Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilOndřej Konečný
1
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_12_B_20 Tematická oblast: Opravy podvozku Téma: Odvzdušnění řízení Autor: Mgr. Jaroslav Hrůza Datum vytvoření: září 2012
2
Anotace Metodický pokyn
Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky a schématy doplněných textem podporujícím výklad učitele. Metodický pokyn Materiál používá učitel při výkladu – pro větší názornost a atraktivnost výuky a zároveň jej mohou využívat žáci pro domácí přípravu na výuku.
3
Odvzdušnění řízení Požadavky
Řízení by mělo jít lehce v jakémkoliv poloze Ovládací síla řidiče by se přes pomocné zařízení měla znásobit na řídící kola Posilovací účinek odpovídá použitému zařízení a požadavkům výrobce automobilu
4
Odvzdušnění řízení Specifikace A) Posilovače řízení s umístěním pracovního válce ve vodorovné poloze
5
Odvzdušnění řízení Vyžaduje
Odvzdušnění je velmi jednoduché, pouze vyžaduje: soustava byla řádně utěsněná byla použita správná kapalina byla nadlehčena přední náprava v systému nesmí být vůle a nečistoty nesmí být použity hadice, které neodpovídají požadavkům výrobce
6
Odvzdušnění řízení Postup Necháme otevřené víčko nádobky
Otáčíme do jednotlivých krajních poloh řízením bez spuštěného motoru cca 10x do jednotlivých krajních poloh Zkontrolujeme popřípadě doplníme kapalinu do řízení(kola musí být v přímém směru) Volně našroubujeme víčko(nesmí se dotahovat!) Nastartujeme motor a necháme ho asi 10s spuštěný
7
Odvzdušnění řízení Postup Po vypnutém motoru zkontrolujeme hladinu
Toto opakujeme dokud se hladina oleje nemění
8
Odvzdušnění řízení Specifikace B) Pracovní válec ve svislé poloze
9
Odvzdušnění řízení Vyžaduje Vždy se zbavíme starého oleje
Používáme nové filtry Nesmí se přisávat vzduch Na odvzdušňovací ventily umísťujeme hadičky s nádobkami na kapalinu Pod řízením máme stále zachycovací zařízení
10
Odvzdušnění řízení Postup
Otevřeme odvzušňovací ventily na sloupku řízení(poz. 1) Necháme vytéci olej se vzduchem a současně kontrolujeme množství kapaliny v nádobce Dotáhneme odvzdušňovací šrouby
11
Odvzdušnění řízení Postup
Spustíme motor a natočíme koly do jedné strana a v této poloze držíme řízení, otevřeme daný odvzdušňovací šroub na sloupku řízení a provedeme jeho povolení. Musí vytékat čistá kapalina bez bublin Vrátíme kola do přímého směru a kontrolujeme stav oleje v nádobce. Kapalina nesmí být zpěněná.
12
Odvzdušnění řízení Postup
Tyto úkony opakujeme i natočením kol do opačné krajní strany. Řízení nesmí vykazovat žádné změny při natočení na jednu či druhou stranu a posilovací účinek musí být rovnoměrný. Množství kapaliny se nesmí měnit a pokud dojde k zpěnění musí se zjistit místo úniku a v odvzdušnění se smí pokračovat až na hladině nebude žádná pěna
13
Odvzdušnění řízení Použitá literatura:
J. POŠTA a kol., Opravárenství a diagnostika II, ISBN , Praha 2002, s.183 Vlastní zdroje
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.