Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Třírozměrné modelování
2
Modelování a zobrazování
Obraz(y) modelu model Realita (skutečnost) modelování Zobrazování (vizualizace)
3
3D modelování Rastrové (voxelové) Vektorové
4
Voxelové modelování 0 = není v tělese 1 = je v tělese
5
Modelování z primitivních těles
Kvádr Zadat dva protilehlé vrcholy Nebo Zadat dva protilehlé vrcholy podstavy a výšku
6
Primitivní tělesa v AutoCADu
Kvádr Koule Válec Kužel Klín Torus ….
7
2 ½ D modelování Modelování 3D těles pomocí transformací z 2D objektů
Posunutí (vysunutí, extrude) Rotace (rotate, revolve) …… např posunutí podle křivky
8
Vysunutí Obdélník → Kvádr Kruh → Válec
9
Otočení Obdélník → Válec Trojúhelník → Kužel Kruh → Koule
10
Computer Solid Geometry (CSG) modelování
Množinové operace Sjednocení Průnik Rozdíl CSG strom
11
CSG strom
12
CSG strom subtract{ union{ box{[0,0,0][4,4,1]}
cylinder{[4,2,0],[4,2,1],1} } cylinder{[3,3,0][3,3,5],0.5}
13
Zobrazování
14
Modelování a zobrazování
Obraz(y) modelu Realita (skutečnost) model modelování Zobrazování (vizualizace)
15
Axonometrie Projekční rovina protíná osy souřadnic dy dx dz
16
Izometrie Promítací trojúhelník je rovnostranný (dx=dy=dz)
Často ve spojení s azimutem=zenit=45o
17
Perspektiva Střed promítání vlastní
18
Drátěný „model“
19
Řešení viditelnosti hran
20
Řešení viditelnosti hran
21
Prosté zobrazení všech bodů tělesa
22
Stínování (render) pozorovatel Zdroj světla Promítací rovina Úhel α
23
Stínování
24
Typy zdrojů světla Bodové
Plošné (obvykle aproximováno maticí bodových zdrojů) Rozptýlené (ambientní)
25
Sledování paprsku (Ray Tracing)
Zrcadlový odraz Zdroje světla Promítací rovina Difusní odraz Paprsek prochází tělesem
26
Co se může stát s paprskem
Je pohlcen tělesem (barva tělesa) Odrazí se Zrdcadlově (lesklost) Difusně Kombinovaně Projde tělesem Rovně (průhlednost) Se zlomem
27
Ray Tracing
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.