Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracován v rámci projektu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracován v rámci projektu"— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu
EU peníze školám Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, Frýdek-Místek Název operačního programu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_10_30ŠebM-13 Název tematické oblasti (sady) Základy programování v jazyce C#  Název vzdělávacího materiálu Příklady na vyhodnocení počtu znaků v textu Druh učebního materiálu Cvičení v prostředí Microsoft Visual Studio Anotace Téma je určeno žákům studijního oboru elektro na získání základních znalostí a vědomostí v algoritmizaci a programování. Klíčová slova algoritmus,vývojový diagram,zdrojový text programu Vzdělávací obor, pro který je materiál určen 26-41-M/01 Elektrotechnika Ročník IV. Typická věková skupina 18 let Speciální vzdělávací potřeby žádné Autor Ing.Milan Šebestík Zhotoveno, (datum/období) 1.9. až Celková velikost 173 kB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Milan Šebestík,použitá literatura:ing.Jana Pšenčíková: Algoritmizace ,Dostupné z portálu

2 35. Příklady na vyhodnocení počtu znaků v textu
Vytvořte algoritmus a napište program,který zjistí,kolikrát se v textu objeví zadané písmeno.Text je zadáván po znacích. Zadáme-li tečku, pak program vypíše výsledek na monitor. Příklad 27 - Zvolíme cyklus se vstupní podmínkou, -v prvním kroku načteme hledané písmeno a uložíme jej do proměnné X, do proměnné ZNAK načteme první písmeno textu, který bude podroben testu na hledané písmeno, -vynulujeme proměnnou POC,do které budeme ukládat počet hledaných znaků, -v druhém kroku otestujeme v bloku vstupní podmínky,zda prví písmeno textu se shoduje s hledaným znakem, -je-li podmínka splněna, inkrementujeme proměnnou POC a načteme nové písmeno prohledávaného textu, -po skončení cyklu vypíšeme na monitor obsah proměnné POC, ve kterém se nyní nachází počet hledaných písmen v textu.

3 Begin POC = 0 Write: POC - Read: X End + Read: ZNAK ZNAK!=‘.’ ZNAK==X
Vynulování proměnné POC POC = 0 Write: POC Načtení z klávesnice hodnot proměnných X a ZNAK Read: X End Read: ZNAK Vyhodnocení vstupní podmínky cyklu ZNAK!=‘.’ Jestliže se obsah proměnné ZNAK rovná obsahu proměnné X, pak zvětši obsah POC o jedničku ZNAK==X POC++ Zobrazení obsahu výsledné proměnné POC na monitor Read: ZNAK

4 Zdrojový text programu
char x, znak; int poc; poc = 0; Console.Write("Zadej hledaný znak z klávesnice: "); x = char.Parse(Console.ReadLine()); Console.Write("Zadej znak věty z klávesnice: "); znak = char.Parse(Console.ReadLine()); while (znak != '.') { if (znak == x) poc++; Console.Write("Zadej znak z klávesnice: "); } Console.Write("Ve větě je {0} hledaných písmen", poc); Console.Read();

5 Vytvořte algoritmus a napište program,který zjistí,kolikrát se v textu objeví
zadané písmeno.Text je zadán najednou. Při volbě cyklu přihlédněte na možnost zjištění počtu znaků v hledaném textu. Příklad 28 Zvolíme cyklus s pevným počtem opakování, protože pomocí metody Length může zjistit počet znaků ve strukturované proměnné VETA a toto číslo zvolit jako horní mez cyklu, -v prvním kroku zadáme prohledávaný text do strukturované proměnné VETA, hledané písmeno uložíme do proměnné X a vynulujeme proměnnou POC, -v těle cyklu postupně srovnáváme jednotlivá písmena textu se znakem ulože- ným v proměnné X a v případě shody inkrementujeme proměnnou POC, -po ukončení cyklu je v proměnné POC počet hledaných shodných znaků a proto její obsah zobrazíme na monitor.

6 Begin 1 Write: POC POC=0 Read: VETA End + Read: X - poczn=veta.Length
Počáteční vynulování proměnné POC pro ukládání počtu shodných znaků 1 Write: POC POC=0 Načtení z klávesnice textového řetězce VETA a hledaného znaku X Read: VETA End Read: X Zjištění počtu znaků textového řetězce poczn=veta.Length Cyklus i=1,poczn V těle cyklu testujeme jednotlivá pís- mena textu se znakem X a případě shody inkrementujeme POC VETA[i]=X POC++ Zobrazení obsahu výsledné proměnné POC na monitor Konec cyklu 1

7 Zdrojový text programu
char x; int i, poc, poczn; string veta; poc = 0; Console.Write("Zadej celou větu: "); veta = Console.ReadLine(); Console.Write("Zadej hledaný znak z klávesnice: "); x = char.Parse(Console.ReadLine()); poczn = veta.Length; for (i = 0; i <= poczn - 1; i++) { if (veta[i] == x) poc++; } Console.WriteLine("Ve větě je {0} hledaných písmen.", poc); Console.Read();


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracován v rámci projektu"

Podobné prezentace


Reklamy Google