Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Pražská 2817, Mělník tel.: 315 623 015 EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: LES Téma: ZPŮSOBY VÝŽIVY Ročník: 6. Autor: Mgr. Martina Kopecká EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LES Téma: POZNÁVÁME PŘÍRODU Ročník: 6. POZNÁVÁME
2
ZPŮSOBY VÝŽIVY AUTOTROFIE = soběstačnost ve výživě
Organismus si umí vyrobit organické látky – FOTOSYNTÉZA Př. ROSTLINY HETEROTROFIE = nesoběstačnost ve výživě Organismus si neumí vyrobit organické látky (organické látky přijímají s potravou) Př. ŽIVOČICHOVÉ, HOUBY, ČLOVĚK…
3
ODPOVĚZ: 1. Uveď příklad organické látky a anorganické látky.
2. U rovnice fotosyntézy vyznač látky organické a anorganické? CO2 + 6 H2O → C6H12O6 + 6 O2 3. Kde vznikají látky organické a kde anorganické? 4. Všechny organické látky jsou složité sloučeniny , doplň prvek. 5. Který organismus si dovede vytvořit organické látky a který ne?
4
SPRÁVNÉ ŘEŠENÍ: 1. Uveď příklad organické látky - CUKR a anorganické látky – KYSLÍK, OXID UHLIČITÝ, VODA 2. U rovnice fotosyntézy vyznač látky organické a anorganické? CO2 + 6 H2O → C6H12O O2 3. Kde vznikají látky organické – VZNIKAJÍ V ŽIVÝCH ORGANISMECH a kde anorganické POCHÁZÍ Z NEŽIVÉ PŘÍRODY 4. Všechny organické látky jsou složité sloučeniny DUSÍKU, doplň prvek. 5. Který organismus si dovede vytvořit organické látky - ROSTLINY a který ne – ŽIVOČICHOVÉ, HOUBY, ČLOVĚK
5
ODKAZY:
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.