Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_REALIE_02_CLIMATE Autor Mgr. Věra Regulová Tematický okruh Anglický jazyk – Reálie anglicky mluvících zemí – Climate and weather Ročník 4. ročník, oktáva Datum tvorby Anotace Reálie anglicky mluvících zemí, téma počasí – interaktivní prezentace nadstandardních cvičení porozumění textu, lexikálních dovedností a povědomí o životě v anglicky mluvících zemích pro práci ve dvojicích a skupinách s prostorem pro brainstorming. Metodický pokyn Prezentace je určena jako doplněk výkladu, obohacení samostatné práce dvojic u PC i domácího studia např. formou pracovního listu podle uvedených pokynů. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.
2
in the English-speaking countries
Weather Climate and weather in the English-speaking countries
3
……. ……. ……. whirling column of air. It is relatively small and
Task 1: Read the description below and – fill in the gaps, use one suitable word only. ……. ……. ……. A very violent storm consisting (1) ……. a dark whirling column of air. It is relatively small and short-lived, usually lasting about (2) ……. hour, but the winds inside it can reach a (3) ……. of 300 kmph, destroying any (4) …… that stand in their path. It mainly occurs in the Mississippi basin, USA, where cool, dry air comes into abrupt contact with warm, damp air from the Gulf of Mexico.
4
Solution to Task 1 – fill in the gaps.
……. ……. ……. A very violent storm consisting (1) of a dark whirling column of air. It is relatively small and short-lived, usually lasting about (2) an hour, but the winds inside it can reach a (3) speed of 300 kmph, destroying any (4) buildings that stand in their path. It mainly occurs in the Mississippi basin, USA, where cool, dry air comes into abrupt contact with warm, damp air from the Gulf of Mexico.
5
A very violent storm consisting of a dark
Task 2: Read the description below and – substitute the highlighted words. ……. ……. ……. A very violent storm consisting of a dark whirling column of air. It is relatively small and short-lived, usually lasting about an hour, but the winds inside it can reach a speed of 300 kmph, destroying any buildings that stand in their path. It mainly occurs in the Mississippi basin, USA, where cool, dry air comes into abrupt contact with warm, damp air from the Gulf of Mexico.
6
Solution to Task 2 – substitute the highlighted words.
……. ……. ……. A very strong storm consisting of a dark whirling column of air. It is relatively small and short-lived, usually lasting about an hour, but the winds inside it can reach a speed of 300 kmph, destroying any buildings that stand in their way. It mainly occurs in the Mississippi basin, USA, where cool, dry air comes into sudden/unexpected contact with warm, wet/moist air from the Gulf of Mexico.
7
Task 3: Read the description below and – give the paragraph a title
……. ……. ……. A very violent storm consisting of a dark whirling column of air. It is relatively small and short-lived, usually lasting about an hour, but the winds inside it can reach a speed of 300 kmph, destroying any buildings that stand in their path. It mainly occurs in the Mississippi basin, USA, where cool, dry air comes into abrupt contact with warm, damp air from the Gulf of Mexico.
8
Solution to Task 3 – give the paragraph a title.
Tornado A very violent storm consisting of a dark whirling column of air. It is relatively small and short-lived, usually lasting about an hour, but the winds inside it can reach a speed of 300 kmph, destroying any buildings that stand in their path. It mainly occurs in the Mississippi basin, USA, where cool, dry air comes into abrupt contact with warm, damp air from the Gulf of Mexico.
9
Tornado ZARAS, Daphne. en.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:
10
Anglický jazyk a seminář anglické konverzace ve 4
Anglický jazyk a seminář anglické konverzace ve 4. ročníku a oktávě všeobecného gymnázia Metodický pokyn Tato prezentace je určena pro použití ve vyučovací hodině, pro samostatnou práci dvojic u PC i pro samostatné domácí studium prostřednictvím pracovního listu - jako doplněk výkladu či opakování tematických okruhů k maturitní zkoušce na všeobecném gymnáziu. Kromě uvedených typů cvičení – doplňování vhodných výrazů, nahrazování zvýrazněných slov jejich ekvivalenty a čtení s porozuměním – nabízí rozšíření povědomí o různých aspektech života a kultury anglicky mluvících zemí. Je užitečné, předchází-li jednotlivým aktivitám brainstorming – umožňuje ověřit, co žáci již znají, nabídnout, co mohou očekávat, podpořit kreativitu, soutěživost a týmovou práci. Obrázků lze využít nejen k ilustraci daného jevu, ale také k popisu a porovnání.
11
Zdroje: Oxford Guide to British and American Culture for Learners of English. Oxford: OUP, 2003. Obrázek na straně 9: ZARAS, Daphne. en.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Licence PD
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.