Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Publicistický styl VY_32_INOVACE_CJL_3,4_72

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Publicistický styl VY_32_INOVACE_CJL_3,4_72"— Transkript prezentace:

1 Publicistický styl VY_32_INOVACE_CJL_3,4_72
Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava Stálé prvky novin Publicistický styl VY_32_INOVACE_CJL_3,4_72

2 Ustálené prvky v novinách slouží k lepší orientaci čtenáře
Ustálené prvky v novinách slouží k lepší orientaci čtenáře. Záhlaví - jméno novin (ustálená grafická podoba = obchodní značka)

3 Slogan věta, která pravidelně doprovází záhlaví řádek pod záhlavím - obsahuje datum, den, číslo a ročník, popř. místo

4 „Uši“ stále se opakující štočky nebo titulky Rubriky - ustálené typy publicistických útvarů

5 Tiráž technické a vydavatelské údaje Obrazový materiál zejména fotografie Plošná a řádková inzerce

6 Grafická úprava/typografie - měla by přispět k většímu komfortu čtenářů (typ, velikost, tučnost písma, interpunkce, linky, rámečky, ornamenty, obrázky všeho druhu, barevnost)

7 Titulky „prodávají“ celé články (v případě bulváru i celé noviny) měly by být živé, výstižné, obsažné, stručné, jazykově zvládnuté Popisky - texty, které doprovázejí otištěné fotografie

8 Úkol: Na základě informací uvedených v prezentaci vytvořte 2 stránky svých vlastních novin.

9 Použitá literatura: MARTINKOVÁ, V. Český jazyk 3. Praha: TRIZONIA, 1993. Kresba: vlastní tvorba

10 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Publicistický styl VY_32_INOVACE_CJL_3,4_72"

Podobné prezentace


Reklamy Google