Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"— Transkript prezentace:

1 Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“ OP VK Výukový materiál Název DUMu: VY_52_INOVACE_8_2_LISTNATÉ STROMY A KEŘE Číslo skupiny: 1 Autor: Mgr. Jana Střížková Vzdělávací oblast/Předmět/Téma: ČLOVĚK A PŘÍRODA / PŘÍRODOPIS / BOTANIKA Druh učebního materiálu: PREZENTACE Metodický list: ne Anotace: Pomocí prezentace popisování charakteristických znaků našich běžných druhů listnatých stromů a keřů. Žáci se pokusí podle charakteristiky určit druh stromu, pak přidejte obrázek a teprve potom klikněte a objeví se název stromu. Ověřeno ve třídě: 7.A Datum ověření: Prohlášení: Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebníma fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám) dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla. Prohlašuji dále, že výše uvedený materiál jsem ověřil(a) ve výuce a provedl(a) o tom zápis do TK. Dávám souhlas, aby moje dílo bylo dáno k dispozici veřejnosti k účelům volného užití (§30 odst. 1 zákona 121/2000 Sb.), tj. že k uvedeným účelům může být kýmkoliv zveřejňováno, používáno, upravováno a uchováváno. Datum: Podpis:

2 SEMENNÉ ROSTLINY - BOTANIKA
LISTNATÉ STROMY A KEŘE SEMENNÉ ROSTLINY - BOTANIKA

3 OPAKOVÁNÍ ČÍM SE LIŠÍ NAHOSEMENNÉ A KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY?
NAHOSEMENNÉ NEMAJÍ PLOD, SEMENO VOLNĚ LEŽÍ NA ŠUPINĚ ŠIŠTICE A KRYTOSEMENNÉ MAJÍ SEMENO UKRYTO V PLODU NA JAKÉ SKUPINY DĚLÍME NAHOSEMENNÉ ROSTLINY? JINANY A JEHLIČNANY NA JAKÉ SKUPINY DĚLÍME KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY? JEDNODĚLOŽNÉ A DVOUDĚLOŽNÉ

4 BUK LESNÍ ŠEDÁ, HLADKÁ BORKA LISTY JSOU LESKLÉ S VEJČITOU ČEPELÍ
KVĚTY JSOU JEDNOPOHLAVNÉ PLODEM JE BUKVICE =TROJBOKÁ NAŽKA V OSTNITÉ ČÍŠCE DŘEVO: TVRDÉ VYUŽITÍ: VÝROBA NÁBYTKU OBR.1

5 DUB TMAVĚ HNĚDÁ BORKA LALOČNATÉ LISTY KVĚTY JSOU JEDNOPOHLAVNÉ
PLODEM JE ŽALUD = NAŽKA V MISKOVITÉ ČÍŠCE DŘEVO: VELMI TVRDÉ VYUŽITÍ: VODNÍ STAVBY, PROTOŽE NEHNIJE OBR.2,3

6 DUB LETNÍ A ZIMNÍ Obr. 4,5

7 LÍPA SRDČITÁ NÁRODNÍ STROM LISTY SE SRDČITOU ČEPELÍ
KVĚTENSTVÍ: BLANITÝ LISTEN PLOD: OŘÍŠEK DŘEVO JE MĚKKÉ VYUŽITÍ: ŘEZBÁŘSTVÍ OBR.6

8 VRBA JÍVA KVĚTY JEDNOPOHLAVNÉ KVĚTENSTVÍ: JEHNĚDA
LIDOVĚ SE JIM ŘÍKÁ „KOČIČKY“ PLODY: TOBOLKA S MNOHA OCHMÝŘENÝMI SEMENY VĚTROSNUBNÉ ROSTLINA DVOUDOMÁ DŘEVO JE VELMI MĚKKÉ VYUŽITÍ: PLETENÍ KOŠŮ OBR.7

9 SAMČÍ A SAMIČÍ JEHNĚDY a PLODY VRBY
OBR.8,9

10 TOPOL ČERNÝ A OSIKA ČASTO VYSAZOVÁNY PODÉL CEST KVĚTENSTVÍ: JEHNĚDY
PLODY: TOBOLKA SE SEMENY S BÍLÝM CHMÝREM RUB LISTU JE BĚLOPLSTNATÝ OBR.10

11 VÍŠ, PROČ SE UŽÍVÁ RČENÍ: „TŘESE SE JAKO OSIKA“?
NÁPADNÉ CHVĚNÍ LISTŮ TOPOLU OSIKY I PŘI MALÉM ZÁVANU VĚTRU, PROTOŽE MAJÍ DLOUHÉ ZPLOŠTĚLÉ ŘAPÍKY

12 HABR OBECNÝ MÁ HLADKOU, TMAVĚ HNĚDOU BORKU LISTY S PILOVITOU ČEPELÍ
KVĚTY JSOU JEDNOPOHLAVNÉ KVĚTENSTVÍ: JEHNĚDY PLOD: OŘÍŠEK PŘIROSTLÍ K TROJLALOČNÉMU KŘÍDLU DŘEVO:VELMI TVRDÉ OBR.11,12

13 BŘÍZA BĚLOKORÁ LISTY S KOSOČTVEREČNOU ČEPELÍ KVĚTY: JEDNOPOHLAVNÉ
KVĚTENSTVÍ: JEHNĚDY PLOD: KŘÍDLATÁ NAŽKA VYUŽITÍ DŘEVA: PALIVO, VÝROBA NÁBYTKU NÁPADNÁ BÍLÁ BORKA OBR.13,14

14 JAVOR MLÉČ KLEN BABYKA PLOD: KŘÍDLATÁ DVOUNAŽKA LISTY DLANITOLALOČNATÉ
OBR.15,16,17

15 BEZ ČERNÝ A ČERVENÝ KVĚTENSTVÍ:OKOLÍK PLOD: BOBULE
PLODY I KVĚTY MAJÍ LÉČIVÝ ÚČINEK OBR.18

16 VYUŽITÍ BEZU V LIDOVÉM LÉČITELSTVÍ
ODVAR Z BEZU ČERNÉHO VYVOLÁVÁ POCENÍ BEZINKY OBSAHUJÍ VITAMÍN C A POUŽÍVAJÍ SE PROTI BOLESTEM

17 JASAN ZTEPILÝ OBR.19,20

18 JÍROVEC MAĎAL OBR.21,22

19 LÍSKA OBECNÁ SAMČÍ A SAMIČÍ JEHNĚDY OBR.23,24

20 OLŠE LEPKAVÁ OBR.25

21 OŘEŠÁK KRÁLOVSKÝ OBR.26,27

22 LISTNATÉ STROMY A KEŘE Druhy:
ZÁPIS DO SEŠITU: LISTNATÉ STROMY A KEŘE Druhy: Buk lesní, dub letní a zimní, lípa srdčitá, vrba jíva, topol bílý a osika, habr obecný, bříza bělokorá, javor mléč, klen a babyka, bez černý a červený, jasan ztepilý, olše lepkavá, ořešák královský, líska obecná, jírovec maďal, …

23 POUŽITÉ ZDROJE: není-li uvedeno jinak vlastní práce autora Čabradová,V. a kol.:Přírodopis učebnice pro 7. ročník, Fraus, Plzeň, 2005 obr se souhlasem Renaty Daňkové


Stáhnout ppt "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"

Podobné prezentace


Reklamy Google