Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV"— Transkript prezentace:

1 NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV:VY_32_INOVACE_14_ČJ5_Co už umíme TÉMA: Co už umíme ČÍSLO PROJEKTU: OPVK 1.4

2 Anotace Materiál je určen pro výuku českého jazyka v 5. ročníku ZŠ.
Sada otázek je zaměřena na mluvnické jevy, které by měl zvládat žák v pololetí 5.ročníku. Žáci vybírají z trojice nabízených odpovědí a zapisují si příslušné písmenko. Na závěr vyjde tajenka – doplnění úvodního vtipu. Aby nedošlo k tomu, že žáci odhadnou hledanou tajenku a nebudou otázky řešit, jsou písmenkové kódy řazeny pozpátku.

3 Ospalý jsem ve škole pořád proto, že …….
Řeš další úkoly a možná budeš překvapen, co je pravou příčinou …

4 Které slovo je dvouslabičné?
V ulice T obr S pstruh

5 Na kterém řádku jsou slova ve správném abecedním pořádku?
O kotleta- kotel- kotník - kotlina – kotouč – kotoul A kotel – kotleta – kotlina – kotník – kotoul – kotouč N kotel – kotleta – kotlina – kotník – kotouč - kotoul

6 Který řádek obsahuje slova příbuzná?
D obliba, listovat, záliba E porada, rádce, radnice R kapka, okap, kapela

7 Které z uvedených slov není souznačné se slovem marně ?
C nadarmo U zbytečně L zčistajasna

8 Která věta je bez pravopisných chyb?
Ř Jakub se před obědem příliš zasytil cukrovým. A Chybami a omyly se člověk celý život učí. Z Myšlenky se mi při zkoušce stále rozbíhali.

9 Který z uvedených slovních druhů se skloňuje?
P částice T zájmena N slovesa

10 Doplňte větu vybranou z pohádky: „Věřím v tvou spravedlnost, moudrý ………“
M vládci A vládče E vládce

11 K všechny milují R děti milují
Ve větě Své děti všechny maminky velmi milují je základní skladební dvojice: M maminky milují K všechny milují R děti milují

12 Ve větě Ty nezbedo, jestli hned neopustíš kuchyň a nebudeš si hrát jako ostatní štěňata na dvoře, vezmu na tebe koště. označte podstatná jména a určete pád a číslo. Na kterém řádku je správné řešení? L j. – 4.j mn j j. Í j j mn j j. V 5.j mn. – 4.mn. – 6.j. – 4.j.

13 Ve kterém řádku je správné řešení?
E rozmyslete si – 2.os., č.mn., zp. rozk., čas bud. Š rozmyslel by sis – 2.os.,č.j.,zp.ozn. Ř rozmyslíte si- 2.os.,č.mn., zp.ozn., čas bud.

14 B podm. - ozn. - rozk. - ozn. E ozn. - ozn. - rozk. - podm.
Ve kterém řádku je správně určen slovesný způsob sloves: zpívali by, zpívejme, zpíváme, budu zpívat D podm. - rozk. - ozn. - ozn. B podm. - ozn. - rozk. - ozn. E ozn. - ozn. - rozk. - podm.

15 Ve kterém řádku patří všechna podstatná jména ke stejnému vzoru ?
K kostel, postel, hotel, kotel, datel Ě tramvaj, báseň, vášeň, broskvoň U lavice, police, vejce, lvice

16 Který z uvedených slovních druhů nepatří mezi ohebné?
V přídavná jména N předložky I slovesa

17 Ve které větě můžeme některé ze slov nahradit tvarem vyjmenovaného slova?
R Lence se v knížce zalíbily barevné ilustrace. O Upečené cukroví potřeme krémem nebo zavařeninou. M Pes každé sousto dlouho kousal.

18 Která věta je bez chyby? E Kníže vystoupil na vyvýšené místo. C Honzík se vytáhl na špičky a sáhl po vysící ozdobě. P Sotva vyditelné stíny tajemných bitostí nás vystrašily.

19 Ve kterém řádku jsou správné tvary podmiňovacího způsobu?
I zasmál bych se, zasmál by jsi se L zasmáli byste se, zasmáli by jsme se V zasmáli bychom se, zasmáli byste se

20 T N E L A T E M Í Ř D Ě N M E V Řešili jste správně?
Pak vám asi vyšla tato nesrozumitelnost T N E L A T E M Í Ř D Ě N M E V Teď už stačí přečíst větu od konce. . ….. a můžeme se zasmát.

21 Ospalý jsem ve škole pořád proto, že …….
ve mně dříme talent.

22 Zdroje


Stáhnout ppt "NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV"

Podobné prezentace


Reklamy Google