Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Zpráva z testování nadaných žáků a studentů 2017
Projekt: Podpora talentovaných žáků v Plzeňském kraji Realizátor: Středisko služeb školám Plzeň Testování a vyhodnocení: Pedagogicko-psychologická poradna Plzeň Finanční podpora: Plzeňský kraj
2
Nadání a nadaní nadání = soubor schopností, které umožňují jedinci dosahovat výkonů nad rámec běžného průměru populace 3–10 % mimořádné nadání je dispozicí k podávání mimořádných výkonů rozumové umělecké sportovní
3
Renzulliho a Mönksův model nadání
4
Sternbergův model inteligence
analytické: rozebrat problém a rozumět jeho částem syntetické: pochopení problému, intuice, kreativita, adaptace praktické: hodnocení prostředí a rychlé nalezení řešení
5
děti schopné vysokého výkonu vykazují úspěch nebo potenciální schopnosti v některé z následujících oblastí: všeobecná intelektová schopnost specifické akademické schopnosti tvořivé nebo produktivní myšlení vůdčí schopnosti umělecké schopnosti psychomotorické schopnosti
6
Podmínky identifikace nadání
výjimečnost vzácnost – vysoká kvalita neobvyklého atributu produktivita jako potenciální cíl/efekt prokazatelnost – potvrzení jedním či více validními testy hodnota – výjimečný výkon v oblasti společensky oceňované
7
Výsledky testování 2017
8
Základní informace Kdy: 20. a 21. 8. 2017
Kde: areál SOUE Plzeň, Vejprnická 56 Kdo: odborní pracovníci PPP Plzeň Mgr. Hanusová Mgr. Kloudová dr. Lohrová Mgr. Maráková PhDr. Příkazská Mgr. Střelcová Mgr. Svoboda Mgr. Vídršperková
9
Sledované proměnné pohlaví, věk lateralita
logopedická péče v dětství, péče PPP nástup do školy, typ školy čas věnovaný domácí přípravě, čas trávený u televize, postoj k aktivnímu sportu členství v Mensa ČR oblast – obor a předmět – významných úspěchů (nadání)
10
Testovaný soubor celkem 159 žáků a studentů
79 dívek 80 chlapců 9 – 20 let školy: ZŠ, GY, SOŠ, konzervatoře obory: hudební, jazykový, přírodovědní, společenskovědní
15
Testová baterie intelektové předpoklady: pozornost: tvořivost:
CFT 20-R – Cattelův test fluidní inteligence VMT – Vídeňský maticový test IST-2000R – Test struktury inteligence pozornost: Test pozornosti D2 tvořivost: Urbanův figurální test tvořivého myšlení
16
Dotazník učebních stylů osobnostní nastavení:
učební styl: Dotazník učebních stylů osobnostní nastavení: CMAS – Škála zjevné úzkosti u dětí CTI – Dotazník konstruktivního myšlení kresba: DPT – kresba lidské postavy
17
Test inteligence
21
Test pozornosti
23
Test tvořivosti
25
Učební styly
27
Interpretace výsledků
kvantitativní a kvalitativní číslo a slovo – vždy komplexní pojednání zpráva: základní orientace pozicí na škále podprůměr – průměr – nadprůměr – vysoký nadprůměr konzultace: analýza v souvislostech vliv situačních proměnných: aktuální zdravotní stav, únava, míra motivace, úroveň grafomotorických dovedností atp. závěrečná zpráva: detailní popis všech shora uvedených proměnných ve vzájemných vztazích webové stránky
28
Role PPP v péči o nadané nadaní jedinci ve školní populaci existují
potřeba efektivního vzdělávání nadaných je společenským zájmem poskytnout podněty, které potřebují rozvíjet schopnosti, které mají korigovat problémy, které s nadáním souvisí PPP: diagnostika rozumového nadání, podpůrná opatření ve škole, metodické vedení pedagogů, konzultace s dětmi/dospívajícími a s rodiči
29
Kontakty Pedagogicko-psychologická poradna Plzeň
, tel.: Mgr. Šárka Čechurová, ředitelka Kontaktní osoba: Mgr. Václav Svoboda psycholog, koordinátor péče o nadané tel.: Herní klub Albert: klubalbert.webnode.cz
30
Další organizace věnující se práci s nadanými
Společnost pro talent a nadání (ECHA ČR): Centrum nadání: Centrum rozvoje nadaných dětí: Projekt PERUN (péče o nadané žáky se zájmem přírodní vědy a techniku): MENSA ČR: Národní ústav pro vzdělávání: NIDV – Národní institut pro další vzdělávání:
31
za PPP Plzeň Mgr. et PhDr. Kateřina Lohrová, Ph.D.
Děkuji za pozornost. za PPP Plzeň Mgr. et PhDr. Kateřina Lohrová, Ph.D.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.