Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Podtřída: Ocasatí Mají dva páry stejně vyvinutých končetin
Tělo je protáhlé, zakončené ocasem ZŠ Hejnice M. Hradil
2
Mlok skvrnitý Vejcoživorodý Žije ve vlhkých lesích
Loví hmyz, žížaly, slimáky ZŠ Hejnice M. Hradil
3
Čolek obecný Další zástupci: čolek horský, čolek velký
ZŠ Hejnice M. Hradil
4
Macarát jeskynní Ztratil pigment Pouze kožní dýchání Oči zakrnělé
ZŠ Hejnice M. Hradil
5
Podtřída: Beznozí Červovitý tvar těla. Žijí v půdě nebo ve vodě.
Kůže zvrásněná do kruhovitých záhybů. Končetiny včetně pásem chybějí. Dobře vytvořená lebka. Výborný čich. Živorodí – larvální vývoj v těle matky. ZŠ Hejnice M. Hradil
6
Červoř kroužkovaný Červoři vypadají jako "přerostlé" žížaly ( až 1,5 m) Jsou to beznozí živočichové a orientují se a loví pomocí čichu. Ostatní obojživelníci loví většinou pomocí zraku, proto mají velké oči, které jim umožňují vyhledávat kořist i v noci. ZŠ Hejnice M. Hradil
7
Které pojmy spolu souvisí?
Přísavky na prstech Ztráta pigmentu Příušní jedové žlázy Rosnička zelená Ropucha obecná Macarát jeskynní ZŠ Hejnice M. Hradil
8
Vyhodnocení: A C B ZŠ Hejnice M. Hradil
9
ZU: Jaký je význam obojživelníků?
Na jaké tři podtřídy podle tvaru těla se třída obojživelníci dělí? Jak probíhá vývoj obojživelníků? Co znamená „proměnlivá teplota těla“? Kde žijí larvy obojživelníků? ZŠ Hejnice M. Hradil
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.