Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
EU peníze školám Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, Frýdek-Místek IČ Název operačního programu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_10_30ŠebM-8 Název tematické oblasti (sady) Základy programování v jazyce C# Název vzdělávacího materiálu Příklady s využitím iterace 2 Druh učebního materiálu Cvičení v prostředí Microsoft Visual Studio Anotace Téma je určeno žákům studijního oboru elektro na získání základních znalostí a vědomostí v algoritmizaci a programování. Klíčová slova algoritmus,vývojový diagram,zdrojový text programu Vzdělávací obor, pro který je materiál určen 26-41-M/01 Elektrotechnika Ročník IV. Typická věková skupina 18 let Speciální vzdělávací potřeby žádné Autor Ing.Milan Šebestík Zhotoveno, (datum/období) 1.9. až Celková velikost 167 kB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Milan Šebestík Dostupné z portálu
2
30. Příklady s využitím iterace 2
Vytvořte algoritmus a napište program,který sečte posloupnost desíti čísel od jedničky do desítky a zobrazí výsledek. Příklad 17 - Zvolíme cyklus s pevným počtem opakování,protože přesně víme,že cyklus musí proběhnou desetkrát, -v prvním kroku tedy stanovíme dolní mez řídící proměnné cyklu na po- čáteční hodnotu rovnou jedné,horní mez cyklu na konečnou hodnotu rovnou desíti, -v těle cyklu musí být zajištěno,že sledovaná proměnná se musí zvětšovat o jedničku každým průchodem cyklu a musí být přičítána do výsledné proměnné, -po skončení cyklu zobrazíme obsah výsledné proměnné na obrazovku monitoru. .
3
Begin suma=0 Cyklus i=1,10 suma=suma+i Konec cyklu Write: suma End
Počáteční vynulování proměnné suma Begin suma=0 Nastavení cyklu s pevným počtem opakování v mezích 1 až 10 Cyklus i=1,10 suma=suma+i V těle cyklu je přičtení obsahu řídící proměnné „i“ k výsledné proměnné suma Konec cyklu Write: suma Zobrazení obsahu výsledné proměnné suma na monitor End
4
Zdrojový text programu
int i,suma; suma = 0; for (i = 1; i <= 10; i++) { suma = suma + i; } Console.WriteLine("Výsledek součtu je: {0}",suma); Console.Read();
5
Vytvořte algoritmus a napište program,který sečte 10 čísel načtených z
klávesnice a zobrazí výsledek. Příklad 18 Zvolíme cyklus s pevným počtem opakování,protože přesně víme,že cyklus musí proběhnout deset krát, -v prvním kroku tedy stanovíme dolní mez řídící proměnné cyklu na po- čáteční hodnotu rovnou jedné,horní mez cyklu na konečnou hodnotu rovnou desíti, -v těle cyklu musí být zajištěno načítání čísla z klávesnice a uložení do proměnné X,dále pak přičítání obsahu proměnné X k obsahu proměnné suma -výsledek součtu jakožto obsah proměnné suma zobrazíme po skončení cyklu na monitoru.
6
Begin suma=0 Cyklus i=1,10 Read: X suma=suma+X Konec cyklu Write: suma
Počáteční vynulování proměnné suma suma=0 Cyklus i=1,10 Nastavení cyklu s pevným počtem opakování v mezích 1 až 10 Read: X suma=suma+X Načtení čísla X z klávesnice a přičtení k obsahu výsledné proměnné suma Konec cyklu Write: suma Zobrazení obsahu výsledné proměnné suma na monitor End
7
Zdrojový text programu
int i,n, x, suma; suma = 0; for (i = 1; i <= n; i++) { Console.Write("Zadej číslo z klávesnice: "); x = int.Parse(Console.ReadLine()); suma = suma + x; } Console.WriteLine("Výsledek součtu je: {0}", suma); Console.Read();
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.