Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
ZÁPIS ČÍSEL POMOCÍ MOCNIN
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_01_C_5_ Zápis čísel pomocí mocnin Téma: Matematika 8.ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
2
Autor Mgr. Hana Kuříková Vytvořeno dne Odpilotováno dne ve třídě 8.A, 8.B Vzdělávací oblast Matematika a její aplikace Vzdělávací obor Matematika Tematický okruh Matematika 8. ročník Téma Zápis čísel pomocí mocnin Klíčová slova mocnina, mocnitel, desítková soustava
3
ROZVINUTÝ ZÁPIS ČÍSLA ZÁPIS POMOCÍ MOCNIN 10
4
Rozvinutý zápis v desítkové soustavě
2 374,5= ,1 lze napsat pomocí mocnin 10 2 374,5= Přehled mocnin 10 číslo 0,1 0,01 0,001 0,0001 0,00001 0,000001 mocnina 10-1 10-2 10-3 10-4 10-5 10-6 číslo 10 100 1 000 10 000 mocnina 101 102 103 104 105 106
5
Napiš, jako rozvinutý zápis:
2 304,27= = ,35= Napiš jako desetinné číslo: = = ,602 =37,407
6
Každé kladné číslo můžeme zapsat ve tvaru a
Každé kladné číslo můžeme zapsat ve tvaru a . 10n , 1 ≤ a <10 , n- přirozené číslo 1,2. 105= , = , =0, =7, =8, ,00243=2,
7
Procvičení: Zapiš číslo ve tvaru a.10n , kde 1 ≤ a <10, n- je přirozené číslo 2 230 000= 13 000= 253 000= 0,3260= 0,0560=
8
Řešení: 2 230 000= 2, 13 000= 1, 253 000= 2, 0,3260= 3, 0,0560= 5,
9
Anotace: Tato prezentace slouží jako výklad zápisu čísel v desítkové soustavě pomocí mocnin deseti. Na začátku prezentace se opakuje zápis v desítkové soustavě. Pak se vyvozují mocniny deseti. Žáci procvičují zkrácený zápis čísel i rozvinutý na příkladech, které řeší na interaktivní tabuli. Prezentace je doplněna pracovním listem, který řeší žáci samostatně. Každý žák dostane vlastní pracovní list. Kontrola probíhá na interaktivní tabuli. Použité zdroje: Karel Kindl: Matematika- Přehled učiva základní školy, vydání 3., Praha 1980, Státní pedagogické nakladatelství, počet stran 408 ,SPN /3, Odvárko Oldřich- Kadleček Jiří: Matematika pro 8. Ročník ZŠ 1.díl , 1.vydání 1999, Prometheus, počet stran 95, ISBN
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.