Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_12_01_praktické slovní úlohy Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková organizace Ročník: II. ročník praktické školy Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Předmět: Matematika Tematický okruh: Čísla a početní operace Téma: Slovní úlohy se zaměřením na praxi Název autora: Mgr. Monika Nováková Vytvořeno dne: Únor 2013 Anotace DUM je určený k procvičení praktické úlohy Klíčová slova: Slovní úlohy zaměřené na praxi, příjmy, výdaje
2
METODICKÝ POPIS 3. snímek – cvičení č. 1 (slovní úloha) 4. snímek – správné řešení cvičení č. 1 5., 6., 7. snímek - cvičení č. 2 (slovní úloha, názor) 8. snímek – správné řešení cvičení č. 2
3
CVIČENÍ č.1 Rodina Kadlecova má měsíční příjmy Kč. Mají dvě děti, které již studují na vysoké škole. Každý měsíc přispívají do domácnosti částkou Kč, které si vydělají na brigádě. Měsíční výdaje, která má rodina Kadlecova činí Kč. Rodina Marešova má měsíční příjmy Kč. Nemají žádné děti. Každý měsíc jim z rodinného rozpočtu odchází částka Kč. ÚKOL: Vypočítej, kolik Kč každé rodině zbyde po zaplacení všech výdajů. O kolik Kč má rodina Marešova víc než rodina Kadlecova?
4
ŘEŠENÍ CVIČENÍ Č.1 Rodina Kadlecova Příjmy…….25 500 Kč
Příjmy z brigády…… Kč Celkem…… Kč Výdaje…… Kč – = Kč Rodina Kadlecova má zůstatek Kč měsíčně. Rodina Marešova Příjmy…… Kč Výdaje…… Kč – = Kč Rodina Marešova má zůstatek Kč měsíčně. – = Kč. Rodina Marešova má měsíčně o Kč více než rodina Kadlecova.
5
CVIČENÍ Č.2 SPOČÍTEJ, KOLIK KORUN BUDE STÁT NÁKUP A KOLIK KORUN TI ZŮSTANE, KDYŽ MÁŠ 350 Kč. 2X PÁREK V ROHLÍKU……2.16 Kč =………….Kč
6
KOBLIHA 8 KOBLIH…… Kč =……………Kč
7
DORT 1X dort…… 180 Kč
8
ŘEŠENÍ CVIČENÍ Č.2 PÁREK V ROHLÍKU………32 Kč KOBLIHY……..72 Kč
DORT……180 Kč Celkem na nákup……. 350 Kč Nákup stojí 32 Kč+72 Kč +180 Kč = 284 Kč 350 – 284 = 66 Kč Celý nákup stojí 284 Kč. Zbyde mi 66 Kč.
9
CVIČENÍ Č.3 MZDA PODNIKATEL VÝDAJE NA PROVOZ FIRMY NÁVRHÁŘ
VYMÝŠLÍ NOVÉ PODOBY HRAČEK NEMÁ NADŘÍZENÉHO NÁKLADY ODMĚNA ZA PRÁCI ZAMĚSTNANCE
10
ŘEŠENÍ CVIČENÍ Č.3 1 - MZDA 2 - PODNIKATEL 3 - VÝDAJE NA PROVOZ FIRMY
4 - NÁVRHÁŘ 4 - VYMÝŠLÍ NOVÉ PODOBY HRAČEK 2 - NEMÁ NADŘÍZENÉHO 3 - NÁKLADY 1 - ODMĚNA ZA PRÁCI ZAMĚSTNANCE
11
POUŽITÉ ZDROJE
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.