Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracován v rámci projektu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracován v rámci projektu"— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu
EU peníze školám Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, Frýdek-Místek Název operačního programu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_10_29ŠebM-15 Název tematické oblasti (sady) Technická cvičení -Základy programování v jazyce C# Název vzdělávacího materiálu Posuvný jezdec Druh učebního materiálu Cvičení v prostředí Microsoft Visual Studio Anotace Téma je určeno žákům studijního oboru elektro na získání základních znalostí a vědomostí v algoritmizaci a programování. Klíčová slova algoritmus,vývojový diagram,zdrojový text programu Vzdělávací obor, pro který je materiál určen 26-41-M/01 Elektrotechnika Ročník IV. Typická věková skupina 18 let Speciální vzdělávací potřeby žádné Autor Ing.Milan Šebestík Zhotoveno, (datum/období) 1.1. až Celková velikost 219 kB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Milan Šebestík Dostupné z portálu

2 5.Posuvný jezdec trackBar
Tuto komponentu můžeme použít ve funkci posuvného potenciometru. Posouváním jezdce po stupnici lze nastavit číselnou hodnotu ve zvole- ném rozsahu,kterou nám vrací vlastnost Value této komponenty. Lze také nastavit dělení stupnice a polohu ve svislém a nebo vodorovném směru. Hlavní událost Každým pohybem jezdce potenciometru po stupnici vyvoláváme hlavní událost Scroll.

3 Nejdůležitější vlastnosti komponenty posuvný jezdec (trackBar):
Value Vrací číselnou hodnotu,kterou nastavíme na stupnici ve zvoleném rozsahu Minimum Minimální hodnota rozsahu posuvného jezdce ( výchozí je 0) Maximun Maximální hodnota rozsahu posuvného jezdce (výchozí je 10) SmallChange Malá změna pozice posuvného jezdce (výchozí je 1)

4 LargeChange Velká změna pozice posuvného jezdce (výchozí je 5) Orientation Orientace posuvného jezdce horizontal 1 vertical TickStyle Umístění značek na stupnici TickFrequency Četnost umístění značek na stupnici (výchozí je 1)

5 Příklad 4 Vytvořte program, který ze tří základních barevných složek R,G,B vytvoří jeden výsledný barevný tón.Tuto barvu zvolíme jako pozadí komponenty Panel. Řešení: Třída Color zapouzdřuje metodu FromArgb(), jejímž parametrem je trojice hodnot základních barevných složek: R,G,B.Tyto složky mohou být zapsány v dekadickém tvaru v rozsahu 8 bitového binárního slova, tedy 0 – 255.Tato metoda nám vrátí barevný tón „namíchaný“ z hodnot její uvedených parametrů. Při každém posunutí jednoho ze tří posuvných jezdců (R,G,B) se nač- tou hodnoty všech tří jezdců do parametru metody FromArgb a výs- ledný barevný tón předáme do vlastnosti BackColor komponenty Panel.

6 Pracovní plocha –Formulář
Na základní pracovní plochu – formulář umístíme tři komponenty trackBar,kterým nastavíme hodnoty minimum=0 a maximum = 255. Nad ně umístíme komponentu Panel. Jako popisky použijeme komponenty Label. Pracovní plocha –Formulář komponenta form1 Komponenta Panel 3 x komponenta trackBar 6 komponent Label

7 Zdrojový text programu 1.část
private void trackBar1_Scroll(object sender, EventArgs e) { int R = trackBar1.Value; int G = trackBar2.Value; int B = trackBar3.Value; Color Barva = Color.FromArgb(R, G, B); panel1.BackColor = Barva; label4.Text = Convert.ToString(trackBar1.Value); } private void trackBar2_Scroll(object sender, EventArgs e) label5.Text = Convert.ToString(trackBar2.Value);

8 Zdrojový text programu 2.část
private void trackBar3_Scroll(object sender, EventArgs e) { int R = trackBar1.Value; int G = trackBar2.Value; int B = trackBar3.Value; Color Barva = Color.FromArgb(R, G, B); panel1.BackColor = Barva; label6.Text = Convert.ToString(trackBar3.Value); }


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracován v rámci projektu"

Podobné prezentace


Reklamy Google