Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Tematická setkávání a práce v minitýmech
Úvod ... a ráda bych vám představila možnost, jak se i vy můžete aktivně zapojit do projektu KAP. Tou možností je spolupráce v minitýmech. OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
2
Minitýmy a platformy Minitýmy
Akční plánování v rámci jednotlivých oblastí intervence (povinných a nepovinných témat) Platforma = systém výměny informací a zkušeností pro strategické plánování Úkolem platforem: Vyhodnotit data pro jednotlivé oblasti a prioritizovat Navrhnout řešení Zapracovat je do KAP Další zaměření setkávání: Zlepšení řízení škol Hodnocení kvality ve vzdělávání Plánování opatření ke zvyšování kvality vzdělávací soustavy Minitýmy budou zaměřeny na akční plánování v rámci jednotlivých oblastí intervence (tj. povinných a nepovinných témat). Setkávání minitýmů bude probíhat na základě tzv. platforem. Platformou se rozumí „systém výměny informací, zkušeností a dobré praxe pro strategické plánování“. Úkolem platforem by mělo být vyhodnotit data pro jednotlivé oblasti, prioritizovat je v návaznosti na strategické dokumenty, popř. navrhnout vhodná řešení a zapracovat je do KAP. Setkávání budou dále zaměřena na zlepšení řízení škol, hodnocení kvality ve vzdělávání a plánování kroků a opatření ke zvyšování kvality vzdělávací soustavy v kraji.
3
Minitým pro oblast intervence
Platformy Platforma Minitým pro oblast intervence 1 1) Podpora polytechnického vzdělávání 2) Podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů 3) Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě 2 1) Podpora kariérového poradenství 2) Rozvoj škol jako center celoživotního učení (dalšího profesního vzdělávání) 3 1) Podpora inkluze 2) Zvyšování ICT kompetencí (včetně podpory konektivity a bezpečného internetu) 3) Rozvoj výuky cizích jazyků 4) Čtenářská a matematická gramotnost a obsah kurikula V následující tabulce můžete vidět seznam platforem a jejich jednotlivých témat. V projektu jsou stanoveny celkem 3 platformy. Platforma č. 1 zahrnuje tyto témata: 1, 2, 3, ... Když to zjednodušíme – Scházet se budou všichni naráz v rámci 1 platformy – podle toho, kolik má platforma témat, tolik bude mít minitýmů, poté se rozdělí do minitýmů dle témat (oddělené stoly, účastníci si sesednou k sobě do skupin, např. u platformy č. 1 budou 3 minitýmy), na závěr výstupy svých diskusí představí celé platformě.
4
Práce v minitýmu Práce v minitýmu zahrnuje:
Připomínkování vzniklých dokumentů. Společná setkávání k diskusím. Samostatné zpracování konkrétních aktivit/ činností k naplnění vzdělávacích cílů. Sdílení příkladů dobré praxe. Rozvoj funkčních partnerství. Rozvoj vzájemné komunikace mezi SŠ a ZŠ. Práce v minitýmu bude zahrnovat připomínkování vzniklých dokumentů (analýza potřeb v území), diskuse nad zvolenými strategiemi, dále budou účastníci navrhovat konkrétní aktivity/činnosti k naplnění vzdělávacích cílů, sdílet zkušenosti, rozvíjet funkční partnerství a komunikaci mezi školami. Je třeba, aby školy samy identifikovaly svoje potřeby a záměry, dokázaly stanovit priority svých potřeb a sdílely zkušenosti.
5
Praktické informace Práce na DPP: 300 Kč/hod (zaměstnavatel - Kraj Vysočina) Nutností – tvorba výkazů práce Určeno zejména pro ředitele škol, ale mohou být i jiní zástupci (pedagog. pracovníci), odborníci k danému tématu. Přesné termíny setkání budou stanoveny. Začátek setkání vždy až v 15:30 (mimo pracovní dobu školy). Předpoklad (do konce roku 2016): Účast na prvním setkání platformy Příprava na 2. setkání platformy Účast na druhém setkání platformy Práce v minitýmu bude probíhat na základě Dohody o provedení práce s hodinovou sazbou 300 Kč. Zaměstnavatelem bude Kraj Vysočina. Za odvedenou práci bude účastníkovi na základě sepsaných výkazů práce poskytnuta finanční odměna dle počtu odpracovaných hodin. Přičemž s vyplněním výkazů práce Vám ochotně pomůže RT projektu. Ten také provede výběr odborníků do minitýmů z vytvořeného seznamu zájemců (pokud by se přihlásil větší počet). Účastníci minitýmů – primárně ředitelé škol, ale není to podmínkou, zapojit se mohou i jiní zástupci (např. pedagogičtí pracovníci, odborníci k danému tématu atd.) Přesné termíny setkání budou teprve stanoveny (listopad, začátek prosince 2016, dále v roce 2017). Začátek vlastní akce – setkání minitýmů: vždy až v15:30 (zamezení dvojímu financování – jedná se o aktivity navíc, tedy mimo pracovní dobu školy) Do konce roku 2016 by měli účastníci absolvovat: účast na 1. setkání platformy (2 hod) příprava na 2. Platformu (10 hod) účast na 2. Platformě (2 hod) Následně všechny schválené výstupy zahrne RT projektu do vlastního dokumentu KAP. (Poté by měla spolupráce pokračovat v dalších měsících roku 2017 atd.)
6
Spolupráce na projektu KAP
Možnost setkat se v minitýmu i mimo konání společné platformy RT projektu KAP akci organizačně zajistí Počítá se do výkazu práce hodin V případě Vašeho zájmu nás prosím kontaktujte na ové adrese: Zaslání více informací Výběr oblasti intervence (témat) v tabulce Osobní dotazník Informace o vhodných kandidátech Kromě setkání v platformě bude účastníkům nabídnuta i možnost setkat se mimo plánovaná setkání např. jen v rámci minitýmu, budou-li mít o to zájem, přičemž RT projektu by jim akci organizačně zajistil (prostory, občerstvení). I v tomto případě si budou moci účastníci hodiny na projektu vykázat. V případě Vašeho zájmu o spolupráci, popř. o zaslání více informací, nás prosím kontaktujte na uvedené ové adrese. Rádi Vám poté zašleme bližší informace a poprosíme Vás o výběr oblasti intervence (v případě zájmu je možné zapsat se i do více oblastí současně) a dále bychom požádali o vyplnění přiloženého Osobního dotazníku. Pokud máte ve svém okolí někoho, kdo by byl vhodným kandidátem na tuto pozici a o spolupráci s námi by měl zájem, prosíme o předání těchto informací.
7
Krajský úřad Kraje Vysočina OŠMS, Oddělení rozvoje vzdělávání
Děkuji za pozornost. Krajský úřad Kraje Vysočina OŠMS, Oddělení rozvoje vzdělávání Mgr. Eva Sedmíková
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.