Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO."— Transkript prezentace:

1 Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Přírodověda - Neživá příroda 5. roč.

2 Společným znakem všech živých organizmů je dýchání.
1. SPRÁVNĚ 2. ŠPATNĚ 1 2 3 4 5

3 Neživá příroda poskytuje živým organizmům potravu.
1. SPRÁVNĚ 2. ŠPATNĚ 1 2 3 4 5

4 Neživou přírodu tvoří – nerosty a horniny, půda, teplo a světlo ( pocházející ze Slunce ), vzduch, voda a zvířata . 1.SPRÁVNĚ 2. ŠPATNĚ 1 2 3 4 5

5 Nerosty jsou složeny z hornin.
1. ANO 2. NE 1 2 3 4 5

6 Vzduch je barevný plyn. 1. ANO 2. NE 1 2 3 4 5

7 Nerosty a horniny, které člověk těží a zpracovává na výrobky, nazýváme nerostné suroviny.
1. ANO 2. NE 1 2 3 4 5

8 Mezi nerostné suroviny patří – nerudní suroviny, rudy a energetické suroviny
1. SPRÁVNĚ 2. ŠPATNĚ 1 2 3 4 5

9 Pískovec a písek patří mezi horniny.
1. ANO 2. NE 1 2 3 4 5

10 Žula je hornina složená z nerostů – křemene, živce a slídy
1. ANO 2. NE 1 2 3 4 5

11 Žulu nevyužíváme jako stavební kámen.
1. SPRÁVNĚ 2. ŠPATNĚ 1 2 3 4 5

12 Vápenec je hornina tvořená převážně nerostem kalcitem.
1. ANO 2. NE 1 2 3 4 5

13 Magnetit není železná ruda.
1. SPRÁVNĚ 2. ŠPATNĚ 1 2 3 4 5

14 Magnetit není silně magnetický.
1. SPRÁVNĚ 2. ŠPATNĚ 1 2 3 4 5

15 Zlato a stříbro se využívá v elektrotechnice.
1. SPRÁVNĚ 2. ŠPATNĚ 1 2 3 4 5

16 Uhlí je nerost složený převážně z uhlíku.
1. SPRÁVNĚ 2. ŠPATNĚ 1 2 3 4 5

17 Ropa a zemní plyn nepatří mezi energetické suroviny.
1. SPRÁVNĚ 2. ŠPATNĚ 1 2 3 4 5

18 Neobnovitelné přírodní zdroje dokáže člověk za určitou dobu úplně vytěžit.
1. SPRÁVNĚ 2. ŠPATNĚ 1 2 3 4 5

19 Půda vznikla postupným zvětráváním a následným rozpadem nerostů a hornin a nepůsobilo při tom již nic jiného. 1. SPRÁVNĚ 2. ŠPATNĚ 1 2 3 4 5

20 Nejméně úrodnou část půdy nazýváme humus.
1. SPRÁVNĚ 2. ŠPATNĚ 1 2 3 4 5

21 Půda není životně důležitá pro všechny rostliny.
1. SPRÁVNĚ 2. ŠPATNĚ 1 2 3 4 5

22 Půda je přírodní zdroj obnovitelný.
1. SPRÁVNĚ 2. ŠPATNĚ 1 2 3 4 5

23 Téma: Přírodověda– neživá příroda – 5. roč.
Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional TurningPoint Internet učebnice Přírodověda 5. roč., Nová škola Autor: Mgr. Alena Šmolíková ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (


Stáhnout ppt "Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO."

Podobné prezentace


Reklamy Google