Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_FY_2E_PAV_10_Čočky Autor Mgr. Zuzana Pavlasová Tematický okruh Světelné jevy Ročník sekunda (7. ročník ZŠ) Datum tvorby říjen 2012 Anotace Práce seznamuje studenty s optickými čočkami. Metodický pokyn prezentace je určena jako výklad do hodiny možnosti využití: promítání, práce studentů u PC
2
Čočky Lomu světla využíváme při zobrazování čočkami.
Čočky jsou schopné rovnoběžný svazek paprsků soustředit do 1 bodu. Jsou převážně skleněné nebo plastové.
3
Čočky
4
Čočky Rozlišujeme dva typy čoček:
Spojná čočka (spojka) – z rovnoběžného svazku paprsků dělá sbíhavý svazek
5
Čočky Rozlišujeme dva typy čoček:
Rozptylná čočka (rozptylka) – z rovnoběžného svazku paprsků dělá rozbíhavý svazek
6
Čočky Spojku a rozptylku lze rozlišit pouhým okem – spojka je uprostřed tlustší než na okraji, rozptylka je uprostřed užší. Obrázek:
7
Čočky Čočky mohou být z obou stran tvořeny kulovou plochou (dutou nebo vypuklou), nebo je jedna strana rovinná. Podle toho potom rozlišujeme čočky dvojvypuklé, ploskovypuklé, dutovypuklé, dvojduté, ploskoduté, vypukloduté. Obrázek:
8
Čočky Pro jednoduchost znázornění zakreslujeme čočky pomocí schematických značek (podobně jako u elektrických obvodů). spojka rozptylka
9
Zdroje: Není-li uveden zdroj, je použitý materiál z vlastních zdrojů autorky.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.