaměstnancům i klientům zveřejněný na webových stránkách, nástěnce úřadu, v kanceláři pracovníka
15
STANDARD Č. 14 – návaznost na další subjekty
spolupráce s ORP, PČR, neziskovými organizacemi, státními orgány zpracovaný seznam kontaktů pro využití
16
Mgr. Romana Vlasáková a Bc. Eva Urbánková, DiS.
KONTAKTY Mgr. Romana Vlasáková a Bc. Eva Urbánková, DiS. Krajský úřad Jihomoravského kraje odbor sociálních věcí, oddělení sociální práce, SPO a rodinné politiky Žerotínovo nám. 3, pracoviště Mezírka Brno telefon: web:
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.