Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"— Transkript prezentace:

1 Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“ OP VK Výukový materiál Název DUMu: VY_32_INOVACE_04_26_Baroko I. Číslo skupiny: 1 Autor: Mgr. Monika Kloučková Vzdělávací obor/Předmět/Téma: Umění a kultura/Hudební výchova/Hudba baroka Druh učebního materiálu: výuková prezentace Metodický list: ne Anotace: Žáci charakterizují období baroka. Poznají typické znaky v jednotlivých uměních a obzvláště barokní hudby. Ověřeno ve třídě: VIII.B Datum ověření: Prohlášení: Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebníma fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám) dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla. Prohlašuji dále, že výše uvedený materiál jsem ověřil(a) ve výuce a provedl(a) o tom zápis do TK. Dávám souhlas, aby moje dílo bylo dáno k dispozici veřejnosti k účelům volného užití (§30 odst. 1 zákona 121/2000 Sb.), tj. že k uvedeným účelům může být kýmkoliv zveřejňováno, používáno, upravováno a uchováváno. Datum: Podpis:

2 Baroko

3 Vymezení pojmu baroko umělecký sloh 17. a první pol. 18. století

4 Vymezení pojmu baroko umělecký sloh 17. a první pol. 18. století
zrcadlo složité společenské situace Třicetiletá válka Anglická buržoazní revoluce

5 Vymezení pojmu baroko umělecký sloh 17. a první pol. 18. století
zrcadlo složité společenské situace Třicetiletá válka Anglická buržoazní revoluce šlechta a katolická církev využívá umění ke znovuzískání vlivného postavení

6 Charakteristické znaky
Usiluje o co největší citový efekt a prudkou dramatičnost.

7 nepravidelný půdorys budov
Baroko v architektuře nepravidelný půdorys budov

8 Baroko v architektuře nepravidelný půdorys budov
bohaté členění interiérů

9 Baroko v architektuře nepravidelný půdorys budov
bohaté členění interiérů v Praze nejznámější chrám sv. Mikuláše na Malé Straně

10 rozevláté pohyby těl i oděvů
Baroko v sochařství rozevláté pohyby těl i oděvů

11 Baroko v sochařství rozevláté pohyby těl i oděvů
dramatický výraz ve tváři

12 Baroko v sochařství rozevláté pohyby těl i oděvů
dramatický výraz ve tváři známý sochař: Matyáš Braun

13 kontrast světla a stínu
Baroko v malířství kontrast světla a stínu

14 kontrast světla a stínu
Baroko v malířství kontrast světla a stínu dramatické scény

15 kontrast světla a stínu
Baroko v malířství kontrast světla a stínu dramatické scény nejslavnější malíři: Rubens Rembrant

16 Baroko v hudbě snaha o dramatičnost vede ke vzniku velkých forem

17 Baroko v hudbě snaha o dramatičnost vede ke vzniku velkých forem
oratorium

18 Baroko v hudbě snaha o dramatičnost vede ke vzniku velkých forem
oratorium kantáta

19 Baroko v hudbě snaha o dramatičnost vede ke vzniku velkých forem
oratorium kantáta fuga

20 Baroko v hudbě snaha o dramatičnost vede ke vzniku velkých forem
oratorium kantáta fuga nástrojový koncert

21 Baroko v hudbě snaha o dramatičnost vede ke vzniku velkých forem
oratorium kantáta fuga nástrojový koncert vrcholem je opera

22 Baroko v hudbě snaha o dramatičnost vede ke vzniku velkých forem
oratorium kantáta fuga nástrojový koncert vrcholem je opera hudební kontrasty

23 Baroko v hudbě snaha o dramatičnost vede ke vzniku velkých forem
oratorium kantáta fuga nástrojový koncert vrcholem je opera hudební kontrasty pomalé a rychlé věty

24 Baroko v hudbě snaha o dramatičnost vede ke vzniku velkých forem
oratorium kantáta fuga nástrojový koncert vrcholem je opera hudební kontrasty pomalé a rychlé věty piano a forte

25 Baroko v hudbě snaha o dramatičnost vede ke vzniku velkých forem
oratorium kantáta fuga nástrojový koncert vrcholem je opera hudební kontrasty pomalé a rychlé věty piano a forte mollové a durové tóniny

26 Zdroje Obrázek – Klipart Microsoft PowerPoint
Není-li uvedeno jinak, vlastní zdroje.


Stáhnout ppt "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"

Podobné prezentace


Reklamy Google