Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/14
Název materiálu: Opereta Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík
2
ANOTACE Škola:Základní škola Brno, Jana Babáka 1 Vypracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík Období vzniku materiálu: školní rok 2011/2012 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/14 Vzdělávací oblast: Umění a kultura Předmět: Hudební výchova Ročník: VI., VII. ročník Klíčová slova: hudba na jevišti - opereta Předpokládané cíle vedoucí ke klíčovým kompetencím: žák charakterizuje pojem opereta, orientuje se v základních znacích a dílech této formy, stručně hovoří o historii a postavení operety Použité výukové metody: frontální výuka, skupinová práce Předpokládané pomůcky: notebook, interaktivní tabule Popis prezentace materiálu: Prezentace Power Point Způsob hodnocení: ústní Bibliografie:
3
Opereta
4
Hudebně-dramatické dílo (tzn
Hudebně-dramatické dílo (tzn. divadelní představení, ve kterém důležitou roli hraje hudba) V operetě se střídá mluvené slovo se zpěvem, popř. tancem Jedná se o kombinaci činohry (divadlo s pouze mluveným slovem) a opery
5
Předchůdce muzikálu Bývá považována za nižší umělecký žánr (oproti opeře) Operety neobsahují závažná témata – jsou komické
6
Oproti opeře: Obsahuje i mluvené slovo Děj je jednodušší Je téměř vždy komická Bývá kratší Melodie jsou podbízivější (lépe zapamatovatelné) Mohou ji uvádět i šikovní amatéři
7
Obliba operety klesá, současní skladatelé operety již neskládají
Zdá se, že její vývoj skončil, neboť její funkci přebral muzikál
8
Nejznámější operety Johann Straus ml.: Netopýr ( C4004) Erich Kálmán: Čardášová princezna ( Oskar Nedbal: Polská krev (
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.