Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu"— Transkript prezentace:

1 DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Eva Pospíšilová Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

2 Aktive Erholung (cvičební materiál)
Lektion 14 Aktive Erholung (cvičební materiál)

3 Slovní zásoba – Vokabeln Přiřaďte správně české a německé výrazy (1
Slovní zásoba – Vokabeln Přiřaďte správně české a německé výrazy (1. část): s Bauernhaus r Rasen r Zaun s Zuhause streichen mähen s Holz sägen trávník sekat chalupa dřevo plot domov řezat natírat

4 Slovní zásoba – Vokabeln Řešení (1. část):
1c, 2a, 3e, 4f, 5h, 6b, 7d, 8g

5 Slovní zásoba – Vokabeln Přiřaďte správně české a německé výrazy (2
Slovní zásoba – Vokabeln Přiřaďte správně české a německé výrazy (2. část): r Teich s Freibad hacken s Unkraut e Wanderung r Kamin r Pilz e Laube štípat (dříví) plevel pěší túra krb rybník altán koupaliště houba

6 Slovní zásoba – Vokabeln Řešení (2. část):
1e, 2g, 3a, 4b, 5c, 6d, 7h, 8f

7 Was machen wir im Bauernhaus? – přeložte věty:
Každý týden musí Petr sekat trávu. Chodíme rádi na houby. Moje sestra okopává zahradu a já natírám plot. Jana musí plít plevel a dělá to nerada. Sedíme u krbu a pijeme čaj.

8 Was machen wir im Bauernhaus? – řešení:
Jede Woche muss Petr den Rasen mähen. Wir gehen in die Pilze gern. Meine Schwester häckt den Garten und ich streiche den Zaun. Jana muss das Unkraut jäten und sie macht das nicht gern. Wir sitzten am Kamin und trinken Tee.

9 Aktive Erholung - doplňte do vět vhodné sloveso:
Ich muss den Zaun __________. Er möchte das Holz __________. Petra will den Rasen _________. Meine Tante _______ in die Pilze. Seine Mutter muss das Unkraut jede Woche _________.

10 Aktive Erholung - řešení:
Ich muss den Zaun streichen. Er möchte das Holz hacken. Petra will den Rasen mähen. Meine Tante geht in die Pilze. Seine Mutter muss das Unkraut jede Woche jäten.

11 Příčestí přítomné a minulé – přeložte slovní spojení:
stoupající inflace napsaný dopis vařící se voda uvařené brambory píšící učitelka potopená loď

12 Příčestí přítomné a minulé – řešení:
die steigende Inflation der geschriebene Brief das kochende Wasser die gekochten Kartoffeln die schreibende Lehrerin das gesunkene Schiff

13 Dvojité souřadicí spojky Doplňte dvojici spojek:
nicht nur …….. _____________ entweder ……. _____________ weder ……….. _____________ sowohl ………. _____________

14 Dvojité souřadicí spojky – řešení:
nicht nur …….. sondern auch entweder ……. oder weder ……….. noch sowohl ………. als auch

15 Dvojité souřadicí spojky Přeložte věty:
Mám nejen hlad, ale také žízeň. Buď pojedu vlakem, nebo autobusem. Nemám ani chuť, ani peníze jet do Prahy. Pavel má jak sestru, tak i bratra.

16 Dvojité souřadicí spojky – řešení:
Ich habe nicht nur Hunger, sondern auch Durst. Entweder fahre ich mit dem Zug oder mit dem Bus. Ich habe weder Lust noch Geld nach Prag zu fahren. Pavel hat sowohl die Schwester als auch den Bruder.

17 Použitá literatura: Prof. PhDr. HÖPPNEROVÁ, V. DrSc.
Němčina pro jazykové školy – nově, 2. díl. Plzeň: Nakladatelství Fraus, 2011. ISBN Lekce 14.


Stáhnout ppt "DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu"

Podobné prezentace


Reklamy Google