Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
EU peníze školám Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, Frýdek-Místek IČ Název operačního programu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_11_33ŠebM-16 Název tematické oblasti (sady) Programování a automatizace Název vzdělávacího materiálu Základy algoritmizace Druh učebního materiálu Cvičení v prostředí Microsoft Visual Studio Anotace Téma je určeno žákům studijního oboru elektro na získání základních znalostí a vědomostí v algoritmizaci a programování. Klíčová slova algoritmus,vývojový diagram,zdrojový text programu Vzdělávací obor, pro který je materiál určen 26-41-M/01 Elektrotechnika Ročník IV. Typická věková skupina 18 let Speciální vzdělávací potřeby žádné Autor Ing.Milan Šebestík Zhotoveno, (datum/období) 1.9. až Celková velikost 164 kB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Milan Šebestík Dostupné z portálu
2
sekvence alternativa iterace
16. Základy algoritmizace K tomu,abychom byli schopni sestavit algoritmus,který by bezpečně fungoval a pracoval bez chyb,musíme používat strukturovaný způsob programování. Dnešní programovací jazyky používají jen určené typy příkazů pro vytváření standardních programových konstrukcí. 16. 1 Základní programové konstrukce Existují tři základní strukturované programové konstrukce: sekvence alternativa iterace
3
16.2 Sekvence Sekvencí se rozumí posloupnost instrukcí za sebou,které tvoří jednu ucelenou část algoritmu.Tato část se v programu C# odděluje složenými závorkami { }. { } Příkaz 1 V praxi se vyskytuje jen velmi málo programů založených čistě jen na sekvenci,zato však právě sekvence bývá součástí zpravidla všech algoritmů. Příkaz 2 Příkaz n
4
Vícenásobná alternativa
Alternativou se rozumí výběr příkazů na základě vyhodnocení podmínky a slouží k větvení programu. Rozeznáváme: Úplná alternativa Neúplná alternativa Vícenásobná alternativa Pro grafické vyjádření alternativy se používá ve vývojových diagramech rozhodovací blok: podmínka
5
Úplná alternativa Je-li splněna podmínka, provede se Příkaz 1, jinak se provede Příkaz 2. Syntaxe zápisu v jazyce C#: If (podmínka) Příkaz 1 else Příkaz 2 If,else………klíčová slova podmínka Příkaz 1 Příkaz 2
6
Neúplná alternativa Je-li splněna podmínka, provede se Příkaz 1. - + Syntaxe zápisu v jazyce C#: If (podmínka) Příkaz 1 If………klíčové slovo podmínka Příkaz 1
7
16.3.3 Vícenásobná alternativa
…se opírá o příkaz Switch s rozhodovacím výrazem C.Shoduje-li se hodnota rozhodovacího výrazu C s jednou z hodnot konstantních výrazů c1,c2,…..cn, bude se program ubírat právě touto označenou větví,kde se vykonají dané příkazy.Nesouhlasí-li hodnota rozhodovacího výrazu C s obsahem žádné z konstant c1,c2,….cn, pak půjde program větví označenou jako default. (Obsahem konstant c1,c2…..cn musí být celočíselný datový typ) c c c cn default Switch(C) Příkaz 1 Příkaz 2 Příkaz 3 Příkaz n Příkaz n+1
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.