Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilVlasta Veselá
1
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a práce s informacemi ČÍSLO A NÁZEV KLÍČOVÉ AKTIVITY I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti AUTOR Mgr. Dana Kašparová PŘEDMĚT Český jazyk TÉMATICKÝ OKRUH Jazyk a jazyková komunikace NÁZEV DUM Zvířata v české básni ROČNÍK 3. – 5. ČÍSLO MATERIÁLU VY_12_INOVACE_2_22_ČJ DATUM TVORBY ANOTACE Tento materiál je zařazen do vzdělávací oblasti Jazyk a jazyková komunikace, žáci si procvičují porozumění textu, rým
2
Josef Václav Sládek – Osel a vůl
3
1. Přečti si báseň Napsal osel kdys přeučený spis, bez práce jak možno žíti všem u plných mis. Vůl to zvěděl hned, do křesla si sed' a tu knihu přeučenou jenom čet' a čet'. A když přestal číst, chtělo se mu jíst, byl by dal za otep sena knihy každý list. Osel, chytrý druh, kde byl ted´, ví bůh! vůl jej nechal oslem býti a táh' dál svůj pluh.
4
2. Přiřaď synonyma spis zvěděl chytrý křeslo přestal druh kamarád
židle zastavil kniha zjistil moudrý
5
3. Převeď tvary slov do současného jazyka
Kdys Žíti Sed´ Čet´ Táh´ Kdysi Žít Sedl Četl táhl
6
4. Odpověz na otázky O čem napsal osel knihu?
Jak se kniha líbila volovi? Jak se cítil vůl, když přestal číst? Jak chtěl získat jídlo? Pomohla kniha volovi? Dá se získat jídlo bez práce? Kdo byl moudřejší – osel nebo vůl?
7
odkazy Obrázky z webu Office.com
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.