Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
ANALÝZA VNITROPONIKOVÉHO KOMUNIKAČNÍHO SYSTÉMU VE VYBRANÉM PODNIKU
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH ÚSTAV PODNIKOVÉ STRATEGIE ANALÝZA VNITROPONIKOVÉHO KOMUNIKAČNÍHO SYSTÉMU VE VYBRANÉM PODNIKU Vedoucí bakalářské práce: Ing. Lenka Ližbetinová Ph.D. Oponent bakalářské práce: Ing. Lukáš Kučera Ph.D. Autor bakalářské práce: Pavel Hodáč České Budějovice 2016
2
OSNOVA Motivace a důvody k řešení daného problému Cíl práce
Použité metody Představení firmy Výsledky analýzy komunikačního systému Odpovědi na výzkumné otázky Závěrečná shrnutí a návrhy opatření Odpovědi na otázky vedoucí práce
3
MOTIVACE A DŮVODY K ŘEŠENÍ DANÉHO PROBLÉMU
Vlastní zájem o dané téma Prohloubení dosavadních znalostí Aktuálnost vybrané problematiky Znalost prostředí Pracovní příležitost
4
CÍL PRÁCE Cílem bakalářské práce je analýza funkčnosti uplatňovaného vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku. Následné vyhodnocení problematických oblastí a návrh opatření na jejich eliminaci.
5
POUŽITÉ METODY Analýza vnitropodnikových dat a dokumentů
Vlastní pozorování Neformální rozhovory se zaměstnanci Strukturované rozhovory se zaměstnanci
6
PŘEDSTAVENÍ FIRMY Založena roku 1994
Na počátku firma produkovala komponenty pro elektrorozvaděče a elektroinstalace V roce 2005 firma přesídlila do vhodnějšího objektu Specializace na výrobu lisovacích, svářecích, vrtacích a kontrolních nástrojů Postupná orientace spíše na zahraniční trh
7
ODPOVĚDI NA VÝZKUMNÉ OTÁZKY
Výzkumná otázka 1: Jaká skladba komunikačních nástrojů se nejvíce využívá ke komunikaci ve firmě Jihočeská nástrojárna? Výzkumná otázka 2: Jaká je kvalita komunikačních toků v podniku, z hlediska stanovených kritérií? Výzkumná otázka 3: Dochází mezi zaměstnanci firmy během týdne ke vzájemným konfliktům? Výzkumná otázka 4: Je uplatňovaná vnitropodniková komunikace zkoumaného podniku účinná a zcela vyhovující a jaké jsou její problematická místa?
8
VÝZKUMNÁ OTÁZKA Č.1 Jaká skladba komunikačních nástrojů se nejvíce využívá ke komunikaci ve firmě Jihočeská nástrojárna? Osobní rozhovor Podniková porada Nástěnky
9
VÝZKUMNÁ OTÁZKA Č.2 Jaká je kvalita komunikačních toků v podniku, z hlediska stanovených kritérií? Sdělované informace získávají všichni zaměstnanci včas Vedoucí zaměstnanci získávají částečně zkreslené informace Řadoví zaměstnanci hodnotí negativně zpětnou vazbu, zkreslení a věrohodnost informací
10
VÝZKUMNÁ OTÁZKA Č.3 Dochází mezi zaměstnanci firmy během týdne ke vzájemným konfliktům? Mezi řadovými pracovníky se konflikty téměř nevyskytují Neformální vztahy (přátelské prostředí) U vedoucích zaměstnanců dochází ke konfliktům poměrně často Formální vztahy (rivalita)
11
VÝZKUMNÁ OTÁZKA Č.4 Je uplatňovaná vnitropodniková komunikace zkoumaného podniku účinná a zcela vyhovující a jaké jsou její problematická místa? Ano, ovšem s výskytem drobných nedostatků 76% vedoucích pracovníků by přivítalo více porad Řadovým pracovníkům současný komunikační model vyhovuje
12
ZÁVĚREČNÁ SHRNUTÍ A NÁVRHY OPATŘENÍ
Výzkum neodhalil zcela závažné nedostatky Navrženy opatření vedoucí k posílení tradičních komunikačních prostředků S výsledky práce bylo seznámeno vedení firmy Navrženo posílení tradičních komunikačních prostředků Doporučeny teambuildingové aktivity Cíl práce byl splněn
13
ODPOVĚDI NA OTÁZKY VEDOUCÍ PRÁCE
Bylo vedení firmy seznámeno s výsledky průzkumu a jaká byla jejich reakce? Budou Vaše návrhy ve vybrané firmě realizovány? Co doporučujete majiteli z hlediska zlepšení kooperace vedoucích pracovníků?
14
DĚKUJI ZA VAŠI POZORNOST
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.