Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu: VkO7 - 7 Datum ověření ve výuce: Ročník: sedmý Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Výchova k občanství Tématický okruh: Člověk a kultura Téma: Druhy umění
2
ANOTACE Digitální výukový materiál DRUHY UMĚNÍ je součástí výkladové hodiny a procvičování. Výklad je doplněn obrázky z internetu. Do textu jsou vloženy úkoly pro žáky. Interaktivní cvičení opakuje probrané učivo. Výukový materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Práce je určena na interaktivní tabuli SMART Notebook.
3
Zpracovala: Mgr. Jitka Hříbková, ZŠ Dyjákovice
DRUHY UMĚNÍ Zpracovala: Mgr. Jitka Hříbková, ZŠ Dyjákovice
4
Umění V užším slova smyslu můžeme KULTURU chápat jako díla s estetickou hodnotou – tedy umění. Člověku většinou nestačí, aby věci, které nás obklopují, je plnily svou funkci, ale chce také, aby byly krásné. Umění = tvůrčí schopnost a dovednost v jakémkoli oboru lidské činnosti. Umění vzniklo už v pravěku.
5
Funkce umění magická estetická komunikativní informativní
Původní funkce umění pravěké rituály pro úspěch lovu plodnost ženy apod. Umění nám umožňuje prožívat krásu Umění něco sleduje příběhy myšlenky poselství Umění zprostředkovává nové informace o cizích krajích jiných dobách jiných lidech Učebnice – str. 21 – Doplnit názvy not, žáci získají základní funkce umění. Vysvětlit, co jednotlivé fce znamenají.
6
divadlo tanec hudba Druhy umění Voskovec a Werich Václav Havel
Vlastimil Harapes Skupina UNO hudba Bedřich Smetana Karel Svoboda
7
film literatura malířství Druhy umění Jiří Menzel Jan Svěrák
Božena Němcová Karel Čapek malířství Mikoláš Aleš Alfons Mucha
8
sochařství architektura Petr Parléř Josef Václav Myslbek Josef Gočár
Druhy umění sochařství Josef Václav Myslbek architektura Petr Parléř Josef Gočár
9
OBRAZOVÁ PŘÍLOHA Žáci se seznámí s některými významnými osobnostmi české kultury. Formou hádání v časovém limitu určují jména některých z nich. Pokusí se zařadit do správného druhu umění. Za správnou odpověď obdrží 1 bod. Žáci své odpovědi zapisují do předem připravené tabulky.
10
A 1 2 3
11
B 2 3 1
12
C 1 2
13
D 1 2
14
E 1 2
15
F 1 2
16
G 2 1
17
H 1
18
ŘEŠENÍ
19
A - DIVADLO Jiří Voskovec 1 Jan Werich 2 Václav Havel 3
20
2 1 3 B - TANEC Skupina UNO Gábina Osvaldová Vlastimil Harapes
Ondřej Soukup 3
21
C - HUDBA Bedřich Smetana 1 Karel Svoboda 2
22
D - FILM Jan Svěrák 1 Jiří Menzel 2
23
E - LITERATURA 1 2 Božena Němcová Karel Čapek
24
F - MALÍŘSTVÍ 2 Mikoláš Aleš 1 Alfons Mucha
25
G - ARCHITEKTURA Petr Parléř 1 Josef Gočár 2
26
H - SOCHAŘSTVÍ Josef Václav Myslbek 1
27
Hodnocení výborný jsi jednička chvalitebný taky dobrý dobrý ujde to
0 – 3 chyby výborný jsi jednička 4 – 7 chyb chvalitebný taky dobrý 8 – 11 chyb dobrý ujde to 12 – 15 chyb dostatečný nic moc 16 chyb a více nedostatečný žádná sláva
28
ZDROJE Janošková, D. a kol., Občanská výchova 7 s blokem rodinná výchova, Fraus, 2004
29
ZDROJE
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.