Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Naďa Sláviková Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_1A_M9_16_Slovní úloha – 3 možnosti řešení Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Téma: Slovní úloha - 3 možnosti řešení Ročník: 9. ročník Klíčová slova: slovní úloha, rovnice
2
Anotace Slovní úloha – užití rovnic při řešení úloh z praxe, různé postupy řešení.
3
Slovní úloha - 3 možnosti řešení
4
Příklad: Pepa, Anička a Čenda jsou na táboře a mají
službu v kuchyni. Dostali za úkol nasbírat 10 litrů borůvek na knedlíky a na koláč. Anička sbírá už od osmi hodin, Pepa s Čendou začínají v půl deváté. Aniččina Hodinová norma je 2 litry a Čendův hodinový výkon je 1,5 litru a Pepa je nejslabší – 1 litr za hodinu. V kolik hodin budou hotovi?
5
Možnost řešení: x je doba v hodinách počítaná od půl deváté!
6
2. Možnost řešení: x je doba v hodinách počítaná od osmi!
7
3. Možnost řešení: řešíme pokusně A Č P Půl deváté 1l - -
Půl desáté 3l 1,5l 1l Půl jedenácté 5l 3l 2l
8
Odpověď: Pepa, Anička a Čenda budou hotovi se sběrem 10 l borůvek v půl jedenácté.
9
Použité zdroje ODVÁRKO, Oldřich; KADLEČEK, Jiří. Matematika pro 9. ročník základní školy, 1. díl. Praha 1: Prometheus, spol. s.r.o., 2002, ISBN Obrázky Galerie Microsoft Office – klipart
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.