Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Tato prezentace byla vytvořena

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Tato prezentace byla vytvořena"— Transkript prezentace:

1 Tato prezentace byla vytvořena
v rámci projektu Odborný výcvik ve 3. tisíciletí

2 Obor: Autoelektrikář Ročník: 2. Vypracoval: Tomáš Dolina
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí T.1.2 Alternátory Obor: Autoelektrikář Ročník: Vypracoval: Tomáš Dolina Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

3 Alternátor- je zdrojem elektrické energie po nastartování vozidla a současně musí spolehlivě dobíjet akumulátor. Tělo textu

4 Rozdělění alternátorů:
šestidiodové devítidiodové devítidiodové s vestavěným regulátorem ( nejpoužívanější )

5 Konstrukce alternátoru:
řemenice ventilátor přední víko rotor stator diodový blok zadní víko případně regulátor

6 Rotor

7 Stator

8 Diodový blok

9 Regulace alternátorů:
Používají se elektromagnetické mechanické regulátory (vibrační) nebo regulátory elektronické (polovodičové). Regulátor může být umístěn přímo v alternátoru nebo i mimo něj.

10 Úloha regulátoru: Regulovat výsledné napětí z alternátoru na předepsaných hodnotách a měnit ho jenom v úzkých mezích. Regulátor funguje na principu přerušování proudu do budícího vinutí, tzv. spínání.

11 Kontrola dobíjení: Nejjednodušší způsob je kontrola pomocí kontrolky dobíjení, která má červenou barvu a pracuje tzv. na tmu. U některých vozidel se používá místo kontrolky voltmetr, který má posunutý rozsah stupnice. Měříme také napětí na akumulátoru nebo mezi svorkama B+ a kostrou. Výsledná hodnota se musí pohybovat v rozmezí 13,6 až 14,4V. Toto měření také opakujeme při různých otáčkách nebo také měříme se zátěží, tzn. pustíme spotřebiče, které za jízdy běžně používáme a rozdíl napětí nesmí být větší jak 0,5V oproti napětí naměřenému bez zátěže.

12 Střední průmyslová škola Uherský Brod, 2010


Stáhnout ppt "Tato prezentace byla vytvořena"

Podobné prezentace


Reklamy Google