Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_14_C_13 Tematická oblast: Organizování a legislativa dopravy Téma: Vyhláška č. 478/2000 Autor: Ing. František Smitka Datum vytvoření: Prosinec 2012
2
Anotace: Metodický pokyn
Materiál je určen pro 3. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky doplněných textem podporujícím výklad učitele Metodický pokyn Materiál používá učitel při výkladu – pro větší názornost a atraktivnost výuky a zároveň jej mohou využívat žáci pro domácí přípravu na výuku. Pro možnost plného využití materiálu je potřebné být připojen k internetu.
3
VYHLÁŠKOU Č. 478/2000 Sb. TÝKÁ SE TO PŘEPRAVY:
Pracovní režim u určitých vnitrostátních přeprav v České republice se řídí zákonem č.111/1994 Sb. a jeho prováděcí vyhláškou č.478/2000Sb. TÝKÁ SE TO PŘEPRAVY: v silniční dopravě prováděné vozidly používanými pro přepravu cestujících v linkové osobní dopravě, u které délka žádného se spojů nepřesahuje 50 km, v silniční dopravě pro cizí potřeby prováděné vozidly pro přepravu cestujících, která jsou podle druhu své konstrukce a svého vybavení určena pro přepravu nejvýše devíti osob včetně řidiče ( vozidly kategorie M1) při provozování silniční dopravy na území České republiky při přepravách uvedených ve výjimkách článku 13 odst. 1 nařízení (ES) č
4
PRACOVNÍ REŽIM V LINKOVÉ OSOBNÍ DOPRAVĚ S DÉLKOU SPOJŮ DO 50 KM
!!!! včetně MHD Doba řízení denní max.10 hodin čtrnáctidenní - max.100hodin Bezpečnostní přestávka po max. 4 hodinách řízení musí být min. 30 minut lze ji rozdělit do několika po min.10 minutách.
5
PRACOVNÍ REŽIM V LINKOVÉ OSOBNÍ DOPRAVĚ S DÉLKOU SPOJŮ DO 50 KM
Denní odpočinek nepřetržitý – min.11 hodin zkrácený – 9 hodin (max.3x v týdnu) dělený – na dvě nebo tři části, podmínkou je, aby jedna část trvala nejméně 8 hodin a celkově musí být 12 hodin (např. 4+8 nebo ) Týdenní odpočinek alespoň 24 hodin s tím, že za období 3 týdnů bude odpočinek činit celkem alespoň 105 hodin
6
PRACOVNÍ REŽIM PŘI OBCHODNÍ DOPRAVĚ VOZIDLY KATEGORIE M1
Bezpečnostní přestávka po max. 4,5 hodinách řízení musí být min. 45 minut lze ji rozdělit do několika po min.15 minutách
7
PRACOVNÍ REŽIM PŘI OBCHODNÍ DOPRAVĚ VOZIDLY KATEGORIE M1
Denní odpočinek musí být min. 8 hodin DĚLENÝ DENNÍ ODPOČINEK může být rozdělen na dvě části, kde jedna musí být min. 6 hod. a celkem min. 10hod může být nejvýše 2x v kalendářním týdnu
8
PRACOVNÍ REŽIM PŘI PŘEPRAVÁCH PODLE
ČLÁNKU 13 NAŘÍZENÍ Č.561/2006 Bezpečnostní přestávka po max. 4,5 hodinách řízení musí být min. 45 minut lze ji rozdělit do několika po min.15 minutách
9
Kontrolní otázky: 1. Popiš doby řízení v režimu linkové osobní dopravy? 2. Popiš doby odpočinku v režimu linkové osobní dopravy? 3. Popiš doby řízení a odpočinku při přepravách vozidly kat. M1? 4. Popiš pracovní režim při přepravách dle článku 13 nař. 561/2006?
10
Použité zdroje: Vyhláška č. 478/2000 Sb. Ministerstva dopravy a spojů ze dne 14. prosince 2000, kterou se provádí zákon o silniční dopravě. BŘEZINA, Jiří. Přehled předpisů v silniční nákladní dopravě. Ostrava: REPRONIS, 2012, ISBN Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.