Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"— Transkript prezentace:

1 Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“ OP VK Výukový materiál Název DUMu: VY_32_INOVACE_13_26_Hudba 20. století Číslo skupiny: 1 Autor: Mgr. Monika Kloučková Vzdělávací obor/Předmět/Téma: Umění a kultura/Hudební výchova/Hudba 20. století Druh učebního materiálu: výuková prezentace Metodický list: ne Anotace: Charakteristika hudby 20. století. Rozdělení a vysvětlení vznikajících směrů v hudbě. Zařazení představitelů. Ověřeno ve třídě: VIII.A Datum ověření: Prohlášení: Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebníma fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám) dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla. Prohlašuji dále, že výše uvedený materiál jsem ověřil(a) ve výuce a provedl(a) o tom zápis do TK. Dávám souhlas, aby moje dílo bylo dáno k dispozici veřejnosti k účelům volného užití (§30 odst. 1 zákona 121/2000 Sb.), tj. že k uvedeným účelům může být kýmkoliv zveřejňováno, používáno, upravováno a uchováváno. Datum: Podpis:

2 Hudba 20. století Nové hudební směry

3 20. století období převratných změn ve vývoji lidské společnosti

4 20. století období převratných změn ve vývoji lidské společnosti
rozvoj vědy a techniky

5 20. století období převratných změn ve vývoji lidské společnosti
rozvoj vědy a techniky největší změny přinesly obě světové války

6 20. století období převratných změn ve vývoji lidské společnosti
rozvoj vědy a techniky největší změny přinesly obě světové války změny lidského poznání, myšlení a cítění

7 20. století v hudbě Umělecká generace, která prošla hrůzami války se rozešla s ideály klasicismu a romantismu.

8 20. století v hudbě Umělecká generace, která prošla hrůzami války se rozešla s ideály klasicismu a romantismu. Velcí tvůrci 20. století zpočátku ještě vycházeli z pozdně romantického základu, ale během prvních desetiletí jej překonali a hledali vlastní cesty.

9 20. století v hudbě Umělecká generace, která prošla hrůzami války se rozešla s ideály klasicismu a romantismu. Velcí tvůrci 20. století zpočátku ještě vycházeli z pozdně romantického základu, ale během prvních desetiletí jej překonali a hledali vlastní cesty. Postupně procházeli etapami, kdy se přikláněli k různým směrům.

10 Vznikající směry impresionismus (konec 19. století)

11 Vznikající směry impresionismus (konec 19. století) expresionismus

12 Vznikající směry impresionismus (konec 19. století) expresionismus
neoklasicismus

13 Vznikající směry impresionismus (konec 19. století) expresionismus
neoklasicismus nová věcnost

14 Impresionismus poslední třetina 19. století

15 Impresionismus poslední třetina 19. století
latinské impresio = dojem, nálada

16 Impresionismus poslední třetina 19. století
latinské impresio = dojem, nálada charakteristické znaky v hudbě: nepravidelný rytmus neurčitá melodie jemná barevnost (často harfa, triangl)

17 Impresionismus poslední třetina 19. století
latinské impresio = dojem, nálada charakteristické znaky v hudbě: nepravidelný rytmus neurčitá melodie jemná barevnost (často harfa, triangl) představitelé: Claude Debussy Maurice Ravel

18 Expresionismus počátek 20. století

19 Expresionismus počátek 20. století
pravdivé vyjádření úzkostných stavů nitra člověka

20 Expresionismus počátek 20. století
pravdivé vyjádření úzkostných stavů nitra člověka charakteristické znaky v hudbě nezpěvné postupy atonalita – mizí pojem tóniny výrazná rytmika

21 Expresionismus počátek 20. století
pravdivé vyjádření úzkostných stavů nitra člověka charakteristické znaky v hudbě nezpěvné postupy atonalita – mizí pojem tóniny výrazná rytmika představitelé: Arnold Schönberg Alban Berg Anton Webern

22 Neoklasicismus obdiv k technickým vynálezům

23 Neoklasicismus obdiv k technickým vynálezům
charakteristické znaky v hudbě: zjednodušené hudební formy odstranění romantismu

24 Neoklasicismus obdiv k technickým vynálezům
charakteristické znaky v hudbě: zjednodušené hudební formy odstranění romantismu představitelé: významnou úlohu zde tvoří skupina „Pařížská šestka“, skupina pokrokových skladatelů. jejich motto: „Hledejme hudbu všedního dne“. Dmitrij Dmitrijevič Šostakovič

25 Nová věcnost 20. léta 20. století (hlavně Německo)

26 Nová věcnost 20. léta 20. století (hlavně Německo)
vzniká pod vlivem civilizačního úsilí a celoevropského rozvoje techniky

27 Nová věcnost 20. léta 20. století (hlavně Německo)
vzniká pod vlivem civilizačního úsilí a celoevropského rozvoje techniky ideálem je dokonale vykonstruovaná skladba

28 Nová věcnost 20. léta 20. století (hlavně Německo)
vzniká pod vlivem civilizačního úsilí a celoevropského rozvoje techniky ideálem je dokonale vykonstruovaná skladba charakteristické znaky v hudbě: stereotypně plynoucí rytmus menší nástrojový aparát

29 Nová věcnost 20. léta 20. století (hlavně Německo)
vzniká pod vlivem civilizačního úsilí a celoevropského rozvoje techniky ideálem je dokonale vykonstruovaná skladba charakteristické znaky v hudbě: stereotypně plynoucí rytmus menší nástrojový aparát představitel: Paul Hindemith

30 Zdroje Není-li uvedeno jinak, vlastní zdroje.


Stáhnout ppt "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"

Podobné prezentace


Reklamy Google