Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"— Transkript prezentace:

1 Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“ OP VK Výukový materiál Název DUMu: VY_32_INOVACE_08_26_Klasicismus II. Číslo skupiny: 1 Autor: Mgr. Monika Kloučková Vzdělávací obor/Předmět/Téma: Umění a kultura/Hudební výchova/Hudba klasicismu Druh učebního materiálu: výuková prezentace Metodický list: ne Anotace: Žáci se seznámí s hlavními představiteli světového hudebního klasicismu. Poznají a poslechnou si jejich díla. Ověřeno ve třídě: VIII.A Datum ověření: Prohlášení: Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebníma fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám) dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla. Prohlašuji dále, že výše uvedený materiál jsem ověřil(a) ve výuce a provedl(a) o tom zápis do TK. Dávám souhlas, aby moje dílo bylo dáno k dispozici veřejnosti k účelům volného užití (§30 odst. 1 zákona 121/2000 Sb.), tj. že k uvedeným účelům může být kýmkoliv zveřejňováno, používáno, upravováno a uchováváno. Datum: Podpis:

2 Hudba klasicismu

3 Odpovězte na otázky Co je klasicismus?

4 Odpovězte na otázky Co je klasicismus? Které období představuje?

5 Odpovězte na otázky Co je klasicismus? Které období představuje?
Co se v tomto období děje ve společnosti?

6 Odpovězte na otázky Co je klasicismus? Které období představuje?
Co se v tomto období děje ve společnosti? Jaké jsou jeho charakteristické znaky?

7 Josef Haydn

8 Josef Haydn pocházel z venkova

9 Josef Haydn 1732-1809 pocházel z venkova byl ve službách šlechty
kapelník u hraběte Morzina (Lukavice u Plzně) kapelník u maďarského knížete Esterházyho

10 Josef Haydn 1732-1809 pocházel z venkova byl ve službách šlechty
kapelník u hraběte Morzina (Lukavice u Plzně) kapelník u maďarského knížete Esterházyho proslavil se během 2 pobytů v Anglii

11 Josef Haydn - dílo Vrcholem jeho díla jsou symfonie a smyčcové kvartety. Napsal 104 symfonií a 77 smyčcových kvartetů.

12 Josef Haydn - dílo Vrcholem jeho díla jsou symfonie a smyčcové kvartety. Napsal 104 symfonií a 77 smyčcových kvartetů. Symfonie měly zvláštní názvy. - podle instrumentálních zvláštností – S úderem kotlů - podle mimohudebního obsahu – Ráno, Slepice, Hodiny - podle místa vzniku – Oxfordská, Pařížské symfonie

13 Josef Haydn - dílo Vrcholem jeho díla jsou symfonie a smyčcové kvartety. Napsal 104 symfonií a 77 smyčcových kvartetů. Symfonie měly zvláštní názvy. - podle instrumentálních zvláštností – S úderem kotlů - podle mimohudebního obsahu – Ráno, Slepice, Hodiny - podle místa vzniku – Oxfordská, Pařížské symfonie Poslechněte si 2. větu symfonie S úderem kotlů

14 Wolfgang Amadeus Mozart

15 Wolfgang Amadeus Mozart
syn kapelníka a skladatele Leopolda Mozarta

16 Wolfgang Amadeus Mozart
syn kapelníka a skladatele Leopolda Mozarta už ve 4 letech hrál brilantně na klavír od 6 let komponoval

17 Wolfgang Amadeus Mozart
syn kapelníka a skladatele Leopolda Mozarta už ve 4 letech hrál brilantně na klavír od 6 let komponoval působil v Salzburku a Vídni v Čechách měl Mozart velké pochopení, pobýval v Praze ve vile Bertramka

18 Wolfgang Amadeus Mozart
syn kapelníka a skladatele Leopolda Mozarta už ve 4 letech hrál brilantně na klavír od 6 let komponoval působil v Salzburku a Vídni v Čechách měl Mozart velké pochopení, pobýval v Praze ve vile Bertramka zemřel v chudobě je pochován ve společném hrobě chudiny

19 W. A. Mozart - dílo Jeho dílo je velmi rozsáhlé.
Největšího úspěchu dosáhli jeho opery.

20 W. A. Mozart - dílo Jeho dílo je velmi rozsáhlé.
Největšího úspěchu dosáhli jeho opery. Opery: Don Giovanni Figarova svatba Kouzelná flétna

21 W. A. Mozart - dílo Jeho dílo je velmi rozsáhlé.
Největšího úspěchu dosáhli jeho opery. Opery: Don Giovanni Figarova svatba Kouzelná flétna Symfonie Serenády Nástrojové koncerty

22 W. A. Mozart - dílo Jeho dílo je velmi rozsáhlé.
Největšího úspěchu dosáhli jeho opery. Opery: Don Giovanni Figarova svatba Kouzelná flétna Symfonie Serenády Nástrojové koncerty Poslechněte si: Malá noční hudba - Requiem část Dies irea -

23 Ludwig van Beethoven

24 Ludwig van Beethoven 1770-1827 pocházel z hudebnické rodiny
otec ho nutil hrát na klavír a housle

25 Ludwig van Beethoven 1770-1827 pocházel z hudebnické rodiny
otec ho nutil hrát na klavír a housle působil ve Vídni koncertoval ve šlechtických salonech, vyučoval hře na klavír

26 Ludwig van Beethoven 1770-1827 pocházel z hudebnické rodiny
otec ho nutil hrát na klavír a housle působil ve Vídni koncertoval ve šlechtických salonech, vyučoval hře na klavír od roku 1800 trpí ušní chorobou 1819 ohluchl úplně

27 Ludwig van Beethoven - dílo
Největší přínos jsou jeho symfonie, ale také nástrojové koncerty. Napsal jedinou operu Fidelio.

28 Ludwig van Beethoven - dílo
Největší přínos jsou jeho symfonie, ale také nástrojové koncerty. Napsal jedinou operu Fidelio. Poslechněte si 1. větu Osudové symfonie Do poslední věty Symfonie č. 9 zařadil i sbor na text Schillerovy Ódy na radost

29 Zdroje Odkazy byly vloženy dne 1.5.2013.
Není-li uvedeno jinak, vlastní zdroje.


Stáhnout ppt "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"

Podobné prezentace


Reklamy Google