Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu"— Transkript prezentace:

1 ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: Ma zlomek Šablona číslo: Sada číslo: Pořadové číslo DUM: 18 Autor: Mgr. Zdeněk Charousek

2 Anotace: Vysvětlení zlomku a jejich uspořádání na číselné ose.
Očekávaný výstup:. Žáci dovedou číst, znázorňovat a zapisovat zlomky. Druh učebního materiálu: prezentace Typická věková skupina: 7. třída Klíčová slova: Zlomky. Pomůcky a materiál: interaktivní tabule Potřebný čas pro výuku DUM: 30 minut Metodické zhodnocení a popis práce s digitálním učebním materiálem: Žáci si na základě prezentace vysvětlují zápis a znázornění zlomků. Následně prověřují na zadaných příkladech.

3 Rozdělíš-li celek na stejné části, získáš ZLOMKY.
Zlomek Slouží k vyjádření části celku. 𝟏 𝟐 𝟏 𝟐 Rozdělíš-li celek na stejné části, získáš ZLOMKY. další

4 3 5 Zlomek - zlomková čára čitatel jmenovatel čteme: tři pětiny
na kolik dílu je celek rozdělen čteme: tři pětiny další

5 Zlomek Přečti zlomky: Zapiš zlomek do sešitu: 2 5
pět šestin; tři sedminy; deset třináctin; jedna šestina; devět dvacetin; dvě setiny; jedna tisícina 1 2 3 4 7 10 9 17 další

6 Zlomek Zapiš zlomkem: Znázorni zlomkem: 5 8 1 4 2 5 7 10 řešení 3 4
6 10 1 1 Znázorni zlomkem: 5 8 1 4 2 5 7 10 další řešení

7 Velikost zlomku Je-li čitatel stejný jako jmenovatel, je zlomek roven jedné. 2 4 3 4 1 4 4 4 = 1 3 3 =1 7 7 =1 Vyjmenujte další zlomky, které se rovnají 1: další animace

8 Velikost zlomku Je-li čitatel větší než jmenovatel,
je zlomek větší než jedna. 5 4 >1 Vyjmenujte zlomky větší jak jedna: Je-li čitatel menší než jmenovatel, je zlomek menší než jedna. Vyjmenujte zlomky menší jak jedna: 3 4 <1 další animace

9 Zlomek na číselné ose 1) Znázorni na číselné ose zlomky: ; 3 4 ; ; 1 2 1 𝟏 𝟒 𝟏 𝟐 𝟑 𝟒 𝟓 𝟒 2) Zapiš zvýrazněné body na číselné ose zlomkem. 1 𝟏 𝟖 𝟑 𝟖 𝟏 𝟐 𝟕 𝟖 𝟗 𝟖 𝟒 𝟖 další řešení

10 Zlomky - konec Použitá literatura: Obrázky:
ODVÁRKO; KADLEČEK. Matematika pro 7. ročník základní školy. Čestmírova 10, Praha 4: Prometheus, 2007, ISBN Obrázky: Obrázky ze zakoupené licence Microsoft office.


Stáhnout ppt "ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu"

Podobné prezentace


Reklamy Google