Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Výsledky mezinárodního výzkumu OECD
PISA 2009
2
Programme for International Student Assessment
mezinárodní projekt OECD měření výsledků vzdělávání čtenářská, matematická a přírodovědná gramotnost 15letí žáci čtyři sběry dat: 2000, 2003, 2006, 2009
3
PISA 2009 65 zúčastněných zemí (34 zemí OECD)
4
Realizace výzkumu PISA
5
Čtenářská gramotnost Průměrné výsledky zemí OECD
6
Změny ve výsledcích zemí OECD mezi roky 2000 a 2009, čtenářská gramotnost
7
Změna výsledků zemí vůči ČR
Země s nižším výsledkem v roce 2000 a podobným v roce 2009 Země s nižším nebo podobným výsledkem v roce 2000 a vyšším v roce 2009 Země s podobným výsledkem v roce 2000 i roce 2009 Izrael Lotyšsko Řecko Dánsko Itálie Lichtenštejnsko Maďarsko Německo Polsko Portugalsko Švýcarsko USA Španělsko
8
Čtenářská gramotnost Změny ve výsledcích mezi roky 2000 a 2009
2003 2006 2009 ČR 492 489 483 478 OECD (23 zemí) 501 497 495 499
9
Změny ve výsledcích chlapců a dívek v ČR, čtenářská gramotnost
10
Zastoupení českých žáků na úrovních způsobilosti, čtenářská gramotnost, 2009
11
Matematická gramotnost (průměrné výsledky zemí OECD)
Korejská republika 546 ▲ Finsko 541 Švýcarsko 534 Japonsko 529 Kanada 527 Nizozemsko 526 Nový Zéland 519 Belgie 515 Austrálie 514 Německo 513 Estonsko 512 Island 507 Dánsko 503 Slovinsko 501 Norsko 498 ○ Francie 497 Slovensko Rakousko 496 Polsko 495 Švédsko 494 Česká republika 493 Velká Británie 492 Maďarsko 490 Lucembursko 489 USA 487 Irsko Portugalsko Španělsko 483 ▼ Itálie Řecko 466 Izrael 447 Turecko 445 Chile 421 Mexiko 419 Matematická gramotnost (průměrné výsledky zemí OECD) je nad průměrem zemí OECD není statisticky významně rozdílný od průměru OECD je pod průměrem zemí OECD ▲ je statisticky významně lepší než výsledek ČR ○ není statisticky významně rozdílný od výsledku ČR ▼ je statisticky významně horší než výsledek ČR
12
Přírodovědná gramotnost (průměrné výsledky zemí OECD)
Finsko 554 ▲ Japonsko 539 Korejská republika 538 Nový Zéland 532 Kanada 529 Estonsko 528 Austrálie 527 Nizozemsko 522 Německo 520 Švýcarsko 517 Velká Británie 514 Slovinsko 512 Polsko 508 Irsko ○ Belgie 507 Maďarsko 503 USA 502 Česká republika 500 Norsko Dánsko 499 Francie 498 Island 496 Švédsko 495 Rakousko 494 Portugalsko 493 Slovensko 490 ▼ Itálie 489 Španělsko 488 Lucembursko 484 Řecko 470 Izrael 455 Turecko 454 Chile 447 Mexiko 416 Přírodovědná gramotnost (průměrné výsledky zemí OECD) je nad průměrem zemí OECD není statisticky významně rozdílný od průměru OECD je pod průměrem zemí OECD ▲ je statisticky významně lepší než výsledek ČR ○ není statisticky významně rozdílný od výsledku ČR ▼ je statisticky významně horší než výsledek ČR
13
Matematická gramotnost
výsledek českých žáků průměrný největší zhoršení ze všech zemí od roku 2003 (o 29 b.) Přírodovědná gramotnost největší zhoršení ze všech zemí od roku (o 12 b.)
14
Změna výsledků českých žáků ve třech sledovaných oblastech
15
Změny ve výsledcích českých chlapců a dívek ve třech oblastech
16
Změny v rozdílech mezi českými chlapci a dívkami
17
Výsledky českých žáků Roste zastoupení žáků s nedostatečnou úrovní kompetencí ve všech třech testovaných oblastech Chlapci se zhoršují mnohem více než dívky Potvrzuje se sestupný trend ve výsledcích žáků (TIMSS 2007)
18
Změny ve výsledcích českých chlapců a dívek, TIMSS 2007 – 8. ročník
19
Čtenářská gramotnost, dílčí škály
Různé typy dovedností: získávání informací zpracování informací zhodnocení textu Různé typy textů: souvislý text nesouvislý text
20
Čtenářská gramotnost, výsledky na dílčích škálách v roce 2009
21
Srovnání výsledků na dovednostních škálách v letech 2000 a 2009
22
Žáci rádi chodí do knihovny nebo knihkupectví
23
Žáci si čtou pro radost
24
Změna indexu čtení pro radost mezi roky 2000 a 2009
25
Žáci čtou beletrii
26
Chlapci a dívky čtou beletrii
27
Čtenářská gramotnost v různých druzích škol
28
Čtenářská gramotnost a ESCS, 2009
29
Výborní žáci v různých druzích škol (čtvrtá a vyšší úroveň způsobilosti)
30
Děkujeme za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.