Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
CorelDRAW – základní objekty
2
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské Lázně, Obchodní 282 Tento projekt je financován Evropskou unií – Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Autor: Mgr. Josef Kulhavý Předmět: Informační technologie
3
Obsah 1 Volba nástrojů 2 Nástroj Ruční režim 3 Nástroj Beziérův režim
4 Nástroj Beziérův režim 5 Nástroj Pero 6 Kreslení obdélníku 7 Kreslení elipsy 8 Pravidelné objekty 9 Kreslení šipky 10 Připojování objektů
4
Volba nástrojů 1 Pro kreslení čar je nutné vybrat vhodný nástroj ze Základního panelu kreslících nástrojů (vlevo) Tlačítko reprezentující nástroj má obvykle v pravém dolním rohu malou šipku. Po klepnutí a podržení šipky se vysune nabídka dalších podobných nástrojů.
5
Nástroj Ruční režim 2 Lze jej aktivovat klávesou F5
Kreslení „od ruky“. Vytvoření úsečky (rovné čáry): Kliknout levým tlačítkem myši na místo počátečního a koncového bodu Vytvoření křivky: Držet levé tlačítko myši z místa počátečního bodu do koncového bodu Čára se automaticky vyhladí Dalším kliknutím se vytvoří nový objekt
6
Nástroj Beziérův režim
3 Kreslení vícebodových objektů. Klikat levým tlačítkem myši na rohové body. Tvorbu objektu ukončíme tím, že klikneme na počáteční „uzel“. Pozor! Při „dokreslování“ dalšího objektu nesmíme zapomenout, objekt ukončit – tj. klikat i na společné body. Pro přesnější kresbu je vhodnější použít přichytávání k mřížce. 3 4 5! 2 1
7
Nástroj Beziérův režim
4 Kreslení křivky Kliknout na počáteční bod potáhnout z myší z místa, kudy bude čára procházet Délkou tahu bude určena podoba křivky Ukončení čáry: Kliknutím na počáteční bod Přepnutím na jiný nástroj – například „Výběr“ Křivku lze kombinovat s rovnými čarami.
8
Nástroj Pero 5 Univerzální nástroj pro jednoduché kreslení.
Kreslení čáry: Kliknout levým tlačítkem myši na místo počátečního bodu kliknout dvakrát na koncový bod Kreslení křivky: Kliknout na počáteční bod potáhnout z myší z místa, kudy bude čára procházet Kreslení vícebodových objektů: Klikat levým tlačítkem myši na rohové body. Kreslení objektu lze kdykoliv ukončit kliknutím dvakrát do stejného místa.
9
Kreslení obdélníku Potáhnutím z jednoho rohu do protilehlého
6 Potáhnutím z jednoho rohu do protilehlého Pro přesnější obdélník je vhodné použít přichytávání ke mřížce. Kreslení se třemi body: Potáhneme myší (tím vytvoříme stranu „a“), poté přemístíme myš již bez stisknutého tlačítka myši a klikneme (tím vytvoříme stranu „b“)
10
Kreslení elipsy Potáhnutím z jednoho místa na druhé
7 Potáhnutím z jednoho místa na druhé Kreslení se třemi body: Potáhneme myší (tím vytvoříme výšku elipsy), poté přemístíme myš již bez stisknutého tlačítka myši a klikneme (tím vytvoříme šířku elipsy)
11
Pravidelné objekty 8 Čtverec, kruh
Stejně jako kreslení obdélníku nebo elipsy – zároveň se stisknutou klávesou Ctrl Případně za pomoci přichytávání ke mřížce
12
Kreslení šipky Nástroj Šipka potáhnout myší. Úprava šipky:
9 Nástroj Šipka potáhnout myší. Úprava šipky: Nástroj Tvar přemístit červený bod na jiné místo
13
Připojování objektů Dva objekty k sobě mohou přiléhat
10 Dva objekty k sobě mohou přiléhat Stranou Rohem Pokud kreslíme další přilehlý objekt, nesmíme zapomenout ho ukončit – tj. klikat i na společné body. Pokud objekt nelze vybarvit, je to právě proto, že není ukončený! Následně lze objekty sdružovat do jednoho celku.
14
Použité zdroje ---
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.