Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky Autor bakalářské práce: Jakub Tolar Vedoucí bakalářské práce: Ing. Roman Švec, Ph.D. Oponent bakalářské práce: doc. Ing. Hana Ezrová, CSc.
2
Motivace a důvody k řešení daného problému
Vlastní zájem o zajímavé téma Rozšíření znalostí v oboru Patří do ekonomického světa řízení obchodních firem Studijní zaměření
3
Cíl práce Cílem bakalářské práce je analyzovat nákupní atmosféru a uplatňování zásad merchandisingu v konkrétní obchodní jednotce. Dílčím cílem je porovnání nákupní atmosféry a merchandisingu u konkurenční maloobchodní jednotky a návrh na zlepšení v analyzované oblasti.
4
Výzkumný problém Výzkumná otázka č. 1:
Jsou dodržovány v obou obchodních jednotkách merchandisingové zásady? Výzkumná otáčka č. 2: Jak se od sebe odlišují merchandisingové prvky v obou jednotkách? Výzkumná otázka č. 3: Které faktory nejvíce ovlivňují zákazníky?
5
Použité metody Studium odborné literatury Vlastní pozorování
Komparační analýza Dotazníkové šetření Diskuze výsledků a hodnocení dat
6
Výzkumná otázka č. 1 Jsou dodržovány v obou obchodních jednotkách merchandisingové zásady? Dodržování zásad Penny Market Lidl Ano 9 7 Částečně 4 3 Ne 2 5
7
Výzkumná otázka č. 2 Jak se od sebe odlišují merchandisingové prvky v obou jednotkách? Dispoziční řešení prodejny Rozložení prodejních ploch Reklamní hlášení
8
Výzkumná otázka č. 3 Které faktory nejvíce ovlivňují zákazníky?
Nákupní atmosféra Výrazné nápisy Označení zboží Parkovací plocha
9
Návrhy opatření Optimální výška regálů Orientace na prodejní ploše
Vylepšení nejhůře hodnoceného úseku Parkovací plocha Nákupní košíky
10
Shrnutí Vyřešení a zodpovězení výzkumných otázek Návrhy opatření
11
Doplňující dotazy Od vedoucího práce
V jednom ze svých návrhů se zmiňujete o školení zaměstnanců, kdy navrhujete základní školení, aby zaměstnanci uměli pracovat se sortimentem svého úseku. Jsou příčiny problémů tohoto úseku způsobeny opravdu neznalostí personálu, nebo se zde mohou projevit i další okolnosti? Od oponenta práce Jedním zjištěním průzkumu je, že 22% respondentů spíše nesouhlasí s tvrzením, že atmosféra v obchodě působí příjemně, to je závěr, kdy se nabízela doplňující otázka proč tomu tak není. Zabývají se vedoucí zmíněných jednotek uplatňováním merchandisingových zásad a nákupní atmosférou? Jak na závěry formulované v práci reagovali vedoucí pracovníci zkoumaných jednotek?
12
Děkuji za Vaši pozornost.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.