Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Cíle, vize a obsah projektu PPUČ
Podpora budování kapacit pro rozvoj základních pre/gramotností v předškolním a základním vzdělávání
2
Vytváříme systém, který umožní efektivní rozvoj čtenářské, matematické a digitální gramotnosti v praxi mateřských a základních škol. V Z D Ě LÁ VÁ N Í D Ě T Í A Ž Á K Ů matematická gramotnost čtenářská gramotnost digitální gramotnosti a informatické myšlení V projektu usilujeme o to, aby základní gramotnosti vzkvétaly. To znamená, aby se rozvoj třeba čtenářské gramotnosti nevztahoval pouze k mateřském předmětu (ČJL), ale promítl ji rovněž do ostatních předmětů, tedy aby učitelé třeba přírodopisu nebo dějepisu při přípravě a realizaci výuky kromě konceptů a pojmů svých oborů rovněž zabývali tím, jak podpořit učení žáků rozvojem čtenářské gramotnosti V projektu není záměrem učitelům přidávat další obsah, kterým se musí v hodinách zabývat, ale spíše je podpořit v tom, co už dělají (třeba neuvědoměle), aby to mohli dělat lépe a to s ohledem na učení každého žáka.
3
Jak chceme dosáhnout cíle
reflexe profesní rozvoj výměna zkušeností Cílená a formativní reflexe učitelů podporující jejich další profesní rozvoj jako základní předpoklad pro sdílení a výměnu zkušeností a sdílení materiálů zlepšování výuky
4
Klíčová aktivita na koncepci gramotností
např. soubory očekávaných výsledků učení pro gramotnosti a stupně vzdělávání, příklady dobré praxe rozvoje gramotností ve VO Klíčová aktivita na koncepci gramotností – příprava podkladů, kterými bude do budoucna možné podpořit proces revizí kurikula předškolního a základního vzdělávání Klíčová aktivita na metodickou podporu učitelů a škol – podpora v síti pilotních škol projektu a komunit učitelů v rámci společenství praxe Klíčová aktivita na šíření metodických materiálů a práci učitelů s nimi Klíčová aktivita na metodickou podporu učitelů a škol např. podpora pilotních škol, aktivity konzultačního centra NÚV Klíčová aktivita na inovativní nástroje metodické podpory na Metodickém portálu RVP.CZ např. Reputační systém, vzdělávací moduly apod.
5
Východiska pro podporu učitelů
Přístup k odborníkům Prostředí pro setkávání, sdílení a učení Přístup ke kolegům učitelům v síti pilotních škol projektu: aktivity školních koordinátorů gramotností podporujících setkávání učitelů v rámci sborovny, sdílení toho co dělají a výměny zkušeností s učením podporujícím rozvoj gramotností v různých oborech systémově: tvorba bezpečného online prostředí podporující fungování skupin učitelů a odborníků (společenství praxe) sdílících zájem o rozvoj gramotností v konkrétních vzdělávacích oblastech Prostředí pro setkávání, sdílení a učení V síti pilotních škol: podpora setkávání, sdílení a učení učitelů skrze koordinaci a vedení ze strany školního koordinátora gramotností; pořádání akcí na rozvoj gramotností na škole Systémově: odborné panely, prostředí pro fungování online skupin učitelů pro vzdělávací oblasti na Metodickém portálu RVP.CZ Přístup k odborníkům v síti pilotních škol: dlouhodobá metodická podpora ze strany projektu (aktivity na podporu reflexe a profesního rozvoje učitelů) systémově díky setkávání odborných panelů (z panelů bude zveřejněn videozáznam), aktivitám KC NÚV, existencí regionálních center podpory, které bude projekt metodicky zastřešovat, prostoru pro gramotnosti na Metodickém portálu RVP.CZ Cílená a formativní reflexe V síti pilotních škol: aktivity regionálních koordinátorů gramotností, později interně školních koordinátorů gramotností Systémově: Online nástroj Profil Učitel21: nástroj pro podporu profesního rozvoje a reflexe (obdoba Profilu Škola21 – pro DG), v případě ostatních gramotností potřeba diskutovat jeho možnou podobu, aby byl funkční Dostatek zdrojů pro další rozvoj Systémově: vzdělávací moduly, prostor pro gramotnosti na portálu RVP.CZ, aktivity KC NÚV, regionální centra podpory Cílená a formativní reflexe, stanovování cílů Přístup ke kolegům učitelům Dostatek zdrojů pro další rozvoj
6
Odborné panely gramotností – smysl fungování a přínosy pro praxi
platformy pro setkávání, sdílení a výměnu zkušeností mezi učiteli, odborníky a řešiteli projektů na gramotnosti setkávání dvakrát ročně v různých regionech ČR dlouhodobé Odborné panely gramotností – smysl fungování a přínosy pro praxi První věc: Jedním z cílů projektu je metodicky zastřešovat a síťovat projekty OP VVV v oblasti základních gramotností Panely jako odborné platformy (ČG, MG, DG/IM) sdružující přední odborníky na gramotnosti, zkušené učitele a řešitele projektů (současných i minulých) na rozvoj gramotností dětí a žáků
7
Role odborných panelů:
Komunita Projekt PPUČ Spolupráce Místo pro setkávání, sdílení a výměnu zkušeností Platforma zastřešující spolupráci s projekty na gramotnosti v OP VVV Koncepce gramotností Utváření sdíleného pojetí gramotností Etablování gramotností do praxe škol
8
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.