Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_XI_1_02_Opakovací test- 8. roč. (1. pololetí) Šablona číslo: XI Sada číslo: Pořadové číslo DUM: 02 Autor: Mgr. Martin Beneš
2
Anotace: opakovací test učiva 8. ročníku (1. pololetí) z českého jazyka
Očekávaný výstup: žáci si formou testu zopakují a upevní učivo z tvarosloví, tvoření a významu slov, pravopisu cizích slov Druh učebního materiálu: prezentace Typická věková skupina: 13 – 14 let Klíčová slova: slovní druhy, sousloví, tvoření slov, význam slov, pravopis cizích slov, slovesný vid, kmen přítomný a minulý Pomůcky a materiál: interaktivní tabule, písemná forma testu Potřebný čas pro výuku DUM: 35 – 40 minut Metodické zhodnocení a popis práce s digitálním učebním materiálem: Učitel žákům vysvětlí na interaktivní tabuli zadání testu a postup při plnění jednotlivých úkolů. Žáci potom samostatně vypracují celé zadání a úkoly testu. Test je možno využít i pro společné zopakování na interaktivní tabuli.
3
Opakovací test-8.roč.(1.pololetí)
Výchozí text pro úkoly 1 až 5: Přestože Antonín Dvořák žil a pracoval delší dobu ve Spojených státech amerických, zůstal skladatelem ryze českým a jeho hudba patří k pokladům naší národní kultury. 1) U vyznačených slov ve větě urči slovní druhy: přestože – ve – ryze – jeho – patří -
4
2) Urči pád, číslo, rod a vzor u slova:
skladatelem – 3) U slovesa ŽIL urči: čas – rod – vid – 4) Vypiš z 1. věty sousloví a nahraď ho zkratkou:
5
5) Z kolika vět se skládá úvodní souvětí?
z …… vět 6) Jakým způsobem vznikla tato slova: samoobsluha – sbírka – ředitelka – ČEDOK – 7) Napiš 3 významy slova hlava: hlava =
6
8) Vyjádři česky význam těchto slov:
luxus – experiment – centrum – televize – 9) Napiš správné tvary vlastních jmen: opery (Čajkovskij) – dílo (Verdi) – o (Archimédes) – letíme do (Korea) -
7
10) Napiš správné tvary jmen:
mezi jednobuněčné (organismus) – jedeme do (centrum) města – vyber si z několika (téma) – odpůrci (rasismus) – sraz před (muzeum) – mnozí (génius)- 11) Urči vid a vytvoř vidovou dvojici u sloves: kopnout – holit -
8
12) Napiš tvar kmene přítomného a minulého od slovesa:
vozit – 13) Vytvoř požadované tvary od slovesa ZAMĚSTNÁ: a) infinitiv – b) 2.os.,č.j.,zp. rozkaz. – c) č.j.,r.muž.,příčestí trpné – d) 1.os.,č.j.,r.muž.,zp.podmiň. -
9
Zdroje:
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.