Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilAntonín Štěpánek
1
4. schůzka TS odborné vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů
2
Program 1.KAP Náměty na workshopy (příklady dobré praxe – s využitím úspěšně realizovaných projektů v předchozím programovém období) Stipendia pro žáky SŠ – jak pokračovat v následujících letech? Činnost TS v dalším roce
3
1.KAP potřeby s nejvyšší důležitostí
Problém Obecný cíl, dílčí cíle Neodpovídající vybavení některých středních škol stroji a technologiemi potřebnými pro výuku I.A1: Zlepšit vybavení odborných škol stroji, technologiemi a odbornými učebnami pro výuku I.A1.1: Zlepšit materiální vybavení odborných škol na standardní úrovni I.A1.2: Zlepšit materiální vybavení center odborného vzdělávání na nadstandardní úrovni
4
Problém Obecný cíl, dílčí cíle 1. Nedostatek učitelů odborných předmětů a odborného výcviku. 2. Nedostatečné znalosti i dovednosti učitelů ve využití SW produktů I.A2: Zatraktivnit pozici učitelů odborných předmětů a odborného výcviku a zvýšit znalosti a dovednosti učitelů I.A2.1: Zvýšit prestiž zejména učitelů odborných předmětů a odborného výcviku I.A2.2: Zlepšit znalosti a dovednosti učitelů ve využití SW produktů
5
Problém Obecný cíl Nedostatek žáků v technických oborech a nedostatek žáků ve většině oborů vzdělání s výučním listem, jejich potřeba na trhu práce I.A3.:Podporovat zvyšování zájmu žáků o vzdělávání v technických oborech vzdělání
6
Potřeby se střední důležitostí
Problém Obecný cíl Vysoký podíl žáků v odborném vzdělávání, kteří neukončí vzdělávání úspěšně zejména v oborech vzdělání s výučním listem II.A1: Zvýšit zájem žáků v odborném vzdělávání o zvolený obor s cílem zabránit předčasným odchodům ze vzdělávání Nedostatečná návaznost výuky na potřeby praxe z důvodu intenzivního rozvoje technologií II.A2: Zlepšit návaznost výuky v odborném vzdělávání na potřeby praxe Chybějící odborné texty s možností pružné aktualizace II.A3: Zvýšit dostupnost odborných textů pro SŠ a VOŠ
7
Možnosti analýz – analýza příčin předčasného ukončení vzdělávání na střední škole
8
Náměty na workshopy – příklady dobré praxe
Nové metody výuky, inovace výuky, modernizace ŠVP Partnerství škol – SŠ+ SŠ, SŠ+ ZŠ, SŠ+VŠ, VOŠ Aktivizace žáků, zvyšování jejich zájmu o obor Spolupráce škol a zaměstnavatelů
9
Stipendia pro žáky SŠ Stávající systém: Podporováno je 13 OV s VL
Stipendium za pololetí 1. ročník 1500 Kč 2. ročník 2000 Kč 3. ročník 2500 Kč Nutno splnit i další podmínky V letech 2010 – 2015 bylo vyplaceno 13 mil. Kč
10
Stipendia pro žáky SŠ Náměty ze škol SŠSŘ Brno – Bosonohy
Vyšší částky za pololetí – 2000 Kč, 2500 Kč, 3000 Kč Za průměr do 1,5 bonus 2500 Kč za pololetí Další podmínky ISŠ automobilní Brno Doplnit obory Karosář a Autolakýrník Zvýšit vyplácené částky Náměty z předchozích let Doplnit obory Obráběč kovů, Zahradník, E-obory, které odpovídají podporovaným oborům
11
Stipendia pro žáky SŠ Stipendia v rámci projektu Smart Akcelerátor v JMK Stipendia pro žáky v oborech vzdělání požadovaných RIS JMK Stipendia pro žáky s výbornými výsledky Mělo by jít o obory vzdělání s VL i s MZ Jak nastavit?
12
Činnost TS OV v dalším roce
Příští rok – dodatek k dohodě, v případě nových členů dohoda Předpokládají se 4 setkání Spolupráce s P-KAP – pravděpodobně bude nabídka vzdělávání
13
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.