Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_24_FYZIKA

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_24_FYZIKA"— Transkript prezentace:

1 Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_24_FYZIKA Téma: Opakování učiva fyziky- Spojené nádoby, vlastnosti kapalin Ročník: 7. Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

2 Spojené nádoby, vlastnosti kapalin
Opakování tématu, využití spojených nádob v praxi, vlastnosti kapalných látek

3 Oprav obrázek, kde je hladina kapaliny v nádobě zakreslena špatně.
Hladina kapaliny v druhé nádobě je špatně – hladina není vodorovná.

4 Zvol správnou odpověď:
Ve spojených nádobách hladiny jsou x nejsou ve všech částech ve stejné vodorovné rovině, záleží x nezáleží na tvaru nádoby, záleží x nezáleží na počtu nádob.

5 Kde se spojené nádoby využívají?
sifon u umyvadla odpad u toalety vodoznak u rychlovarné konve Doplň další příklady.

6 Škrtni špatnou odpověď:
Kapaliny jsou x nejsou stlačitelné. V různých kapalinách je x není různé tření mezi molekulami, projevuje se to jejich stejnou x různou tekutostí. Volna hladina je x není v klidu vodorovná.

7 Jaká může být příčina, že vodováha nefunguje? Kde se používá?
Například: Je poškozena trubička vodováhy –není tam voda. Odřely se nám zakreslené proužky – nemůžeme posoudit, zda je vzduchová bublina uprostřed. Vymysli další důvody. Užití ve stavebnictví, výrobě nábytku,…

8 Kde se využívá zařízení na obrázku? Jak se nazývá?
zdymadlo, plavební komory Využití: v lodní dopravě (ekologičtější způsob dopravy než kamiony na silnicích) Využívá princip spojených nádob. Najdi na internetu, kde najdeš plavební komory v ČR

9 Vyber správnou možnost - jaké vlastnosti má volná hadina kapaliny?
Volná hladina kapaliny je - není vodorovná. Na hladině vody je – není povrchová blána. Hladina kapaliny má – nemá svou pevnost , pružnost. Pokud přejedeme rukou po stěně stanu v dešti, bude – nebude do stanu protékat voda. Zdůvodnění najdi na internetu nebo v literatuře.

10 Domácí úkol: Najdi zařízení využívající princip spojených nádob.
Vysvětli, proč se některý hmyz – například vodoměrka - udrží na hladině vody. Najdi způsob, jak lze využít spojené nádoby při zalévání rostlin. Nakresli konvičku, která je vhodná na čaj, navrhni i konvičku nepraktickou, zdůvodni, kresby.

11 Anotace Opakování pojmu spojené nádoby, vlastnosti kapalných látek, využití v praxi. Cíl hodiny: Možnost společného opakování učiva, použít jako test, opakování je možné využít pro ročník při fyzice. Práce s prezentací: Zejména v domácím úkolu – lze využít i jako samostatnou práci v hodině , souvislost tématu s úlohami v M, Z, Př, D. Průřezová témata:

12 Zdroj citace Vlastní tvorba www.microsoft.com
Fyzika 2. Praha: SPN a.s., ISBN JIŘÍ BOHUNĚK, EVA HEJNOVÁ. Tematické prověrky z učiva fyziky základní školy. Praha: Prometheus, ISBN JAN ŠEDIVÝ, JAN PURKAR, STANISLAV PFEFRČEK. Úlohy z fyziky. Praha: Fortuna, ISBN JIŘÍ BOHUNĚK. Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ 2. díl. Praha: SPN , 1992. BOHUNĚK, Jiří; KOLÁŘOVÁ, Růžena. Fyzika pro 7. ročník základní školy. Olomouc: Prometheus, 2000, ISBN


Stáhnout ppt "Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_24_FYZIKA"

Podobné prezentace


Reklamy Google